Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elliebelle schreef:Hij of zij moet zelf veel ervaring opgedaan hebben, goede showresults hebben met meerdere paarden telt voor mij ook mee. Hij/zij moet goed kunnen uitleggen wat er bedoeld word, en het goed kunnen overbrengen. Ook heb ik een trainer nodig die consequent is en een bepaalde fanatisme heeft om ons te verbeteren. Ik heb liever 1 keer in de zoveel tijd les, en rijd dan een stukje verder, dan weekelijks les en niet verder komen. Maar dat is mijn mening.

Berwicowa schreef:En dat hij/zij speciaal in 1 onderdeel traint maakt niets uit, want dan kennen ze de basis ook.
Imo is basis gewoon eerst drie goede basisgangen bij het paard en souplesse in het hele lijf en daarna specifiek waar je voor trainen wil.Wat ik dus vaker zie bij bijv pleasure trainers is dat de paarden meteen in het begin van de les al langzaam moeten joggen bijv, maakt voor mij dus wel uit want zo'n trainer valt meteen af voor mij.
Cassidy schreef:Belangrijk is voor mij dat een trainer zich aan kan passen aan het niveau en het tempo van zijn leerling (zowel ruiter als paard) en niet te hard van stapel loopt. Dat hij in staat is om een andere insteek te kiezen als de eerste aanpak niet helemaal de gewenste effecten heeft en toe durft te geven dat hij fout zit. Hij moet zowel goed met paarden kunnen omgaan als communicatief vaardig zijn naar mensen.
Om dit te kunnen doen moet een trainer wel veel ervaring hebben met verschillende soorten paarden en vooral verschillende soorten mensen. Bijscholen blijft belangrijk, wedstrijdresultaten zijn dat voor mij niet.
spatter schreef:een goede lesgever/ster is iemand die mij precies kan uitleggen wat hij/ze bedoelt zodat ik het kan uitvoeren en er verder aan kan werken
altijd terug naar de basis en naar zo min mogelijk hulpen en zo licht als mogelijk
als een paard rechtgericht is en over 4 benen loopt en ik zelf goed zit en de juiste hulpen kan geven komt daarna pas de disipline
het maakt me verder niet uit of iemand zelf goed gepresteerd heeft, op hoog niveau wedstrijden rijdt
liever niet eigenlijk, want die lui hebben heel veel moeite om op regelmatige basis les te geven omdat ze steeds op grote shows in het buitenland zitten
verder heb ik graag iemand die vele wegen naar Rome weet zodat hij precies kan inspelen op mijn goede en zwakke kanten en op die van mijn paard
Yv_ schreef:Cassidy schreef:Belangrijk is voor mij dat een trainer zich aan kan passen aan het niveau en het tempo van zijn leerling (zowel ruiter als paard) en niet te hard van stapel loopt. Dat hij in staat is om een andere insteek te kiezen als de eerste aanpak niet helemaal de gewenste effecten heeft en toe durft te geven dat hij fout zit. Hij moet zowel goed met paarden kunnen omgaan als communicatief vaardig zijn naar mensen.
Om dit te kunnen doen moet een trainer wel veel ervaring hebben met verschillende soorten paarden en vooral verschillende soorten mensen. Bijscholen blijft belangrijk, wedstrijdresultaten zijn dat voor mij niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens...
Afstanden interesseert me (tot een zeker punt) niet heel veel, rij liever 100 km eens in de maand om les te krijgen van een trainer die aansluit op wat ik wil, dan dat ik wekelijks naar een trainer op de hoek ga die mij dingen aanleert wat me eigenlijk tegen de borst stuit.
. Bij mij om de hoek zit een bekende westernmanege, ondertussen heeft de trainer in kwestie ook aardig naam gemaakt. Ik heb daar inderdaad gelest op manegepony's, maar vooral omdat er verder in de buurt niets anders was en ik op dat moment nog geen eigen paard had. Ik was toen zeker nog een beginner, vooral recreatief (nu ook nog recreatief, maar recreatief met een doel zeg maar), maar ook toen sloot de manier van rijden niet op mijn wensen aan. Ik reed naar een andere stal in het land om clinics ed te volgen... Ik zal nooit, maar dan ook nooit naar die stal op de hoek gaan voor training.. Gewoon omdat ik de trainer in kwestie vaak zat heb zien rijden en zijn manier van trainen totaal niet aansluit op wat ik wil.spicegirl schreef:Citaat:recreatief met een doel
Wat is dat in godsnaam?.Moet ik dat scharen onder dezelfde betekenis als de *koningsklasse* van het western?Citaat:ook toen sloot de manier van rijden niet op mijn wensen aan
And those are?