). Maar ik weet niet of dat een te grote overgang is? Kunnen jullie mij helpen
? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Maar ik weet niet of dat een te grote overgang is? Kunnen jullie mij helpen
? 
Hannah_Menno schreef:Waarom meteen Penny?
TS; vanaf zijn tweede jaar? Dat is sowieso een jaar te vroeg maargoed. Daar gaat het nu niet om.
Ik zou even op zoek gaan naar een lesgeefster, deze kan jou en je paard helpen om de overgang te maken!
Sonja schreef:Ligt eraan of je echt springen of een beetje huppelen bedoelt.
Als je van plan bent om concoursen te gaan springen en het is je streven om er Z mee te worden dan zou ik me nog eens op het hoofd krabbelen of je niet beter een ander paard kunt kopen. Maar als jij met springen bedoelt dat je in de wekelijkse springles van de manege mee wilt huppelen en af en toe een oefenparcoursje of een onderling wedstrijdje tot bv een metertje wilt rijden, dan zou dat met je quarter prima moeten kunnen. Als je niet zo'n stijf halterdier hebt tenminste.

Zelfs mijn fjorden springen los 1.30 dus ik zou dat niet echt als maatstaf willen nemen.
simodi schreef:Het hangt denk ik ook veel van de bouw van je quarter af. Compacte reiningpaarden zullen er meer moeite mee hebben dan de (vaak) hoogbenige huntertypes. Hunderpaarden moeten naar oorspronkelijk gebruik in de jacht ook kunnen springen, je hebt ook het onderdeel 'hunter hack' waar gesprongen wordt met quarters. Dus het kan wel degelijk.