[WN] eenmalige westernles als cadeautje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

eenmalige westernles als cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:04

Hoi allemaal,

Lang getwijfeld of ik hier een berichtje zou plaatsen omdat ik bang ben dat degene voor wie het cadeautje is er misschien achter
kan komen, maar laten we maar hopen op het beste als ik alle sporen uitwis :D

Mijn vriend is volgende week jarig en inmiddels helemaal gek van paarden. Vanaf het eerste moment dat ik hem heb meegenomen naar mijn paardje was hij verkocht en inmiddels wil hij dolgraag ook rijden. Alleen mijn paardje is nog jong en niet ingereden dus qua rijden moet hij nog even wachten. Nu heeft hij zich helemaal verdiept in parelli en natural horsemanship, en wil hij graag westernles. Wekelijks les gaat om meerdere redenen momenteel even niet lukken, maar nou leek het mij
leuk om hem gewoon één westernlesje aan te bieden.
Zijn insteek en omgang met paarden is heel goed te noemen ondanks weinig ervaring. Hij heeft ooit wel eens een paard uitgestapt maar daar houd het ook bij op :+

Nu ben ik op zoek naar iemand die een leuke westernles geeft. Dit mag op een manege, privéstal zijn maar misschien is er hier toevallig ook wel iemand die dit leuk vind om een keertje te doen?
Wat ik er wel even bij moet vermelden is dat hij niet heel zwaar is maar wel nogal lang dus een wat groter paardje is misschien wel handig ;)
Hebben jullie misschien tips, goede ervaringen ergens of weten jullie zelf wat? Dan hoor ik het heeeel graag.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:53

Als je echt iets bijzonders/speciaals wilt dan kun je kijken wat er mogelijk is bij Spirithorses. Zij geven natural Westernles, dus dat sluit wel een beetje aan misschien bij de interesse naar omgang/Parelli. Daarbij gebruiken ze ook technieken uit het Centered Riding. Het zijn geen zwevers, want zo klinkt dat nu misschien een beetje, maar ik vind ze ook niet gruwelijk Western, zeg maar. Ze hebben wel trailles, polebendingles en barrelraceles, geloof ik.
Daarbij is Maastricht een superomgeving voor een dagje uit of misschien zelfs een weekendje weg?
Als je echt voor de stops en spins gaat, dan zou ik daar niet heengaan (doen ze niet), maar anders is het een absolute aanrader en een heel bijzonder cadeautje.
Kijk eens op de site (en houd even in je achterhoofd dat ik ze iets realistischer vind in het echt dan dat via de site overkomt ;)) en mail ze eens, kijken wat er te bespreken valt. :)

Jasmijn_

Re: eenmalige westernles als cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 13:23

Bedankt voor de tip! Ga er gelijk even kijken...je verhaal klinkt goed in ieder geval. Wel jammer dat het een eindje weg is, maar als het leuk is heb ik het er wel voor over :)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:55

Ed Gosen? Zit bij jou ook niet extreem ver vandaan. Daar kan je ook als totale beginner terecht voor een goede basis westernles. www.edgosen.com

beertje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:56

of bij krista sterrenburg ik weet niet of dat te ver is maar misschien is dat wel geschikt. ze zit in lekkerkerk

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:51

Tnx allemaal voor het meedenken!
Die eerste bij spirithorses ziet er wel heel erg goed uit zeg, klinkt echt perfect allemaal voor wat ik zoek! Tis een eindje reizen, maar dat geeft niet.

Ik zal ook eens naar die andere 2 kijken straks als ik weer thuis ben..misschien zijn dat ook nog opties :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:53

Je moet er gewoon een weekend weg van maken, Maastricht is vlakbij en een superleuke stad... Ideaal voor een weekendje weg, terrasjes en ook leuke tentjes om uit eten te gaan (en studentenstad, dus dat moet ook goedkoop kunnen ;)]
En ondertussen lekker rijden natuurlijk. :D

Maar hey - ik ben bevooroordeeld. ;)

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 23:21

Haha dat zou helemaal leuk zijn, alleen het probleem is dat ik momenteel zeer krap bij kas zit en we het allebei zo druk hebben met werk en school dat een weekendje wat lastig te plannen is. Verder zou het wel geweldig zijn natuurlijk!

Het klinkt echt perfect allemaal, alleen kwam ik erachter dat een treinkaartje tot maastricht al bijna 25 euro is + de reis nog naar de locatie zelf. Nu heb ik wel OV, maar met de les erbij gerekend lag 80 euro niet helemaal in de planning.. Hm hoe ga ik dit regelen? Ziet er wel héél goed uit :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:48

In Ede zit the Mill Ranch (themillranch.nl) Ik zie dat je uit Arnhem komt, dat is miss wat beter aan te reizen.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:49

Hoi,

Misschien is dit iets, mijn instructrise geeft een cursusweek introductie western rijden en bestaat uit 2 theorie lessen en 5 of 7 praktijklessen en dan maakt hij kennis met westernrijden (weet niet hoe het precies heet)

de advertentie stond gisteren of eergisteren in de Bode
het staat nog niet op de site maar toch hier is die www.semperfiranch.com

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:27

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik heb al jullie links bekeken maar mijn aandacht bleef toch bij spirithorses hangen dus heb ik toch maar contact met hun opgenomen. Inmiddels ben ik helemaal om dus vanavond maar even alles regelen daar...dan maar 6 uur reizen in totaal ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:09

Gewoon doen, is een prachtplek. :)