ik heb de laatste twee dagen de techniek op de kleine circel gewerkt, (iedere keer als ze versneld klein maken) en dat gaat heel erg goed ze loopt nu netter aan een losser teugeltje en ze hangt niet meer zo, alleen in galop is ze nogal Run run run en kop omhoog stotend..
@Kirr, ze is 4 jaar oud (hier in Amerika starten ze met hun 2 , 2,5 al..) dus ze is al even onder het zadel, ik rijd haar nu vast sinds januari zegmaar, maar toen lag er overal ook een meter sneeuw om doorheen te ploegen,
maar mijn hostdad's enige doel waneer die er een inrijdt is dat ze "mak" zijn, zodat ie ze kan gebruiken om te verhuren,,.. dus er is eigenlijk nooit iets mee gebeurt (alleen toeristen die er op hebben gehobbelt)
en de reden waarom barrelracen niet zo zie te zitten (ik vind het een leuke sport hoor) is dat ik 1. niet zon snelheids duivel ben, 2. ik zou het wel willen doen, maar ik ben beter met een paard waar je een beetje gas moet geven (dan word ik iets meer van go go go go weet je wel) dan een die té snel gaat uit zich zelf (dan heb ik steeds zoiets van ho ho ho ho we gaan onderuit weetjewel)
maarja, ik zou cinco het liefste in de pleasure of reining willen starten, dat zou ze best wel kunnen, maar daar doen ze hier niet zo aan, net als dat ze niet echt aan trainers doen hier...
oja, en (helaas) is het concept van western rijden hier anders dan in NL, hier is het gewoon de manier om te rijden, je doet geen engels zegmaar, en het moet effiecient zijn, dus helaas heeft hier vrijwel niemand gehoord van alleen met je benen rijden en zijn alle paarden gewestern neckreined (ze bewegen door de druk van de teugel op hun nek) In NL gaat het puur om de sport die er achter zit, hier is het meer van wat je allemaal te paard kunt doen..(dingen zoals 200 koeien over de snelweg verplaatsten enzo..)