Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
buiten draag ik daarintegen altijd een cap (behalve een keer voor de fotoshoot van Gera). De lesklanten bij ons zijn verplicht een cap te dragen, zonder mogen ze absoluut niet opstappen.
Ze zijn bij Arthur's Westernstore te koop en via internet te bestellen, weet niet of andere westernshops ze ook verkopen. Waar het vandaan komt weet ik eigenlijk niet. Ik denk dat dat nog met 'vroegah' te maken heeft. Tenslotte is de sport ontwikkeld uit het oude Amerika waar ze hoeden droegen, maar dit beschermt niet echt. Dus ik denk dat er in de loop der jaren gewoon voor is gekozen om helemaal zonder cap/hoed te gaan rijden. Authentic schreef:Op mijn eigen paard rij ik vrijwel nooit met cap, ook niet in de lessen. Maar de lesklanten die op manegepaarden rijden moeten altijd een cap op, bij ons op stal dan.
BKS schreef:Authentic schreef:Op mijn eigen paard rij ik vrijwel nooit met cap, ook niet in de lessen. Maar de lesklanten die op manegepaarden rijden moeten altijd een cap op, bij ons op stal dan.
Dus jij geeft echt het goede voorbeeld aan de desbetreffende manegeruiters![]()
Met een cap is het net als met de autogordel, gewoon altijd op doen als je hem dan vergeet "mis" je onmiddelijk wat en zet je hem alsnog onmiddelijk op.
thillie schreef:BKS schreef:Dus jij geeft echt het goede voorbeeld aan de desbetreffende manegeruiters![]()
Met een cap is het net als met de autogordel, gewoon altijd op doen als je hem dan vergeet "mis" je onmiddelijk wat en zet je hem alsnog onmiddelijk op.
Het is dan jouw eigen verantwoordelijkheid omdat het je eigen paard is en rijdt je op manegepaarden dan is het een heel ander verhaal vindt ik.
(waar men het 'normaal' vind als je er af en toe naast ligt of 'je kan pas rijden als je er X keer vanaf gevallen bent' vinden, wat een onzin)

BKS schreef:Dus jij geeft echt het goede voorbeeld aan de desbetreffende manegeruiters![]()

Western of niet..
T zit verder niet in de weg ofzo..tenminste, als t goed past en alles. quarterH schreef:HT: nu heb je het over ALLEEN nrha.
bij aqha en apha is het gewoon niet toegestaan hoor.