Sonja schreef:Mogelijk is jouw instructeur heel prima in staat mensen meer kennis en vaardigheden mee te geven, maar oordeelt hij/zij dat je er nog niet aan toe bent omdat je nog onvoldoende kilometers hebt gemaakt.
Drie jaar rijden zegt daarbij helemaal niets. Een fanatieke manegeruiter rijdt in drie jaar tijd ongeveer 150 uur, waarbij er steeds een week tussen elke rijervaring zit en de ruiter doorgaans de aandacht van de instructeur ook nog eens moet delen met medelessers.
Waar ik even benieuwd naar ben; van wie moet je je paard meer over de rug rijden (want daar gaat het over)? Is dat je eigen instructeur, of is dat een opmerking van de eigenaar? Heb je degene die de opmerking maakte al de simpele vraag "hoe dan?" gesteld?
Mijn instructeur heeft aan mij gevraagd of ik misschien zou willen proberen om mijn verzorgpaard wat soepeler te maken (ze is een gewoon manegepaard), dat zou ze niet vragen als ze zou denken dat ik te weinig kilometers heb gemaakt. (ik heb ook nog een lange tijd bij een erg goede trainingsstal gereden, waarbij je tot wedstrijdniveau opgeleid wordt)
Ik weet ook wel hoe ik mijn verzorgpaard kan laten buigen en wat soepeler kan maken, dat heeft mijn instructeur mij ook verteld. Mijn enige vraag was of iemand nog gewoon een tip ofzo had, of bijvoorbeeld een manier van masseren om haar wat soepeler te maken.
Dat was het enige dat ik wou weten...