[WN] Van engels naar western...tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Van engels naar western...tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:00

Na zo'n 3 jaar natural horsemanship en daarin een eerste begin in het westernrijden, besloot mijn instructeur niet meer op te komen dagen. Bij gebrek aan een andere goede nh instructeur kwam ik vervolgens terecht bij een goede engels-instructrice. Twee jaar deed paardje wat hem gevraagd werd, we snapten zowaar beiden het dressuur, maar paardje had er geen lol in. Dus ben ik begonnen met de overstap terug naar western, en inmiddels weer instructrice-loos. Ik moet het dus even alleen doen.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is eerst concentreren op rust in de gangen; paardje is type 'hard of heel hard'. Is die rust er, dan breng ik steeds wat meer lengte in de teugels.
Door blessure en tijdelijk groot tijd gebrek schiet het niet heel hard op, maar er is vooruit gang.

Mijn vraag; hebben jullie andere tips in het omscholen???

rainbow8

Re: Van engels naar western...tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:03

Nu komt het geijkte cliché: Ga op zoek naar een goed adres waar je les kan krijgen. Er zijn er altijd wel een paar bij jou in de buurt die aan huis komen of waar jij naartoe kan.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:41

Ik heb zelf heel mijn leven engels gereden, vandaag voor het eerst western.
Ik moet er wel een uur voor rijden, maar vondt het geweldig.
Maar zoals rainbow8 zegt, ga opzoek naar iemand die je les kan geven, ik ben een ervare amazone, in het engels, maar merkte vandaag toch dat ik een volledige beginner ben nu met western!!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:23

Idd, ga lessen. Ik heb toen ik mijn paardje ging omscholen elke dag les gehad, weliswaar van een particulier, maar iig iemand die wist waar ze het over had..
Je kunt niet via een forum uitleggen wat je moet doen, je moet iemand ernaast hebben staan die je fouten kan corrigeren en uit kan leggen wat je moet doen om vervolgens dat resultaat te krijgen.. Daar kan op dit moment niemand van ons je mee helpen..