kan je met elk ras western rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:47

Mijn Welsh Cob doet het prima Western style. Volgens m'n instructrice hebben ze daar ook met tuigers en Friezen ge-westerned, hoewel de gangen daar veel minder geschikt voor zijn. Met zoiets kom je niet ver op wedstrijden, maar voor recreatief kan ieder paard het leren.

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:29

er reed een paar jaar geleden een man western met een appaloosa, en dat paard was ook blind aan een oog(lag er uit), en haalde ook regelmatig prijzen, dus blind is geen belemmering hoor. Zelf rijd ik met een kwpn'er gelders type.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:58

Ik ga zelfs western rijden met mijn twee echte ezels (ze moeten eerst nog even groeien). Op VvdD heb ik wat fot's gezet van westernwedstrijden met ezels in Amerika.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:46

Jasper schreef:
Ik ga zelfs western rijden met mijn twee echte ezels (ze moeten eerst nog even groeien). Op VvdD heb ik wat fot's gezet van westernwedstrijden met ezels in Amerika.



'k heb een demo gezien een paar jaar geleden met 'western' ezels op de Americana ! Was super goed !
Ik heb altijd western gereden op mijn arabier Pling ging super, ik deed barrel racing met hem (zijn nieuwe eigenaar is daar nu ook weer mee begonnen) hij kon heel kort en snel wenden !
en bij ons op stal staat een KWPNer die super sliding stops maakt