Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

), en ik houd van korte, compacte, gespierde paarden. Kleur boeit me niet. Ik vind alles mooi, behalve de kleur roan...die spreekt me niet zo aan. Maargoed, a good horse has never a bad color ofzo 

XoNo schreef:En ja, wat ik helemaal vergeten ben...moet dit wel aansluiten op de merrie. Een merrie met een zeer korte rug zou ik laten deken door een hengst met een wat langere rug, en dat soort dingen.
met bovenstaande...
(hou ik van)
en doe ik een hoop op m'n gevoel... is altijd goed gelukt

.
Colinda"]
[quote="XoNo schreef:En ja, wat ik helemaal vergeten ben...moet dit wel aansluiten op de merrie. Een merrie met een zeer korte rug zou ik laten deken door een hengst met een wat langere rug, en dat soort dingen.
met bovenstaande...
Ik zag het in het bericht van sil staan en dacht SJIT!
Daar gaat het uiteraard om!
Natuurlijk zoek je een hengst die bij je merrie past en zwakke punten verbetert. Daarnaast zou ik toch ook wel rekening houden met een vonk die naar je overslaat zeg maar
Zoals je ook een klik hebt als je een paard koopt. XoNo schreef:Natuurlijk zoek je een hengst die bij je merrie past en zwakke punten verbetert. Daarnaast zou ik toch ook wel rekening houden met een vonk die naar je overslaat zeg maarZoals je ook een klik hebt als je een paard koopt.
.
) en dat hij ook nog eens een Performance Rom heeft en 3x Ned. Kampioen is geworden is ook mooi meegenomen

Cassidy"]
[quote="Malabarista schreef:Maar ieder jaar zijn er weer meer mooie hengsten.. dus iedere keer verandert mijn keuze weer.
En ik kan haar moeilijk door haar vader laten dekken
Nee maar serieus er komen natuurlijk weer telkens nieuwe en daar kijk je dan ook naar, ik tenminste. Maar ik laat haar voorlopig toch nog niet dekken.. dus heb nog tijd zat om te kiezen. 

Carys schreef:Als ik ooit...... dan probeer ik toch proffessionele hulp in te roepen. Ik wil graag zeker weten dat de hengst zijn uiterlijk en kleur vererft en zelf heb ik daar geen verstand van.
Cassidy schreef:Heeft er iemand in de westernsport ooit tabellen van een hengst met pijpomvang, pijplengte enz gezien (zoals in de fokkerij van Warmbloed ?)
), maar er is iig meer duidelijkheid over fokresultaten. Sugarmiss schreef:QHMan: in Amerika gaat het bij grote (Quarter)fokkers net zo. Alleen het besluit om 'slecht materiaal' te 'verwijderen' (lees slachten) is een principebeslissing die niet veel mensen zullen maken, zeker niet als je niet zoveel paarden hebt.
Reden waarom er in Amerika vwb de Quarters en in Engeland vwb de 'ren'paarden zo'n overschot is.
Verder zijn er gelukkig ook heel veel fokkers die wel degelijk een zeer goed uitgestippeld beleid hebben.
. Gewoon bij de goede personen kijken, contacten hebben en contanten hebben, dan valt over alles te praten.

qhman schreef:
SUGARMiss: ik geeft alleen maar een voorbeeld, op een vraag van de persoon die deze topic begonnen is, en dat het in amerika net zo met qh's gaat, daar waren we wel achter toch. principebeslissingen, die mag naar europa en die blijft hier!