[WN] Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San_Hatchet

Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 19:18

Hallo,

Ik vroeg me af van wie jullie les krijgen, en waarom je voor diegene gekozen hebt.
En welke discipline jullie dan trainen. :D

Paintless

Re: Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:13

ik les bij de wsw, ben er toendertijd via een wat vreemde omweg gekomen maar zit er helemaal op mijn plekje. de instructrice weet me goed te raken met haar lessen en nog heb ik het gevoel dat ik er heel veel leer. zeker nu ik op eigen paard start.
ze zijn reining en koewerk gericht maar met andere diciplines kun je er ook terecht.
gezellig clubje, goeie lespaarden, goeie instructie, mooie accomedatie.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:50

Ik krijg les op locatie van Silvia Schoenmakers.

Het is heel lastig om goede intstructie te vinden aan deze kant van Friesland op locatie
Of ik vind ze niet kundig genoeg of ze zijn gewoon veels te duur !

Silvia bevalt mij tot heden erg goed
Ze is rustig en weet waar ze het over heeft!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:58

Ik had eerst een paar jaar les van Paulette Zorn.
heerlijk was dat. Paulette is heeel rustig, kijkt echt naar het paard en je invloed op het paard. Een worden met je paard.
ook was zij in de lessen vooral gericht op trail! en horsemanship. dingen die ik erg leuk vind. En ze was een bekende westernruiter en jurylid. Hier kon ik dus veel van leren! Met paulette klikte het gewoon erg goed. Ik leerde ook vooral heel veel over mijzelf tijdens de lessen. Hoe ik denk en reageer. En hiervan profiteerde ik neit alleen met het paardrijden maar ook binnen mijn baan als leerkracht bijv. (Paulette geeft haptonomisch les)
Helaas verhuisde ik mijn paard van Drenthe naar Friesland en daardoor werd les aan huis wel erg duur.. Ik heb het nog even volgehouden maar ben toch ook naar iemand anders gaan zoeken. (met pijn in het hart want wie kon nu beter of net zo goed zijn als Paulette?)

Maar via Susan kwam ik bij Silvia Schoenmakers.
En ja, dat bevalt wel net zo goed hoor!
Silvia is gezellig en kan prima uitleggen.
Ook zij kan goed een spiegel voorhouden.
En we gaan als een speer vooruit dus dat is ook super leuk om te merken.
Ik zocht sowieso iemand die les wilde geven aan huis en die zelf veel western wedstridjen rijdt en zo dus up to date is.
Nou daar voldoet Silvia prima aan!
en zij is stukken goedkoper dan Paulette was met die reiskosten erbij. Dus nu les ik weer vaker ipv. 1x per maand wel 2x per maand! en dat is ook wel erg top!

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:30

ik les bij Anissa Richmond-Parry, ik ben er via mijn vorige verzorgpaarden gekomen, ze doet elke discipline behandelen, niet dat je echt heel de tijd een les in bijvoorbeeld pleasure heb maar je doet oefeningen ervan en bij mij vooral lessen om beter te voelen wat er onder mij gebeurd en de hulpen vinden, beter samenwerken, maar bij iedereen is dat verschillend wat ze behandeld en ze vraag ook wel eens wat je wilt doen,

groetjes melanie

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:25

Ik ben begonnen bij Sylvia Pardijs daar heb ik veel geleerd maar toch veel op reininggebied, toen les gehad van Petra Rosler en op haar paard gereden, ook weer een hoop geleerd, En nu les ik bij Johanna Vellinga waar ik eigenlijk ook niet van plan ben om weg te gaan. Ze ziet echt de kleinste dingetjes die ik fout doe en weet mij precies op de juiste manier uit te leggen hoe ik dit anders kan/moet doen. En ik ben de afgelopen tijd zo gruwlijk vooruit gegaan met mijn pony dat ik Johanna graag nog lange tijd aan houd :D

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 09:42

_Melanietje_ schreef:
......en ze vraag ook wel eens wat je wilt doen,

groetjes melanie

ja dat vind ik ook heel erg belangrijk!
Paulette vroeg heel vaak wat ik wilde oefenen.
Bij silvia vertel ik wat ik geoefend heb en flap ik er vaak meteen uit wat ik nu graag wil.
zo van: jaaa ging goed kijk maar! alleeen... nu loop ik hier dus tegen aan...
Lynda verzint vaak gewoon iets anders. of als ik veel op links (haar moeilijkere kant) heb geoefend gaat dat ineens lekker, maar lukt rechts ineens niet zo goed meer! :slap:
of wil ik echt nog even de puntjes op de i zetten.
En zo blijf je lekker bezig!
En heb je nooit een standaard les.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:33

trickywonder schreef:
(Paulette geeft haptonomisch les)

Wat moet ik me daar in godsnaam bij voorstellen? :P

cowpuncher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:13

ik krijg les van Jeen de Boer, hij traint niet alleen mij maar de hele combinatie, stapt ook regelmatig op om dingen te laten zien,
hij heeft alles in Texas geleerd en behandeld paarden zoals het hoord niet ruw maar duidelijk, ik had nog nooit les gehad in westernriding, en ben nu al aardig op weg vind ik, wat mij aan hem bevalt is dat de les begint bij het opzadellen tot het afzadellen.
hij is niet duur en neemt de tijd.

mvg

Gerhard

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:29

En ik reining van Ricky Young, gewoon omdat die super lesgeeft, en omdat het hier in de buurt is :D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:35

Ik heb altijd reining gereden maar omdat ik nu les bij Willem Odendaal is ook de interesse voor working cowhorse geboren. Ik woon in Zuid Holland maar heb geen goede ervaringen met de trainers hier in de buurt. Uiteindelijk bij Willem wel gevonden wat ik zocht.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:55

FindingJack schreef:
Ik heb altijd reining gereden maar omdat ik nu les bij Willem Odendaal is ook de interesse voor working cowhorse geboren. Ik woon in Zuid Holland maar heb geen goede ervaringen met de trainers hier in de buurt. Uiteindelijk bij Willem wel gevonden wat ik zocht.

Volgens mij zijn er in ZH ook relatief weinig 'bekende' trainers en relatief meer onbekenden.
Niet dat dat iets hoeft te zeggen over de kwaliteit, trouwens!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:50

TurdusMerula schreef:
trickywonder schreef:
(Paulette geeft haptonomisch les)

Wat moet ik me daar in godsnaam bij voorstellen? :P

even wat info van haar:
Equidact Training en Coaching
Begeleiding van mens en paard op haptonomische basis
Equidact is gericht op mensen en mensen met paarden. Het doel van het systeem wat gebruikt wordt bij de trainingen, is mensen bewuster maken van lichaam, houding en beweging. Vanuit haptonomisch inzicht worden denken, voelen en handelen met elkaar in verbinding gebracht. We staan stil bij: waarom doe je wat je doet, waarom doet het paard wat hij/zij doet, wat zijn de voor- en nadelen van de systemen die je gebruikt en de keuzes die je maakt? Bij de trainingen staat het werken aan jezelf centraal. Plezier, balans en vrijheid in beweging staan bovenaan. Niet alleen voor de mens, maar ook voor het paard! Pas dan krijg je een optimale communicatie en samenwerking tussen ruiter en paard en ga je paardrijden met gevoel!
kijk op de website: http://www.equidact.nl

en ook rij je vanuit central riding bij paulette. Er wordt dus ook heeel veel op houding gelet.

hierdoor zijn de lessen ook wel heel confronterend soms.
Maar dus zeker ook heel leerzaam.
Je leert vooral jezelf heel goed kennen en jezelf in samenwerking met bijv. paarden. (maar in mijn geval ook mijn leerlingen in het dagelijsk leven bijv.)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:56

Ik les bij Walter Bouwmeester en heel soms bij Jurgen Pouls.
Walter kijkt naar de hele combinatie, geeft aan wat je goed en slecht doet en kijkt gewoon heel goed naar het paard. Ik rij nu op een wat moeilijker paardje en hij en ik weten precies wat we ermee aan moeten :j
Jurgen heeft het paard altijd gereden wat ik nu doe en geeft ook onwijs goed les.

Ze zijn allebei duidelijk en eerlijk, niet hard. Ze weten wanneer ze los moeten laten en zijn eerlijk. Hun methodes verschillen van paard tot paard ;) Ze begeleiden je ook met wedstrijden (zelf nog geen ervaring mee, maar anderen op stal wel)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:08

cowpuncher schreef:
ik krijg les van Jeen de Boer, hij traint niet alleen mij maar de hele combinatie, stapt ook regelmatig op om dingen te laten zien,
hij heeft alles in Texas geleerd en behandeld paarden zoals het hoord niet ruw maar duidelijk, ik had nog nooit les gehad in westernriding, en ben nu al aardig op weg vind ik, wat mij aan hem bevalt is dat de les begint bij het opzadellen tot het afzadellen.

mvg

Gerhard

_O- _O-

*kruip weer terug op stoel*

*en pleurt er weer af*
_O- _O-

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:53

susan schreef:
cowpuncher schreef:

mvg

Gerhard

_O- _O-

*kruip weer terug op stoel*

*en pleurt er weer af*
_O- _O-

ik had hetzelfde, maar ik denk.. ik hou me wijselijk stil...

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:23

TurdusMerula:... Ik kan qua onbekende ook niets vinden wat goed werkt. Ik rij op amateur niveau en wil graag naar non-pro. De instructeur/trice moet dan minstens dat niveau hebben toch?

Zucht.....ik denk dat ik dan zal moeten verhuizen. 8-)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:29

Hier in de omgeving is nog genoeg leuks te koop hoor :P
owja verder eens met de post van Susan

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:34

FindingJack schreef:
.. Ik rij op amateur niveau en wil graag naar non-pro.

Das toch hetzelfde? :o?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:36

sorrie niet gezien dat het western was :)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:42

Waarom heb je op een wedstrijd dan amateur reining en non-pro reining? Volgens mij is het een stap verder.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:44

Op een NRHA wedstrijd heb je geen Amateur hoor ;) Dat was in de WRAN toen..
Tenminste, als ik het goed heb..
Green As Grass is een soort van beginner, Rookie en Non Pro is amateur.. Pro/Open is open.. :P
Volgens mij hoor, don't shoot me if i'm wrong.. :)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:49

FindingJack schreef:
Waarom heb je op een wedstrijd dan amateur reining en non-pro reining? Volgens mij is het een stap verder.

Bij de appaloosa's heb je novice non-pro (= beginners), non-pro (=amateur) en open, hoe het bij de NRHA zit weet ik niet, misschien dat ze daar een andere indeling gebruiken dan.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:50

Ja idd, dat is 'm ongeveer ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:59

Dan zit daar mischien het probleem. Jumper was Europees Kampioen non-pro Reining en ik werd Ned Kampioen Amateur reining dus dacht dat het 2 verschillende niveaus waren. Overigens allebei de keren bij de Appaloosa's.