wat te doen als je paart zijn stal sloopt ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:13

He blaze, ik weet heel goed wat ik ben volgens didi. Een lekker ding .

_________________
Be happy, ride an Appy

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cornelie op 2001-07-30 15:19 ]</font>

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 00:56

...right on cornelie Knipoog

en sprite je hebt gelijk, ik ben geen bikkel hahaha
ik heb m'n jonge paardjes op de wei staan, er is geen plek om ze te laten drogen, geen electra, geen stromend water, en de weg er naartoe is een zandpad dus je kan raden hoe het eruit ziet in de winter, of 2 weken geleden zelfs, na een paar regenbuien....maar je vraagt je wel af welk paard het meer naar z'n zin heeft, en hoe belangrijk zo'n binnenbak is

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:11

Je hebt gelijk Claudia, als je geen plek hebt om ze te laten drogen heb je een probleem. Want inderdaad, als je een zadel op een nat paard gooit trekt het vocht direct tegen zijn huid aan en dan kan hij het wel koud krijgen.

Haha, ik herinner mij nog dat ik pas een paardje had, mens wat maakte ik me zorgen over het weer! Zou ie het koud hebben, zou ie naar binnen willen, moet ik er naar toe? Nu weet ik dat paarden behoorlijk wat kunnen hebben, ook in de winter.

Er zijn eigenlijk maar 2 soorten weer waar je je zorgen bij moet maken; onweer en harde gure wind samen met slagregen. Dan waaien de haren omhoog en slaat de regen onder de vacht. Na zulk weer heb ik menig paardje bibberend van de kou gezien. Ach gut, en dat ziet er zo zielig uit, zo'n groot bibberend beest.

Persoonlijk vind ik weidegang belangrijker dan een binnenbak, maar ik heb dan ook de beschikking over een goede buitenbak die altijd (zelfs met veel regen en in de sneeuw) goed berijdbaar is.
Maar ik heb gewoon mazzel. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen dit voor zijn paard kan krijgen. Vooral in de dichter bevolkte gebieden.
Ach je doet voor het dier wat je kan en meer kun je ook niet doen moet je maar denken toch? Lachen

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:09

Och hemel.....gaan we katten, 'Blaze'????? Didi heb ik eens op een wedstrijd enkele dagen mogen 'bewonderen' Misselijk ......laten we over hem maar niets zeggen!!!! Hij zou nog heel wat kunnen leren van 'Cornelie' !!!!!!! *LOL*

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:03

katten ????? ik????? Schijnheilig nooit Huilen
ken Didi al heel wat jaren en ben zeker geen fan van zijn rijstijl,maar als je pas begint kun je heel veel van hem leren(en later ook weer een hoop snel gaan afleren Haha! )

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:34

Tja...wat zou je van hem moeten leren???? *LOL*
Ik ben al helemaal niet gecharmeerd van 'trainers' die zich blijkbaar laten verleiden om aan derden te vertellen wat hij van een vroegere leerling vindt Misselijk
He, wat zonde dat je paard met een blessure staat, wat zijn de vooruitzichten? 100 % genezing? Lange revalidatie? Of zien we je in St. Oedenrode nog??

BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 20:39

dat uitlaten over een leerling was een grapje,is via PB al weer recht gezet bij Cornelie.
ik mis alleen de most colourfull show,ga wel kijken zaterdag.