[WN] Unieke kans voor western liefhebbers!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jua

Unieke kans voor western liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:25

Hi mede western rijders!

Eerst een korte intro. Ik woon met mijn gezin sinds drie jaar in Texas, we hebben een kleine ranch/farm met drie paarden (honden,katten,kippen etc)
Dit jaar heb ik voor het eerst meegedaan aan de traditionele salt grass trailride. Een negendaagse historische rit die 1 keer per jaar gereden wordt van catspring naar de houston rodeo. Van oudsher worden deze trails richting de rodeo gereden en the salt grass trail is de oudste en belangsrijkste.
Er hebben zich 28 wagons (traditionele huifkarren met houten wielen) bij deze trail aangesloten en er rijden zo'n 1400 cowboys van allerlei pluimage mee (van mexicaan tot native american... Van bullrider tot nja noem het op....)
Het is dus echt een onbeschrijfelijke waanzinnige ervaring! Je kunt niet zo maar meerijden maar sluit je aan bij een wagon. Ik ben aangesloten bij wagon 19, een leuke club mensen die met hart en ziel met western bezig zijn. Klaar staan voor elkaar en voor de wagon. De afgelopen vijf jaar heeft onze groep de prijs voor best georginiseerde groep gewonnen, het is een goed samenwerkend verantwoordelijk clubje mensen dus!

En dan nu de unieke kans. Ik ben verkocht en zal jaarlijks deelnemen aan deze trail. Mijn nederlands zijn is de groep erg bevallen en de wagonboss gaf aan wanneer er nog meer Nederlanders willen meedoen... Hij daar helemaal open voor staat. En ook de rest van de groep dacht er zo over. Er zou dan plaats zijn voor 1 a 2 Nederlandse western ruiters per jaar. Vervoer, paarden, maaltijden, voor dat alles kan gezorgd worden.... Het is echt uniek, want zonder "insider" kom je hier niet makkelijk tussen! Ikzelf ben er ook via een zakenrelatie van mijn man ingerold. En closer bij het echte westerngevoel kun je niet komen volgens mij!

Voor meer informatie stuur me gerust een mail!

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:31

En omdat foto's meer zeggen dan woorden... Ook wat pics van de trail!

Afbeelding

Even pauze....

Afbeelding

Onze wagon met menner Jason, links van de wagon staat wagon boss robbert.
Deze foto werd gemaakt op het kamp, wanner je naar de achtergrond kijkt krijg je een idee van de hoeveelheid trailers die er waren.Tja, 1400 cowboys.... Is niet niks...

http://farm5.static.flickr.com/4053/457 ... 6cb44a.jpg

En dan de parade... De laatste dag... Vrienden hebben een good time met de rodeo clowns die naast de parade rondlopen om de sfeer te verhogen, maar ook om snel in te grijpen bij problemen met onze mooie viervoeters...

http://farm5.static.flickr.com/4017/457 ... 3e96bd.jpg

En wij zelf... Linda ik en Laury hadden een realy good time!

http://farm5.static.flickr.com/4034/457 ... 2ff535.jpg

ukoldaatje

Re: Unieke kans voor western liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:56

Oh dat zou echt een droom zijn die uitkomt zeg..

Alleen jammer dat ik niet durf te vliegen en het voor mijn man dan niet zo leuk zou zijn als ik dat zou doen in mijn remie-aatje.

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:00

Tja, dat is inderdaad een probleem, want met de auto komen dat werkt niet.... Nu is vliegen beslist geen hobby van me en zit ik ook de hele reis met angstzweet in mijn handen. Snap het dus wel wanneer iemand echt niet durft.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:18

Wow dat lijkt me wel superleuk om te doen! Was al naar zoiets op zoek! Het is echt m'n droom om eens western te gaan rijden in Amerika. Maar heb je een idee van het kostenplaatje? en in welke maand valt de trail?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:53

Wauw wat een droom voor vele idd! Wel een ultiem western gevoel lijkt me. Helaas zal er ook een behoorlijk kosteplaatje ana zitten denk ik? Jij hebt met je eigen paard meegedaan neem ik aan en je woont ookal daar, maar ik kom dan vanuit nederland en zou daar een paard moeten huren?
Je hebt trouwens schitterende paarden!

Alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:01

Dat zou ik ook wel willen!:D
maar ben nog maar een kind en denk niet dat ik dat van mijn ouders zou mogen:(
Ik vindt western echt zoveeel leuker dan dressuur en springen maar kan dat alleen in de zomervakantie doen bij mijn familie:( die woen aan de andere kant van de wereld

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 01:06

T is dat ik pas 16 ben en met school en alles zit enzo, maar wat lijkt mij dat ontzettend gaaf om een keer te doen! Zou later graag nog een keer naar Amerika en/of Australië gaan om daar te gaan paardrijden etc :D

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 07:45

Wat gaaf :D Dat is iets wat wij volgend jaar willen gaan doen maar dan door de rocky's ... Vind het geweldig dat je dit kan aanbieden dus ff een stipje.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:22

Topic over het hoofd gezien.
BRT-->WN-AM

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 05:41

Gaaf zeg!!! maar helaas... een week van huis zonder man en kids.. gaat me niet lukken ben ik bang ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:50

Wow, wat gaaf! Heb geen kids, een vriend die op het huis kan passen, en ik heb wel belangstelling!
Heb je wat meer info, over het kostenplaatje? En wat info over het rijden zelf? Eventueel pb?

Groetjes!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:58

Wat gaaf zeg!

Heb je iets meer informatie nog, desnoods per Pb? Is het namelijk de bedoeling dat je op je eigen paard meerijdt, of is er daar via via aan een paard te komen voor de "rit"? In geval van eigen paard: is dat uberhaupt wel mogelijk, gezien de quarantaineperiode etc? En wat zijn dan ongeveer de kosten? In geval van een paardje via via: wat zijn daar de kosten van?
Hoe zijn de overnachtingen geregeld? Zit je echt de hele dag in het zadel of is de dagindeling anders geregeld? In welke periode wordt het gehouden? Wat is een beetje de gemiddelde leeftijd van die wagon?

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:53

is niet zo uniek !!
doen ze hier in Kansas op verschillende locaties meerdere keren /jaar .misschien iets minder deelnemers ,maar eens in de drie jaar (medicine lodge ks)
net zo groots.
En verder,.......... cattle driven kan bij ons dagelijks het hele jaar door.

en

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:57

super kans ik heb je een pb gestuurd

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:50

Heeeelemaal te gekke kans! Het zit er dit jaar niet in voor mij, maar oh ik hoop dta ik dit volgens jaar ga onthouden!

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 02:00

Wow... Ben helemaal verbluft van de belangstelling! Was even niet op bokt geweest, mensen die serieus interesse hebben stuur me een PB, dan leg ik graag het een en ander uit!
Tevens kom ik in juli of augustus naar Nederland en wil mensen die serieus mee willen doen samen komen om elkaar te leren kennen en dan kan ik het een en ander vertellen over de trail.

De meest gestelde vraag is over de kosten. Een dergelijke trail is niet goedkoop, zelfs niet voor mensen die gewoon hier wonen. Je moet lid van :the wagon" worden. Van dit geld worden de huifkarren in topconditie gehouden en ook de keukenwagen die gebruikt wordt voor de maaltijden die geserveerd worden tijdens de trail.
Daarnaast nog een bedrag aan de Saltgrass organisatie om mee te mogen doen aan de trail. Ik moet nog het een en ander uit gaan zoeken voor ik weet hoe veel de kosten precies zullen zijn, ik wilde eerst weten of er animo is... En die is er...

Hou er rekening mee dat je naast de ticket zeker zo'n twee en half duizend euro kwijt zult zijn. Maar geloof me, het is het geld meer dan waard...

Daarnaast wanneer de trail gereden wordt, dat is eind februari.

Er valt echt veel veel veel meer te vertellen... Stuur me gerust een PB. Of hyves heb ik een aantal blogs over deze trails geschreven, je kunt me als het goed is vinden onder Christa te Houston.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 21:50

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:08

Waanzinnig! Van die site word ik helemaal enthousiast. Van een ander kaliber dan de traditionele trail ride met huifkarren.
Ik ga er zeker een keer naar toe!

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:21

@ willie b... De saltgrass trail is wel degelijk uniek. 1400 cowboys is alleen de saltgrass trail. Op de dag van de parade komen alle gereden trails bij elkaar en de parade door downtone houston die parade is dus met duizenden cowboys en huifkarren. Down town staan de toeschouwers rijen dik, het trekt veel toeschouwers.
Salt grass trail is bij mijn weten de oudst gereden trail in ieder geval in texas en wat dat betreft een stukje history waar de texanen trots op zijn.

Het is niet zo datik dit organiseer en er zelf wat aan verdien, ik wil alleen een kans bieden voor mensen die het mee willen maken.
Met mijn kostenplaatje zit ik aan de hoge kant, ben er vanuit gegaan dat we een trailer voor slaapplek moeten huren voor wie mee gaat, gaan er meer nederlanders mee, dan kan die huur verdeeld worden. Maar mocht je net zo lief achterin een auto of pickucp slapen, dan zijn de kosten eenstuk lager.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:29

het lijkt mij ook erg gaaf maar dan eigenlijk het liefst met eigen paard
het zou voor hem erg goed zijn aan zo'n rit mee te doen
misschien dat ie dan dan wat makkelijker word

maar helaas zou voor mij het kosten plaatje veels te duur worden ook wat ElCid aan bied :D

:D dromen mag :D

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:50

ik verdien er ook niets aan , en bied mensen een kans om dat western gevoel te beleven . misschien zoals ik al zei iets minder massaal , maar als je daar van houd is het zeken een aanrader.
Maar zij die dus ook wel eens echt (achter) de koeien willen zonder daar voor heel veel te betalen bieden we hier ook een goede mogelijkheid en eens in de drie jaar is er in medicinelodge Ks een mogelijkheid om groots een cowtown binnen te rijden in een parade die niets extra kost maar je moet je wel vroeg genoeg opgeven , verder zijn er hier meer van die wat kleinere parade's mogelijk die ook een goed gevoel geven van hoe het ooit was.
wat jullie hier aan bieden is bijzonder ,maar er is voor mensen met een wat minder budget ook wel wat mogelijk dus.

Jua schreef:
@ willie b... De saltgrass trail is wel degelijk uniek. 1400 cowboys is alleen de saltgrass trail. Op de dag van de parade komen alle gereden trails bij elkaar en de parade door downtone houston die parade is dus met duizenden cowboys en huifkarren. Down town staan de toeschouwers rijen dik, het trekt veel toeschouwers.
Salt grass trail is bij mijn weten de oudst gereden trail in ieder geval in texas en wat dat betreft een stukje history waar de texanen trots op zijn.

Het is niet zo datik dit organiseer en er zelf wat aan verdien, ik wil alleen een kans bieden voor mensen die het mee willen maken.
Met mijn kostenplaatje zit ik aan de hoge kant, ben er vanuit gegaan dat we een trailer voor slaapplek moeten huren voor wie mee gaat, gaan er meer nederlanders mee, dan kan die huur verdeeld worden. Maar mocht je net zo lief achterin een auto of pickucp slapen, dan zijn de kosten eenstuk lager.

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 01:21

Aan te raden is om na de trail ook de Houston rodeo te bezoeken, want dat is waar de hele trail om draait. De houston rodeo is een van de grootste rodeos in de states. Een indrukwekkende ervaring, mij kun je er ieder jaar vinden!

De ranch in kansas vind ik ook echt een aanrader, ik heb de link al doorgespeeld naar andere westernliefhebbers. Ik er zeker een keer naar toe!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:16

Jua schreef:
Aan te raden is om na de trail ook de Houston rodeo te bezoeken, want dat is waar de hele trail om draait. De houston rodeo is een van de grootste rodeos in de states. Een indrukwekkende ervaring, mij kun je er ieder jaar vinden!

De ranch in kansas vind ik ook echt een aanrader, ik heb de link al doorgespeeld naar andere westernliefhebbers. Ik er zeker een keer naar toe!

Dank je! Zo kunnen we elkaar op leuke ideeen brengen en op de hoogte houden van leuke evenementen.

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 20:45

Nou en of... Amerika is groot en heeft het een en ander leuks te bieden. Staten als Kansas en Texas, daar draagt men nog met trots zijn cowboyhoed!