Mijn naam is Kristel en ik ben een beginneling in de western tak. Ik heb een 5 jarige (reuzen)fjord die Beer heet en ik heb hem zelf ingereden vorig jaar. Hij is nu krap 1 jaar onder het zadel maar omdat we wat blessures hebben gehad (klunzig peerd af en toe) zijn we nu pas aan lekker rijden toegekomen. Niet erg want hij is een echte laatbloeier!
Vanaf het begin dat ik op Beer ben gaan rijden heb ik een fijne (western) instructrice die mij prettig, eerlijk en gezellig begeleid. Alles vanuit ontspanning en rust. We hebben afgelopen jaar aan de basis gewerkt en toen was ik niet zo met western bezig..rechtrichten en balans stonden centraal en ook lekkere lange bosritten maken om conditie op te bouwen (heb ook wat endurance ambities). Ben van huis uit een recreatieruiter..lekker het bos maar wel een goede basis in de bak.
In januari was ik op een evenement hier in de buurt en toen zag ik fjord Rascal met zijn baasje Laja en nog veel meer mooie westernpaarden bezig en mijn hart ging sneller kloppen..(vroeger ook al maar op een of andere manier nooit wat mee gedaan). Vanaf toen kwam ik opeens overal westerndingen tegen..ben naar de Farmers Field Trail geweest en afgelopen weekend ook nog 2 keer naar Marienheem om te koekeloeren en vorige week ook nog mijn eerste 'echte' westernles gehad...(dacht ik, maar instructrice zei dat ze 'stiekem' ook allerlei western dingen in onze basis had verweven). We hebben wat trail dingen geoefend en Beer deed het super!
Ik rijd nu vanaf december met een Barefoot Cheyenne omdat dat het enige passende zadel was op Beer (hij is zooo veranderd..zie profiel) en omdat ik het ook een zalig zadel vind maar in de toekomst hoop ik dat er een mooi westernzadel komt..heb me al lopen vergapen in dat 'tack-topic' hier! (kwijl)
Anyway, ik hoop hier veel info te vinden en leuk met gezellige mensen met dezelfde interesses te kunnen kletsen.
Groetjes Kristel en Beer
leuk paard heb je!
Beer is een prachtige Fjord, veel plezier met het western gebeuren!
(zegt iedereen van zijn eigen paard he..). Hij krijgt nu eindelijk wat spieren en zwaart wat uit..komt met trainen helemaal goed!
Veel plezier hier op het westerngedeelte en natuurlijk ook in het zadel van je eigen kanjer!