[WN] Koeien werk in midden Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Koeien werk in midden Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:29

Gisteren ben ik met paardlief naar Oud Gastel geweest voor een basic cow work clinic. We vonden het allebei heel erg leuk (Rowan: "volgdekoevolgdekoevolgdekoe") en het lijkt me geweldig om dit wat vaker te gaan doen, maar Oud Gastel was echt een klere-eind rijden. Zo ver kan ik niet in m'n eentje op pad en de assistentie die gister mee was heeft geen zin om regelmatig een hele dag weg te zijn voor zoiets.
Ik weet geen andere (dichterbije) plek waar ik met koeien zou kunnen werken, maar misschien zijn er bokkers die ideeen hebben? Paard staat in Ede, en ik zou er max een uur met de trailer voor kunnen rijden.
Oh, en ik rijd niet 'echt' western (wel teugelvoering, geen westernzadel, en een Welsh Cob) dus ik wil niet naar een plek waar ik de bak uitgekeken word omdat ik niet de gebruikelijke uitrusting etc heb :+

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:42

Wel even offtopic: Je deed het harstikke gaaf gisteren en iig vond ik je een hele snelle outfit hebben :D ! Past goed bij je snelle paard, wat pakte hij dat snel op zeg. (Ik reed op de 'rode' tovero merrie, maar ik heb ook ooit eens met mijn fjord mee gedaan hoor.)

Ik weet dat iemand koeienclinics in de buurt van Rotterdam wil gaan organiseren, maar dat zal nog te ver voor je zijn.

capopjekop

Re: Koeien werk in midden Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 21:16

Ik houd dit in de gaten. Wij moeten vanuit omgeving Nijmegen komen en zijn dus ook wel even onderweg.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:36

Is Venhorst, Noord-Brabant, te doen voor je vanuit Wageningen?
Daar zit Wendy van Osch en zij geeft ook regelmatig cow clinics.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:11

Mikkee schreef:
Is Venhorst, Noord-Brabant, te doen voor je vanuit Wageningen?
Daar zit Wendy van Osch en zij geeft ook regelmatig cow clinics.

Hmm, da's nog steeds een redelijk eind maar wel al dichterbij, dank je wel :-)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:37

Westernfjord schreef:
Wel even offtopic: Je deed het harstikke gaaf gisteren en iig vond ik je een hele snelle outfit hebben :D ! Past goed bij je snelle paard, wat pakte hij dat snel op zeg. (Ik reed op de 'rode' tovero merrie, maar ik heb ook ooit eens met mijn fjord mee gedaan hoor.)

Ik weet dat iemand koeienclinics in de buurt van Rotterdam wil gaan organiseren, maar dat zal nog te ver voor je zijn.

Was jij degene met de blauwe helm? Leuk dat je het ook met je Fjord gedaan hebt, hoe deed die het? Ik vond het jammer dat Willem bij sommigen uitgebreid op het paard inging - wel of geen cowsense etc, en bij mij niet. Overigens heb ik geen idee of Rowan nou 'cowsense' heeft of dat hij gewoon snel begreep wat ik wilde, en het wel een aardig spelletje vond :D

Maar dank je wel! We hebben echt super plezier gehad :) De spullen/outfit zijn nog grotendeels uit m'n endurance tijd, maar het is nog goed, dus ach..
Rowan vind eigenlijk alles leuk zolang het maar niet saai is. Hij heeft een korte attentiespanne (viel het op :+) en pakt dingen snel op, dus als je iets drie keer doet (vooral oefeningen in de bak) geeft hij het je de 4de keer alvast aan ("Dit wilde je toch?") en doet hij het daarna te pas en te onpas, of hij gaat ander vertier verzinnen. Hij schijnt in gedrag nogal wat overeenkomsten te hebben met de Border Collie van een kennis van me. Lekker bij de hand :+
Hij is normaal thuis lang niet zo hyperdepieper trouwens. Hij gedroeg zich tijdens de clinic heel netjes, maar dat gedoe daarna was allemaal spanning dat eruit kwam. Toen hij een tijdje gelopen had werd hij rustiger, en hij stond prima op de trailer naar huis.

Capopjekop - mooi om te weten dat er nog een geinteresseerde in de buurt zit. Ik zou zelf niet weten hoe zoiets te organiseren, maar als er 5 of meer mensen zijn zouden we kunnen kijken of er iets op te zetten valt?

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:50

Ik was inderdaad die met die blauwe helm. Odessa - mijn fjord- deed het ook leuk, was alleen niet zo 'lenig'. Ze wist dat ze 'om moest' om de koe te volgen, maar een korte draai was ietwat te veel voor haar, zodat ze vanuit zichzelf vanaf de koe draaide. Veel gemakkelijker natuurlijk voor haar. :D ! Ach we hadden een hop lol en ze begaf zich zonder morren tussen het vee. Ze vond het wel erg leuk om ze voor zich uit te drijven.

Ik begreep van Willem dat jouw paard ook cowsense heeft. Misschien is dat net langs je heen gegaan. Ik vond het wel een gaaf gezicht dat hieperdepieper van hem. Toonde zich erg stoer; was een echte showbink :))

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:54

Hoi, ik ben bezig om working cowhorse naar Bergambacht te krijgen. Vlakbij Gouda ligt dat.
Ik ben bezig met een trainingsprogramma samen met Willem Odendaal te vormen zoals hij dat graag doet.
Binnenkort een update!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:11

ArwenLune schreef:
Capopjekop - mooi om te weten dat er nog een geinteresseerde in de buurt zit. Ik zou zelf niet weten hoe zoiets te organiseren, maar als er 5 of meer mensen zijn zouden we kunnen kijken of er iets op te zetten valt?

Dat is altijd het proberen waard. En dat hoeven ook niet allemaal western ruiters te zijn natuurlijk. Maarre ik moet zeggen dat Vemhorst een ruim half uur rijden is vanuit ons, dus dat is nog wel te doen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 22:12

FindingJack schreef:
Hoi, ik ben bezig om working cowhorse naar Bergambacht te krijgen. Vlakbij Gouda ligt dat.
Ik ben bezig met een trainingsprogramma samen met Willem Odendaal te vormen zoals hij dat graag doet.
Binnenkort een update!!

Oeh, da's een eind weg voor ons, maar heeft als grote voordeel dat m'n tante er woont, en dat ik de familie grooms wel mee krijg want die gaan dan op bezoek.. Zou je willen updaten in dit topic als je meer weet? Anders zie ik het misschien niet.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:17

Ik was, donkere sorrel blauwe pad, aanwezig op de zondag.
Sta met paard in Doorn, en heb hetzelfde probleem. Iedere keer bekand 2 uur rijden gaat tegenstaan.
Maar er was laatst op Bokt ook een topic gestart over cowdagen in omgeving Maarn/Leersum/Woudenberg. Daar heb ik niets meer over gehoord, maar wie weet wordt er nog eens wat georganiseerd komend voorjaar. Waar was dat topic nou...
Ik weet dat Countrymill in Nijkerk een binnenbak krijgt met mechanische koe, alleen de bak moet nog afgemaakt worden. Levende koeien ;) in de buurt van Doorn/Driebergen zou ik verder niet weten.
Dus ik volg dit topic ook de komende tijd!

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:29