Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Dus een paard die je in 3 gangen kan rijden, zou voor mij voldoende zijn.
El_vis schreef:Maar samengevat dus: Zou zo'n net paard net zo veel/meer voor jullie waard zijn dan een paard met wedstrijdervaring, maar die nogal eens heftig/gevaarlijk uit de hoek kan komen?
Waarom wel/waarom niet? Wat zou er voor jullie allemaal op/aan moeten zitten?
)

El_vis schreef:Romkabouter, het gaat hier om het resultaat: kan het paard hetzelfde, maar is de een op een natuurlijke manier ingereden, en de ander op een 'normale'.

HANKS_WHITE schreef:thuis is een keer een NH meneer geweest voor een lastig paard (jaarling),
de uitleg wat hij gaf en de manier van aanpak zorgde er enkel voor dat eigenaar en paard
de NH meneer hard hebben uitgelachen![]()
ik vrees ervoor dat hank er ook eens hard mee zou rammelen
mijn én zijn karakter zijn daar niet geschikt voor vrees ik (te nuchter)
dus mijn antwoord.... nee dank je!!
ik denk zowieso dat iedereen geeft aan een paard wat hij/zij het waard vindt
en ik kijk dan naar het totaalbeeld; karakter (want daar worden ze mee geboren) kleur, uitstraling, en of het klikt
van daaruit werken we dan wel verder en ieder paard heeft zijn limiet die moet je niet proberen te verleggen
ieder paard is anders
maar ik heb wel de indruk dat jij de westernruiter een beetje als beul ziet........
of ben ik mis???
ik vraag me ook af wat je bedoelt met "gevaarlijk uit de hoek komen?" denk dat menig quarter (want daar hadden we het over)
zo al niet erg gek in de kop is (er zijn natuurlijk uitzonderingen)
en heb prima instructeurs gehad, en topmensen zien rijden, helemaal goed.
Niels schreef:Anya schreef:Dat is geen NH
En dan heb je nog de die hard natural. Dan kom je uit bij bitloos, dekenloos, ijzerloos, brokloos, stalloos.. eigenlijk alles met het woordje loos. En dan is er mijn mijn optiek iets loos. Want dat begint op een religie te lijken.
.
Vergeet vooral niet hersenloos
quarterH schreef:nee ik niet.
later ingereden is juist een paar jaren show weggegooit en daardoor minder waard.
als je naar echte showpaarden kijkt.