sweet iron / Koperen streepjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

sweet iron / Koperen streepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 19:14

heb zojuist in de horselover en divoza catalogus zitten bladeren, en dat brengt me tot 2 vragen:

1: waarom zie je het materiaal sweet Iron niet bij de engelse sport? Wat is het voordeel van SI tegenover bijv RVS?

2: Op veel bitten zie ik koperen streepjes staan. Bij de engelse bitten schijnt het zo te zijn dat RVS en koper met elkaar reageren, vandaar dat er met bitten van meerdere materialen ook niet gereden mag worden. Hoe zit dit met SI en koper? Waar zijn de streepjes voor?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 19:37

Sweet Iron roest geloof ik, dat schijnen paarden lekker te vinden,
Koper stimuleert de speelsekvorming, hoe dat met RVS of SI zit, geen idee Tong uitsteken Maar dit weet ik wel Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:09

de roest schijnt zoetig te smaken en door de koper gaan ze idd meer speeksel vormen.
waarom niet in de engelse sport? geen idee eigenlijk. wil ik ook wel eens weten.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:19

Koper wordt toch wel toegepast in " engelse" bitten? In een of andere mengvorm, vraag me niet hoe het heet, begin er een beetje uit te raken. Idd om speekselvorming te stimuleren.

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:21

stef schreef:
Bij de engelse bitten schijnt het zo te zijn dat RVS en koper met elkaar reageren, vandaar dat er met bitten van meerdere materialen ook niet gereden mag worden.

Ik heb begrepen dat er een soort van 'elektrische' overdracht is als er meerdere metalen in één bit gebruikt worden. Ik heb het nooit kunnen waarnemen als ik ze in mijn hand had, maar misschien dat een paard het in zijn mond wel voelt.
Overigens is het bij Western een algemeen aanvaard iets, waar niemand zich druk om schijnt te maken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 20:24

Sonja schreef:
Koper wordt toch wel toegepast in " engelse" bitten? In een of andere mengvorm, vraag me niet hoe het heet, begin er een beetje uit te raken. Idd om speekselvorming te stimuleren.


Aurigan en argentaan bedoel je denk ik.

Maar waarom, als de western wereld vol lof is over SI, waarom dan niet in de engelse wereld? (geld met aurigan enzo andersom ook trouwens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:31

Gezien de reacties op wat roest in de mondhoeken van het paard denk ik dat ze knettergek worden als je ze vertelt dat de paarden die roest lekker vinden Haha! Het niet glimmende past ook niet zo bij een keurige dressuuroutfit denk ik Haha! Bovendien denk ik dat sweet iron een te zacht materiaal is om een dikke trens van te maken. Als heet paard z'n kiezen er een keer opzet, heb je braampjes en ik denk (weet het absoluut niet zeker, is een grove gok) dat het makkelijker is om op een dikke trens te bijten dan op een dunne Verward

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:32

stef schreef:
Maar waarom, als de western wereld vol lof is over SI, waarom dan niet in de engelse wereld? (geld met aurigan enzo andersom ook trouwens)

's lands wijs 's lands eer, of de WN/EN tegenhanger daarvan Lachen
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 18-05-03 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 20:39

Sugarmiss schreef:
's lands wijs 's lands eer, of de WN/EN tegenhanger daarvan Lachen


euhm, ja??? Verward Haha!

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:39

Sugarmiss schreef:
Ik heb begrepen dat er een soort van 'elektrische' overdracht is als er meerdere metalen in één bit gebruikt worden. Ik heb het nooit kunnen waarnemen als ik ze in mijn hand had, maar misschien dat een paard het in zijn mond wel voelt.


speeksel (dus vocht) geleid de stroompjes die dan ontstaan. ter vergelijking: als je nog van die oude grijze vulligen hebt moet je een op een stukje aluminium folie gaan kauwen. dat voel je echt wel.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers