Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wgirl schreef:Ik ben het weleens tegen gekomen in de horsemanship. Volgens mij moesten we beginnen bij pion 1., toen in draf of stap naar pion 2 (rechte lijn) en toen in two track naar de volgende pion, waar bij je eerst in two track naar rechts ging en dan halverwege over ging naar links (over andersom dat weet ik niet meer. Je ging dus in two track maar bleef wel in een rechte lijn naar de volgende pion. Ik hoop dat je het snapt zoals ik het heb beschreven!

Citaat:Bij de two-track moet het paard zowel voorwaarts als zijwaarts in diagonale richting bewegen. Het lichaam is recht en nek en hals zijn gebogen in dezelfde richting als de beweging. Dus als het paard in een two-track voorwaarts/zijwaarts naar links beweegt, zijn nek en hals links gebogen naar links. Het rechterbeen kruist over het linkerbeen. (of het buitenbeen over het binnenbeen).
yildiz schreef:

DubbelDun schreef:Appuyeren is een zijwaarste gang op 2 sporen, maar kan zowel als een travers en als renvers worden uitgevoerd.