[WN] Westernrijden met een draver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lancelot13

Westernrijden met een draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 07:56

Ik ben van plan om met mijn verzorgpaard Wynona, een draver, westernlessen te nemen. Ik ben niet onbekend met western, heb les gehad met een arabier en een quarter ( recreatief). Het lijkt mij een leuke uitdaging om met Wynona te lessen, ze een fijn gebouwd pony/paard. Schofthoogte is ongeveer 1.53. Ze loopt nu regelmatig buitenritten en af en toe een endurance rit in klasse 2. Ze is heel braaf en een vriendelijk karakter. Ze is al heel dapper buiten en ze is pas 5 jaar.

Wie van jullie heeft ook een draver die western loopt?
Ben heel benieuwd :)

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:20

ik rij zelf een draver :-) en is de afgelopen 2 jaar ergggggggggg vooruit gegaan.Afbeelding

Afbeelding

lancelot13

Re: Westernrijden met een draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 10:32

Dat ziet er erg leuk uit!!

Nu hopen dat Wynona het ook leuk zal vinden. Vindt het wel spannend.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:49

Dit is Joey Norton...... Is van een klant van ons en heeft heel wat jaren op de baan gelopen. Vond het in het begin allemaal erg moeilijk ( Galop kwam niet in zijn woordenboek voor). Maar met geduld en hem de kans te geven zijn lichaam anders te gaan gebruiken is hij nu uitgegroeid tot een super mannetje die heel sterk is geworden in lijf en leden. :-)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:56

hahhaaaaa ik ken wynona wel! mooie donkere draver net als whitty haha
natuurlijk kan je best western rijden met een draver.
Ik had via kitty ook een draver geleased en gekocht. (zie profiel voor een foto) western ingereden met hulp van Paulette Zorn. Ik weet haast wel zeker dat je ook lessen van haar kan krijgen bij kitty. :j
Ze is echt een super instructrice, heel geduldig, lief, behulpzaam. Ze kijkt echt naar hoe jullie op elkaar reageren en wat voor jullie het beste zal werken.

een draver is erg leergierig, houdt van afwisseling (die je binnen de western sport zeker kan vinden met al die verschillende disciplines! o.a trail, horsemanship, pleasure, reining, en dan de koeienonderdelen enzenz.)
een draver is vaak erg soepel in het lijf.
Alleen tempo en de galop zijn dingen waar je eerst meer aan zult moeten werken. Want ja, ze zijn natuurlijk gefokt om keihard te draven.. Maar met veel geduld lukt dat best hoor!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:11

Hier wat beeldmateriaal van Tricky Wonder:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een slideshow van wat trail foto's
http://s87.photobucket.com/albums/k124/ ... 153920.pbw

wij deden vooral veel en graag trail. Ik merkte dat dat ook wel rustgevend werkte voor ons allebei. Dan moesten we ons echt concentreren. Tricky deed altijd erg haar best en dacht echt mee. Ze had de oefeningen altijd al heel snel door en wilde dit dan ook laten zien. Erg leuk!

lancelot13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:46

Hey Trickywonder,

Dat is wel heel toevallig!

Het gaat vast goedkomen met Wynona en mij. Gisteren heeft zij endurance gelopen, niet met mij, hoor. En volgens mij heeft zij voorlopig geen wedstrijden, voor dit seizoen. Dus kan ik lekker met haar trainen. Ik heb ook les gehad van Paulette met een arabier van Kitty. Ging ook goed, maar ben een poosje niet bij Kitty geweest en nu weer terug. Kitty haar dochter rijd nu op de arabier.
Het lijkt mij een enorme uitdaging. Ik heb nog niet heel veel lessen gehad, de basis en wat horsemanship. Trail lijkt mij ook erg leuk.

}:0 drijven zullen wij verlopig nog wel niet doen :D
Kan al wel de boeren in de omgeving inlichten, dat ik wil oefenen, haha.

Zal binnenkort even een foto plaatsen in mijn profiel.

Jij hebt trouwens een leuk profiel, leuke foto's van Tricky Wonder en je mooie fjord.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:25

Ik had tot voor kort een draverwesternmerrie :D

Afbeelding

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:55

woow op die foto's hierboven word ik echt jaloers,

Ik ben met mijn draver ook aan het western rijden (en bitloos vind ik het leukst), erg leuk alleen nog steeds behoorlijk voorwaarts, ik hoop ooit zo te kunnen rijden als spiritoes (A)

foto'tjes;
Afbeelding

Afbeelding

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:02

Delaja hier op bokt is begonnen met de overstap van engels naar western, met haar draver.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:06

ik denk dat je met veel geduld en goede manieren elk paard zover krijgt ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 12:07

Wij hadden ooit een draver en reden western met hem. Ik had er eigenlijk ene verzorgster voor, amar die kon er niks mee. Toen ik zwanger was, is mijn vriend een westernzadel gaan kopen en is hem zelf gaan rijden. Wij hadden wel wat van de western geproeft daarvoor.......
Ik kon er ok minder mee, maar zij waren een echt team en kwamen ondanks hun weinige ervaring samen toch steeds verder.
( kleine ) cirkels en galop bijv waren echt goed.

Hij was wat kijkerig, maar ook dat ging steeds beter.

Ik heb alleen tijdens 5 maanden zwangerschap gehad dat ie op hol draafde buiten en daarna niet meer gereden, want kreeg er harde buiken van. dat vond ik niks en zo een draver kan hard draven als ze gaan........

het was een super fijn paard qua karakter en ook heel mooi. beetje lang misschien, maar zat ok prima verder.

Helaas veel te jong en te vroeg hem moeten laten gaan uit liefde voor hem. We hadden al andere paarden en mijn vriend heeft ook een ander paardje voor zichzelf gehad, maar hij mist hem nog altijd. Zijn echte vriend. Nu heb ik een new Forest en onze zoon een shet, maar dat is voor hem niet hetzelfde en hij rijd dus ook amper nog.

Ik heb helaas geen foto's van hem op de pc, is best lang geleden ook.

lancelot13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 12:23

Bedankt voor jullie leuke reacties en foto's. Ik heb veel geduld, dus dan moet het zeker goedkomen. Ik ga morgenavond beginnen met western rijden. Gelukkig is zij het al gewend om in de bak te lopen. Ik ga boomloos en bitloos rijden. Beide is zij gewend, zo loopt zij ook buitenritten. Een galop met een buitenrit doet ze al. Het gaat mij er ook om dat ik een leuke "klick"met haar krijg, maar ga mij voor de volle 100% inzetten en met een beetje geluk krijg ik dat van haar terug, haha. Ik zal morgen ook een foto maken en de foto hier plaatsen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:00

OKHannes schreef:
Delaja hier op bokt is begonnen met de overstap van engels naar western, met haar draver.

Klopt :D ik sta sinds 2 weken op een reiningstal en vanaf volgende week krijg ik hulp bij het omscholen, zelf pas 4 western lessen gehad met manege paarden dus leek hulp me wel handig :Y) . Heb zelf al ook kleine oefeningetjes met stemcommando's en dergelijke gedaan en ze pakt het echt super op!
Foto's komen nog wel :+