Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
560 km heen en terug. Ik zou er bij willen zijn als ze getraind wordt en 560 km is dan niet meteen praktisch :-p 
LindyH schreef:Als je zelf beginnend bent en met het paard in het bos wilt rijden heeft hij zeker meer dan 2 a 3 maanden nodig. Dat is zo'n beetje het moeilijkste wat je kan willen met een jong paard.
Western beleren is trouwens wel iets anders dan bos-braaf maken. Western is in principe wel een ontspannen rijstijl, maar je kunt dat niet binnen 3 maanden afdwingen bij een groen paard. Ook jonge westernpaarden kunnen draken zijn en alles behalve ontspannen.
Als ik het zo hoor zou ik je paard gewoon door je partner laten doen. Dat western komt dan later wel. De gangen en het sturen zijn sowieso in de basis hetzelfde. Zadelmak is zadelmak.
Het doorrijden naar western kun je dan later nog door een westerntrainer laten doen, maar als je alleen in het bos wil rijden is dat ook niet echt nodig.
Bosritjes van een half uur tot een uur gaan probleemloos maar dat is dan natuurlijk op een geoefend paard. Helaas kwam het er te weinig van om veel te gaan rijden maar daar hoort nu verandering in te komen (werk kwijt dus meer tijd
). Shoufshouf schreef:http://www.sarahsshowhorses.nl
Zij traint alleen bij haar op stal voor 265 voor de stallling en 250 voor de training per maand is dus 610 per maand!!
Sann_e schreef:Ik ben het niet eens met de gedachte om een western paard zadelmak te laten maken door een engelse ruiter.
Al bij de eerste keer op het paard stappen wil je de basis er in proberen te brengen.
Dit kan door een engelse ruiter anders gedaan worden en daar heeft de volgende trainer weer last van.