[WN] Sporenplekjes in de herkansing, graag alleen informatief

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quartername

Sporenplekjes in de herkansing, graag alleen informatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 13:11

In mijn vorige berichten werd ik helaas niet serieus genomen ( [WN-AM] Sporenplekjes, wat doen jullie ermee? )
Daarom open ik opnieuw het onderwerp in de hoop dat er nu wel mensen serieus reageren. Er zullen vast meer ruiters zijn (zeker bij de dressuurruiters zijn er vaak flink wat plekjes) die tips hebben.
Laatst bijgewerkt door quartername op 07-04-10 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

CalvinM

Re: Sporenplekjes in de herkansing, graag alleen informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:15

Sporen afdoen en flink les nemen. Als jouw paard plekken van de sporen krijgt, ben je heel fout bezig met je spoorgebruik. Leer dus eerst goed je sporen gebruiken, en ga daarna pas wedstrijden rijden. Teer huidje of niet, een paard hoort geen plekken van de sporen te krijgen, dan is er iets mis met je rijvaardigheid imo.

quartername

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 13:19

Nouja, Edward Gal had laatst ook bloed in de mond van zijn paard en dat is ook een goede ruiter, dus ik ben heus niet de enige.
En in elke tak van de sport gaat het af en toe wel wat hard.
Laatst bijgewerkt door quartername op 07-04-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:20

Ik rijd met sporen, ben geen westernruiter maar als ik een plekje zou ontdekken op mijn paard van sporen dan zou ik me diep diep schamen en acuut les nemen zodat ik normaal zou kunnen rijden.

Ik hoop ergens dat dit idd een relaccount is, en dat er niet stiekem een paard tot bloedens toe lek geprikt wordt en dan ook nog eens op show moet.... triest dit...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:21

Een spoor is een middel om een verfijnde hulp te kunnen geven. niet om een dier te straffen met rijden. Dit doe jij zo te horen wel. Dat is niet juist, moch je constant zitten te porren kan ik alleen maar zeggen, doe die dingen af en neem les....

Breghje

quartername schreef:
Nouja, Edward Gal had laatst ook bloed in de mond van zijn paard en dat is ook een goede ruiter, dus ik ben heus niet de enige.

Ja, dat scheelt als hij het doet mag het uiteraard, en vooral omdat jij ook al op zijn niveau rijdt waarschijnlijk? :z

__Nathalie__

Ik heb getemt.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:22

Als je definitie van een goede ruiter bloed in de mond is dan is hij inderdaad een goede ruiter.

Van sporen hoor je geen plekjes te hebben, dat houdt in dat of je geen stille been hebt of je bewust alleen maar aan het prikken bent. In het eerste geval zal je moeten werken aan een stille been. Dat zou je zonder spoortjes moeten doen om je paard geen pijn te doen.

Ninx

quartername schreef:

Dat is nu echt lariekoek. Het gaat zo hard als jij wil dat het gaat..... Ik zou toch even op je hoofd krabben.

45u

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 19-04-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

quartername

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 13:22

mijn vraag is, welke middelen zijn er (buiten de spuitbus die Menteur noemt, bedankt voor de tip trouwens!) om dit onzichtbaar te maken? kent werkelijk niemand die klei?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:24

Ik zou de reden waarom je sporenplekjes goed uit gaan zoeken. Ligt het aan je sporen, je been, waar prik je en hoeveel prik je. Ik neem aan dat je westernspoortjes hebt??
Klei zou kunnen... Maar ik denk niet dat je het probleem mag verdoezelen. Vaseline doet ook nog een hele hoop...

Eline

Re: Sporenplekjes in de herkansing, graag alleen informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:24

Slotje voor overleg