[WN] creatieve gedachten voor onderlinge wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

creatieve gedachten voor onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 14:34

op stal word er over drie maanden een onderlinge wedstrijd gehouden met dressuur springen en trail.. ik ga alle drie de onderdelen doen in western style natuurlijk..

nu ben ik opzoek naar een creatieve gedachten die ik kan gebruiken om een opvoering te doen in de western style..ik wil dan zelf de opvoering doen en het moet niet te moeilijk zijn (uitvoering wordt met een draver gedaan en de stops etc kunnen we niet)

heeft er iemand een leuk idee hiervoor? alle ideeen zijn welkom

Romkabouter

Re: creatieve gedachten voor onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:00

Gelukkig zullen er weinig stops in de trail zitten, dus dat scheelt :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:07

Ligt een beetje aan je doelgroep.

Rij je op een gemengde manege? Dan is het misschien leuk om samen met een dresuurruiter een proef te maken.
Jij rijdt die dan western en zij dressuur. Dat doen wij tijdens onze Open Dag en is altijd erg leuk.
Je kunt dan goed de verschillen en overeenkomsten laten zien.

Wij hebben ook wel eens een soort toneelstukje opgevoerd middels een trailproef.
Een verteller doet het verhaal en de ruiter rijdt de hindernissen.
Met een beetje fantasie is daar best wat leuks van te maken.
Maar da's meer iets voor de kids.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:24

Romkabouter schreef:
Gelukkig zullen er weinig stops in de trail zitten, dus dat scheelt :D

Het gaat erom dat ik dit voor of na de wedstrijden kan doen.. (dus niet tijdens de proeven:)) of bedoel je dat niet?:P

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:25

Het is eigenlijk meer een dresuuur stal, met 60 paarden waarvan er misschien 4 western rijden:).. maar ik zat inderdaad ook te denken aan een gemengde uitvoering (een dressuur en een western).. heb je toevallig foto's of filmpjes van jullie open dag?:D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:20

Ik snap niet echt goed waar je naar op zoek bent. Zoek je iets van een freestylenummer om een demo te geven, of zoek je westernachtige aankleding van de accommodatie, of ben je op zoek naar tips om met je paard netjes gekleed voor de dag te komen?

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:20

ik wil een soort opvoering in western style doen op stal waar weinig western gereden word

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:51

en wil je dat dan zelf doen en hoeveel ervaring/kennis heb je van western rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:52

ch_ntii123 schreef:
ik wil een soort opvoering in western style doen op stal waar weinig western gereden word

Welke discipline? Freestyle-achtig iets ofzo?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:50

Eerste Paasdag wordt er op onze manege ( ook voornamelijk Engelse ruiters, maar deze staan wel open voor onze "spelletjes :D , we doen ook vaak een trailmiddag speciaal voor de manege ruiters en dat zit binnen een mum van tijd vol) altijd de Kur op Muziek gereden voor alle discipline's
Engels, Western, NH, noem maar op.

Twee jaar geleden heb ik ook meegereden; gezellig country muziekje erbij, zijwaarts, kleine circel in jog, links en rechts, mooi pleasure galopje, even versnellen en weer terug, snelle circel, langzame circel, changementje en op 't eind gewoon een mooi handgalopje en dan stop en achterwaarts.
BlackRose in 't wit, ik in 't zwart, iedereen vond het hartstikke leuk en ik won ook nog de 2e prijs :D
Doe wat je paard goed kan, zelfs meerdere malen en bega niet de fout om iets te willen laten zien wat jij en je paard absoluut niet beheersen, dan maak je dat 't een aanfluiting wordt terwijl je juist iets positiefs van de westernsport wil laten zien *D

Hierbij een fotootje :D
Afbeelding

Maak er wat leuks van in ieder geval!