[WN] Western en een fries??(recreatief)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanne98

Western en een fries??(recreatief)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:08

hallo,

Mijn vraag is kan ik een western zadel op mijn fries leggen..? Ik ben bij ruitersportzaken geweest en die kunnen het mij niet vertellen. Maar ik lees hier in topics dat het wel kan..ik wil er geen wedstrrijden mee doen maar gewoon recreatief rijden..
Bij welke ruitersportzaken kan ik dan in overijssel wel terecht..?

Groetjes Sanne

troi

Re: Western en een fries??(recreatief)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:41

Tuurlijk kan dat, westernzadels zijn er ook in verschillende maten (en dat is maar goed ook want het passen komt erg precies als je je paard heel wilt houden). Hierboven in staat een sticky met westernshops. Ik zou echt naar een speciale westernwinkel gaan en niet naar een reguliere ruitershop daar is vaak niet voldoende kennis aanwezig over westernzadels en passen daarvan

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:51

jnien71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:37

Sinds een paar weken heb ik een Barefoot Nevada op m'n fries, puur recreatief. Dit is een boomloos westernzadel met een gewone dressuur singel. Ik heb altijd dressuurwedstrijden gereden. Mijn Fryso dressuurzadel paste niet meer. 0mdat m'n paardje al wat ouder wordt en ik inmiddels 2 kids heb en weinig tijd, wilde ik alleen nog maar lekker relaxt bosritjes maken. Was ook op zoek naar een gewoon westernzadel, heb er een paar gepast , vond ze te zwaar en niet goed liggen. Toen ik op de site van Barefoot dit zadel zag was ik meteen verkocht!! Ik heb er een ongezien gekocht via een advertentie op de site. Ben super tevreden, m'n fries loopt er lekker mee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:32

Iemand bij ons op stal heeft een goed zadel gekocht bij Arthur's. Het is wat verder, maar je hebt niet heel veel keus om dichtbij te zoeken en het moet echt goed liggen. Een aantal zaken komen ook naar je stal toe, dus dat is een optie. oa Evelien van Eurohorse.

Die Fries bij ons loopt echt heel fijn ook. Ik wist ook niet wat te verwachten, maar zadel ligt erg netjes en hij loopt super, beter dan ik zou durven zeggen vooraf. Hij is nog niet zo ver gereden, maar baasje liet hem paar weekjes terug toen ik ook reed wat ruimer van voren in galop en hij zakte echt mooi laag. Hij kwam er achter goed onder en ze hadden er samen echt veel plezier in.
Ik ben spontaan gaan stil staan en heb ze met tel gefilmd om haar zelf te laten zien hoe goed het eruit zag. Ze was zelf ook verbaasd en super trots!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 08:50

Ik heb een Continental Equiflex op mijn fries.
Gekocht bij westernspul.nl, hij is aan huis geweest om te passen.
Er fijn zadel, het ligt super op mijn paard, hij loopt er heerlijk onder en ik vind hem ook fijn zitten

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:03

Natuurlijk kan er een westernzadel op je Fries :P . Ras maakt helemaal niets uit.
En voor bijna elke rug is er wel een goed westernzadel te vinden.
Hou er rekening mee dat een westernzadel passen wel wat anders is dan een dresuurzadel.
Dus ff een goede westernzadelpasser zoeken :Y)

nice_cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:47

Tuuuuuurlijk kan dat!!!

Wij hebben ook en Fries en die loopt veeeeet goed:D:D Een pleasure Fries:P:P
Voor onze Fries hebben we een WestWood zadel

Veel plezier zou ik zeggen!!

Xxx
Shannon