[WN] Nieuwe AQHA Novice regel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Nieuwe AQHA Novice regel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 23:21

staat op wittelsbeurger http://www.aqha.de/dqha/info/2010/novic ... reiter.htm

jullie gebeden zijn verhoord.

per 1 juli mag je als niet-eigenaar een paard (uiteraard wel quarter) starten in Novice Amateur.

Dit om zo beginners te stimuleren ook zonder eigen paard.

je moet dan uiteraard wel voldoen aan de novice amateur regels (dus paarden van anderen rijden/training/les geven tegen vergoeding mag uiteraard nog steeds niet). regels zijn te vinden in rulebook, ook online.

een goede zaak vind ik.
vooral dat het voor de novice is, als ze teveel punten verdienen moeten ze er vanzelf uit en worden gestimuleerd een eigen quarter te kopen.

Anya

Re: Nieuwe AQHA Novice regel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:32

Dat vind ik een zeer goede zaak. Scheelt al die vage lease-contracten. Past ook beter bij de Europese situatie waarin minder grond is en vaker sprake van ruiters die het paard van een ander rijden.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:02

Beter!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 07:11

Super!

Ik stel mij alvast kandidaat voor diegene die een ruiter zoeken voor hun quarter :D

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:12

Das nou nog eens een fijne regel :D

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:08

Als ze die regel nou ook nog eens gaan invoeren bij de paints :D
Want is zker fijne regel.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:51

Kan alleen maar zeggen HE HE EINDELIJK

NO FEE FOR PERMITS
Novice youth and novice amateur Members may be issued ten permits allowing them to compete in one AQHA-approved show per permit with an American Quarter Horse not owned by them. The permits are absolutely free – it costs nothing but a phone call to receive them. For an application, call the Show Department at (806) 376-4811 or email show@aqha.org.
http://www.aqha.com/showing/divisions/novicepermit.html

Link naar het Permit formulier (dus je moet al een AQHA AM of Yth Novice membership hebben als je de permit voor een bepaalde show aanvraagd! vtv optijd regelen!)
http://www.aqha.com/showing/guidetoshowing/pdf/NovicePermit.pdf

RolfS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:36

Smotz schreef:
Kan alleen maar zeggen HE HE EINDELIJK

NO FEE FOR PERMITS
Novice youth and novice amateur Members may be issued ten permits allowing them to compete in one AQHA-approved show per permit with an American Quarter Horse not owned by them. The permits are absolutely free – it costs nothing but a phone call to receive them. For an application, call the Show Department at (806) 376-4811 or email show@aqha.org.
http://www.aqha.com/showing/divisions/novicepermit.html

Link naar het Permit formulier (dus je moet al een AQHA AM of Yth Novice membership hebben als je de permit voor een bepaalde show aanvraagd! vtv optijd regelen!)
http://www.aqha.com/showing/guidetoshowing/pdf/NovicePermit.pdf

Dit is niet dezelfde regel als TS bedoeld.Bovenstaande regel bestaat al veel langer.

Keitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:45

maar mag een novice jeugd ruiter nu ook een paard van een ander uitbrengen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:20

Gleyla schreef:
Super!

Ik stel mij alvast kandidaat voor diegene die een ruiter zoeken voor hun quarter :D

wanneer kun je beginnen? :+

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:56

Mail van de AQHA (aan elk AQHA member denk ik)

New Rules for Novice Competitors

You might or might not know, but seven years ago the Show Council was formed for the purpose of expediting show related matters on behalf of the Show Committee. The Council consists of 14 members and includes an AQHA Executive Committee member (Peter Cofrancesco); the chair of the Show Committee, Dr. Jim Heird; four members of the Show Committee, John Pipkin, John Trafton, Peg Edmondson, and Jan Bruner; two Youth Committee Members, Michael Jung, and Nancy Cahill; two Professional Horsemen Committee members Stephanie Lynn and Patti Carter-Pratt; two Amateur Committee members, Donna Johnson and Sherri Tearney; and two Judges Committee members, Joe Carter and Larry Little.

A recommendation was made by the Show Council and then approved by the Executive Committee to allow novice competitors to participate without permits in the novice division at AQHA approved shows. The reasoning behind the decision is to bring more exhibitors to the AQHA show ring.

Beginning July 1, 2010, an exhibitor may show any mare or gelding in a novice youth or novice amateur class, with the owner and their immediate family still retaining the ability to show the horse in any class other than the same class as the novice exhibitor. Exhibitors will be required to have a novice amateur or novice youth membership to participate. Memberships can be purchased at the show or prior to the show through AQHA.

All novice eligibility rules still apply.

To maintain a level playing field at the top-10 show circuits, which have been determined by the number of entries in the previous year. This option is not available to those novice competitors. At these specific shows, the novice exhibitor can use novice permits to show a non-family owned horse.

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:23

Dus kortom. Iedereen mag nu in de Novice amateur en Novice Jeugd klas een paard van iemand anders uitbrengen. Maar we hebben wel nodig: Een kopie van het orginele papier van de eigenaar en een accoordverklaring van de eigenaar dat er iemand anders op zijn of haar paard rijd in de Noviceklassen en dat de eigenaar op deze dag NIET in de Noviceklas kan deelnemen. (ook niet een andere noviceklas)
Wie wil starten moet wel in het bezit zijn van een NOVICE AMATEUR of een NOVICE YOUTH membership. Dit kan geregeld worden als je de inschrijving naar de NQHA voor een wedstrijd stuurt.

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:44

Euh... ik bedoel niet beiden in dezelfde noviceklas. De een mag wel bijvoorbeeld Novice Pleasure starten en de ander Novice Trail... Dus 3 oktober allemaal meedoen tijdens de Novice wedstrijd in Nieuwe Wetering

JustlilC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:28

alleen een beetje jammer dat dit net na het SWRN nk is:S

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:29

@justlilc daar zijn geen novice klassen dus dan geld t niet he....

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:38

Moet ik me maar snel in de regels van de AQHA gaan inlezen. ;)
Begin de WRAN nu eindelijk te begrijpen, nu nog de AQHA! :o

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 21:37

ik ga er dit weekend voor het eerst gebruik van maken!

NQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:36

Super, heel veel succes...

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:59

eindelijk ,maar helaas Sandy zal er niet meer bij zijn ,veel kreupel <atrose> maar ik ga nu voor de fok met haar ,over 2 jaar gaat er een hengst op zodat ik voor mezelf toch nog en leuk en goed paard heb

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 00:13

dank je nqha!
sandy, fokken met een paard met artrose? is dat niet erfelijk dan?