Mijn paard loopt zowel links- als rechtsom in stap en draf gewoon netjes braaf langs die enge hoek in de binnenbak af, en ook nog in de rechtergalop maar zodra we in de linkergalop zitten kan hij ineens niet meer normaal galopperen. Ik kan hem door de bak rijden maar zodra die hoek in de buurt komt (we rijden in een kleine bak dus je kunt al raden dat we vaak langs die hoek komen) ben ik zijn aandacht kwijt en probeert hij zijn hoofd de lucht in te steken.
Ik heb een aantal dingen uitgeprobeerd:
Vooruit rijden
Dan gaat het op zich wel maar de hele tijd stevig doorgalopperen is niet de bedoeling, ik wil ook wel 's een normaal rustig galopje rijden maar dan galoppeert hij of te langzaam en valt hij half in draf (meer van ik durf niet vooruit naar die hoek toe) of hij wil harder galopperen.
Verschillende overgangen
Dat gaat redelijk goed totdat ik wat langere stukken wil blijven galopperen *zucht*.
Ineens afwenden
Zodra ik terug op de hoefslag ben huppa en weg is zijn aandacht.
Mijn paard heeft altijd wel wat moeite met de linkergalop gehad maar ik ben nu even heel erg wanhopig.
Want het enigste wat lijkt te helpen is dat ik er tijdens het rijden afspring en heel hard tegen hem mopper want daarna doet hij het wel!
Hij zit me dus gewoon te klieren lijkt me.
Hoe kan ik dat nou rijtechnisch het beste oplossen?
Ik longeer hem regelmatig, zowel aan de longeerlijn als los, en dan is er niks aan de hand.
Alle gangen, halthouden, achterwaarts hij doet het gelijk als ik op de grond sta.
Mijn huidige instructrice heeft op het moment geen tijd om mij te helpen (en heeft best een lange reistijd).
Ik ben een paar maanden geleden op zoek geweest naar een andere maar die kreeg ik hier in de buurt niet gevonden.
(wel BE rijbewijs maar geen auto en trailer)
Heb je haar goed verzameld? Als ze haar hoofd omhoog gooit, is ze niet verzameld. Heeft ze in ieder geval de kans gehad om onder de verzameling uit te komen. Misschien juist voor de hoek verzamelen en als ze nageeft natuurlijk loslaten. Omdat ze ook terugvalt in de draf of juist hard wil, kun je dat misschien eerst weer even oppakken en je dan weer op de hoek concentreren.
sorry niet goed gelezen. Succes met zoeken naar een instructeur. Heb je jezelf wel eens laten filmen? Misschien kun je dan zelf zien wat er precies gebeurt. 
Ben benieuwd of dat werkt eigenlijk.. Ik kamp met hetzelfde probleem als de TS en weet dus hóe frustrerend het is
.