,Ik ben net overgestapt naar western, maar mijn moeder en stiefvader zien het niet zitten..
Ik zal even het hele verhaal vertellen
ik heb western altijd wel geweldig gevonden, maar hat was altijd onmogelijk om over te stappen. (geen les etc.)
maar deze zomer heb ik mijn stiefzusje en stiefmoeder (de nieuwe vriendin van mijn vader en haar dochter) leren kennen en mijn stiefsusje had al een paar westernlessen gehad, dus ik ging een keertje mee. nou geweldig! dus thuis (woon bij me moeder) met mijn hafje ook maar begonnen. ik heb alleen als ik bij mijn vader ben westernles op andere paarden, en thuis probeer ik maar wat.
en nu het probleem
mijn moeder en stiefvader vinden het westernrijden maar 'rodeo gedoe en niks voor mij en mijn haflinger, want haflingers kunnen dat niet en het is veel te duur en te ver weg om te gaan lessen en het is vast maar een fase...' Ik rijd overgins zonder zadel omdat ik op moment geen zadel heb, maar het idee van mijn moeder is dus om ons dressuurzadel die niet past om te ruilen voor een ander zadel die wel past, maar dan wel een engels zadel.. ik weet dat je niet per se een westernzadel nodig hebt om western te rijden, maar toch
.. zelfde geld voor lessen, ik heb nu dressuurles en mag geen westernles omdat dat te verweg/te duur/je hebt een haflinger en ga zo maar door.dus, hebben jullie goede argumenten/tips om mijn ouders te overtuigen??
groetjes
Mss moet je ze ook eens een filmpje van Anky op Whizashiningwalla laten zien, kan je zeggen dat Anky het ook doet en dat het dus wel ok is
Net als de reining kunnen haflingers ook deze tak van de westernsport prima aan!
) 
)
een lastige leeftijd