Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Backup schreef:Bij de WRAN moet je paard zo ie zo al 4jr zijn om onder het zadel uitgebracht te worden
dus als je via de vereniging start maakt het dus niet meer uit!
Taniya schreef:Backup schreef:Bij de WRAN moet je paard zo ie zo al 4jr zijn om onder het zadel uitgebracht te worden
dus als je via de vereniging start maakt het dus niet meer uit!
Wat bedoel je precies? Uiteraard pas met 4 jaar maar mijn vraag was bij paarden boven de 5 jaar, ik denk dat velen ook hun oudere paard graag op bosal willen starten.
Romkabouter schreef:In de levels L4 en L5 is het verplicht om op snaffle of bosal te rijden.
In de L3 mag een paard van alle leeftijden op snaffle of bosal gereden worden.
In L2 en L1 mogen seniorpaarden niet met bosal of snaffle omdat daar de moeilijkheidsgraad mee omhoog gaat. (1handig rijden)
Als je een aanpassing maakt dat je in de L2 en L1 ook op bosal met 1 hand moet rijden kan het, anders krijg je mensen met 2 handen en 1 hand op een senior paard en dat is niet eerlijk.
Als je die extra beperking erop zet, zullen er weinig zijn (behalve de mensen die uit principe bitloos willen rijden) met bosal gaan starten.
Taniya schreef:Wat nu als je L2 rijd en toch met Bosal wil starten ook al is de moeilijkheidsgraad hoger maar je wil zelf die uitdaging aan tussen de ruiters met bit?
En is dit dan ook bij de rassenshows zoals NQHA en APHA?

Taniya schreef:Maar blijf het dan toch vreemd vinden dat je er alleen jonge paarden op bosal mag rijden weet je wat daar de achterlichende gedachte dan van is? Behalve dan van het wisselen van het gebit?
Taniya schreef:Wat vinden jullie van het zelf de keuze hebben om bitloos met je paard te starten en dan bedoel ik b.v. Bosal.
Nu kan je alleen met Bosal starten met 4 en 5 jarige, in mijn ogen moet dit toch mogelijk zijn voor alle leeftijden? Of is dit nu een domme vraag?