[WN] Verenigingen Belgie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Verenigingen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:02

Omdat ik me suf google en niks nada wijzer word, hierbij de vraag wat de Belgische variant van de WRAN is? Mag je daar als Nederlander ook gewoon starten en kunnen behaalde punten meegenomen worden naar WRAN? Deze vraag vanwege het feit ik in Babant woon en veel wedstrijden van de WRAN in het noorden des lands worden georganiseerd.

XoNo

Re: Verenigingen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:07

PRAB :) Qua punten meenemen, geeen idee.

WWW.PRAB.BE is de site geloof ik :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 19:38

He bedankt! Heb meteen een mailtje naar PRAB uit gedaan, weet ik t hopelijk binnenkort! :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:41

Ik ben eens in België gestart bij de VFAR.. Misschien kan je daar ook wat mee?

k_hermus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:10

http://www.vlp.be volgens mij, dat is de Vlaamse Liga Paardensport, meer KNHS geloof ik maar lidmaatschap is niet noodzakelijk. status kun je geloof ik krijgen door money earnings.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:40

De VFAR heeft het afgelopen jaar geen wedstrijden georganiseerd, ik weet niet of volgend jaar er komen.
De VLP organiseerd alleen reining wedstrijden.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:21

Als nederlander kun je gewoon bij de PRAB starten. Zij hebben echter geen punten systeem zoals bij de WRAN. Hier heb je beginners. novice am, amateur en open. Naar gelang je punten op de wedstrijden wordt je wel vezocht op een gegeven moment een niveau hoger te starten. Ik weet niet of je hier dan wat mee kunt als je amateur zou starten. Dit zou je kunnen navragen bij de WRAN. Ik me voorstellen dat als je PRAB amateur start en bij de beste drie hoort van de high point je eventueel level 3 zou mogen starten. Maar dit kunnen ze je bij de WRAN wel zeggen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:50

Ik heb inmiddels ook bericht terug van de PRAB en ik kan inderdaad geen punten meenemen. Bij de WRAN moet ik het nog even checken...

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:03

Ik heb dit jaar ook 7 wedstrijden bij de PRAB gereden, hele fijne organisatie!

Je kunt van de PRAB wel overschrijven naar de WRAN :)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:05

Funnygirl schreef:
Als nederlander kun je gewoon bij de PRAB starten. Zij hebben echter geen punten systeem zoals bij de WRAN. Hier heb je beginners. novice am, amateur en open. Naar gelang je punten op de wedstrijden wordt je wel vezocht op een gegeven moment een niveau hoger te starten. Ik weet niet of je hier dan wat mee kunt als je amateur zou starten. Dit zou je kunnen navragen bij de WRAN. Ik me voorstellen dat als je PRAB amateur start en bij de beste drie hoort van de high point je eventueel level 3 zou mogen starten. Maar dit kunnen ze je bij de WRAN wel zeggen.

top 3 bij de amateur is toch wel hoger niveau als de l3 hoor.. geloof me..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 07:43

Hey Nadieh, fijn om te horen dat het jou daar zo goed bevallen is. :D
Ik heb nu al wat mailcontact gehad en er wordt binnen de dag op je vraag gereageerd, super (heb dat wel es anders meegemaakt!). Aangezien dit het eerste jaar is dat we wedstrijden starten, heb ik me als Beginner ingeschreven (komt denk ik toch wel overeen met L5? :o )

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:05

XxNadiehxX schreef:
top 3 bij de amateur is toch wel hoger niveau als de l3 hoor.. geloof me..

Weet ik. Heb zelf ook twee jaar PRAB gestart en ben bekend met het niveau. Ik kan echter niet voor de WRAN spreken en daarom mijn opmerking dat ik me voor kan stellen dat het dan mogelijk zou kunnen zijn dat je niet in de L5 hoeft te starten. Je zou dan inderdaad kunnen vragen om naar de L2 te kunnen.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:45

yildiz schreef:
Hey Nadieh, fijn om te horen dat het jou daar zo goed bevallen is. :D
Ik heb nu al wat mailcontact gehad en er wordt binnen de dag op je vraag gereageerd, super (heb dat wel es anders meegemaakt!). Aangezien dit het eerste jaar is dat we wedstrijden starten, heb ik me als Beginner ingeschreven (komt denk ik toch wel overeen met L5? :o )

Denk dat beginners ongeveer L3 is, maar zijn wel hele leuke en gemoedelijke wedstrijden hoor. Gewoon lekker doen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:44

Doe ik ook! :D
Maar uh...moet je bij de beginners 1 of 2 handig starten met een ouder dan 6 jaar oud paard?!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:20

ohw dat is een goeie, volgens mij mag je bij de beginners altijd op 2 handen.. maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen!

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:00

Ik rij ook bij de PRAB, een hele fijne organisatie moet ik zeggen.
De laatste jaren is het niveau goed omhoog gegaan wat natuurlijk zeer fijn is.

In de beginners mag je gewoon op 2 handen starten met een paard dat ouder is dan 6. Bij de novice amateur mag dit ook nog maar bij de rest niet.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:23

Ik heb ook een aantal wedstrijden bij zowel de PRAB als de VFAR gestart.
Afgelopen jaar hoorde ik helemaal niks van wedstrijden en ben ik dus niet in BE gestart.
Als iemand de nieuwe kalender weet, wilt diegene die dan hier even plaatsen? :)