[WN] Les > Is dit mogelijk ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Les > Is dit mogelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:46

Hallo :D

Mijn vader is deze maand jarig, en al bijna een half jaar aan het rijden.
Zelf spreekt mij de westernsport erg aan, en mijn vader vind het ook wel wat :j
Dus ik had gedacht om samen een les te rijden voor zijn verjaardag, maar volgens mij ga je dan alleen de basis dingen doen ?
Dus mijn vraag was, waar kan je in noordholland een western les krijgen, en het liefst dat we de spin/stop mogen 'voelen' / proberen.

Of manege's waar je les kan krijgen, zelf ben ik onbekend met die sport dus ik weet niet waar ik zou moeten zoeken of welke manege goed is.
Vandaar dat ik het hier probeer.

Groetjes

Captain

Re: Les > Is dit mogelijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:47

Ik heb geen idee maar wat een leuk idee! :D
Alvast veel plezier!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:48

Dankjewel :D

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:48

goh er was er wel 1 onder het viaduct van hoorn naar purmerend, die weg loopt onder de a 7 door en ligt aan een soortvan dijkje met kanaal.....geen idee meer hoe de stal heet of hoe het dorp heet..ben er vroeger ook met een klein verjaardags partijtje geweest, western, stops spinnen enz..heel leuk en leerzaam. ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen :)
groeten daphne

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:49

Hannah_Menno schreef:
Ik heb geen idee maar wat een leuk idee! :D
Alvast veel plezier!

Daar sluit ik me bij aan, je hebt me wel op een idee gebracht *D

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 18:49

Dankjewel voor je reactie, dan ga ik eens in die richting zoeken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:53

www.stalwennekers.nl te aalsmeer
ze rijden daar western (hebben er een speciale binnenbak voor) maar of ze er ook les geven, je zou ze even kunnen bellen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:27

Houdt er wel rekening mee dat spinnen en slidingstops lang niet altijd meteen al kunnen. Je moet dan wel aardig niveau als ruiter hebben en wat gevoel voor het western rijden (paard is natuurlijk geen robot en als jij het niet op de goede manier kan vragen dan zal hij het niet gaan doen... )
Maar andere dingen western style zijn ook geweldig hoor!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 19:32

Ja daar had ik al aangedacht :P Maar ik bedoelde als hun uitleggen hoe het moet, en dan we het dan kunnen proberen..
Maar zoiezo op een westernpaard incl westerntuig is al super ! En natuurlijk les dan.
Alleen ik zou echt niet weten waar dat zou kunnen...
Google geeft wel een hoop manege's maar ik zou niet weten welke goed is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:47

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 19:48

JD rach , is dat een goede manege ? Heb op de site gekeken en ziet er allemaal erg leuk uit !

Sliding Shoe Stables, en hoe zit het met die manege ?
En waar ik zelf veel van gehoord heb ik stal starmeer, hoe is het daar ? Ik heb nl ook gehoord dat ze daar niet al te vriendelijk met hun handen zijn...

Romkabouter ; dat heb ik nog niet gedaan nee, ik kan nl niet opschieten met de zoekmachine.
Op de link kwam ik idd uit via google.
Edit ; wat bijgevoegd

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:49

Heel leuk en origeneel kadootje (moet wel waarschuwen dat het erg verslavend is hoor;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:03

Lizzylover, er zit een grappige contradictie in je berichten. Je spreekt een twijfel uit over een stal waarvan je hebt gehoord dat ze niet zacht zijn met de handen, maar aan de andere kant wil je een beginner stops en spinns laten maken op een paard. Hoe diervriendelijk denk je dat dat is, als die ruiter de basis niet beheerst? ;)

Ga maar naar de JD-Ranch, dan ben je in vertrouwde handen. Je kunt ook bokker Jos een pbtje sturen, dat is een van de eigenaars.

_Special_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:31

Probeer het eens te informeren bij Trainingsstal Starnmeer!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:27

Hoihoi,

Bij ons kun je dit uitstekend doen. We hebben wel vaker mensen die een keertje komen kennismaken met western rijden met een privéles.
Sterk nog, voor groepen hebben we zelfs een speciaal kennismakingarrangement Western rijden!
Zie deze link: [EA-CO] Kennismakingsarrangement Western Paardrijden voor het arrangement.

Moet wel een kanttekening plaatsen: je krijgt bij ons verantwoord en technisch les.
En dat houdt tegelijk in dat je als beginner geen spin of stop in volle galop maakt.
Dat is net zoiets als een startende ruiter een hoge dressuuroefening laten doen: gaat niet ;)
Westernrijden is by the way ook veel meer dan spins en stops maken :D

Wel kunnen we natuurlijk ingaan op de basis, je rijdt lekker met lange teugels,
en je gaat ook voelen hoe het is om een paard te stopen op alleen 'ho' en je gewichthulp.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:53

JD Ranch in Beets; leuke mensen en leuke paarden. Inderdaad even contact opnemen met Jos hier op Bokt.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 13:57

Sonja schreef:
Lizzylover, er zit een grappige contradictie in je berichten. Je spreekt een twijfel uit over een stal waarvan je hebt gehoord dat ze niet zacht zijn met de handen, maar aan de andere kant wil je een beginner stops en spinns laten maken op een paard. Hoe diervriendelijk denk je dat dat is, als die ruiter de basis niet beheerst? ;)

Ga maar naar de JD-Ranch, dan ben je in vertrouwde handen. Je kunt ook bokker Jos een pbtje sturen, dat is een van de eigenaars.

Daarom, ik zij al ik heb absoluut geen verstand van die sport.
En ik weet idd niet hoe diervriendelijk dat is, een beginner die stops laten maken, daarom vroeg ik me ook af of dat mogelijk was.

Het is wss JD-ranch geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:08

Goede keus. Die kunnen je op een leuke en verantwoorde manier kennis laten maken met de sport en goed beoordelen wat ze je wel of niet kunnen laten voelen zo'n eerste les.
Alvast heel veel plezier gewenst!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 16:32

Dankjewel, als het kan ( heb nog geen andwoord terug ) Gaan we 27 maart kennis maken met de westernsport :D

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:03

Veel plezier! En straks zijn jullie niet meer weg te slaan :D Erg verslavend, dat westernrijden...