[WN] Western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kevaro

Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 10:17

Ik heb nu drie maanden een hele lieve pony hij komt van een western stal en vind het echt leuk!
Alleen ik kan geen western is er hier iemand die western kan en mij wilt helpen?
Ik woon in Eck en Wiel :D

Xx-Kelsy en (_)(_)-Bill

Anoniem

Re: Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:24

Leuk, een westernshetlander :)
Heb je 'n foto?

Bovenin in de sticky staat een lijst met trainers.

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:35

Westernshetlander? echt? ben wel benieuwd, wil ik die foto ook wel eens zien ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:45

Ik vindt westernshetlanders helemaal te gek!! Graag foto!

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:58

Is dat een van de shetlanders in je profiel beschreven?

Aan hulp kan ik je helaas niet helpen ;)

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:27

Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 15-01-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: je mag twee foto's 'zichtbaar' plaatsen, dus die andere twee heb ik een linkje gezet :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:28

Een westernshet, wat leuk! :)
ik woon redelijk dicht bij je in de buurt, je mag hier best eens komen kijken hoor als je dat leuk vindt en in Waardenburg zit ook een westernstal.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:32

aaah wat snoepig..

er zijn zat mensen te vinden die je wel willen helpen hoor. leuk dat je het zelf ook wil leren.

veel plezier met je poown.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:35

Leuk dat je western rijd met je shet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je eigenlijk te groot vind om op je shet te rijden.

Ik zie dat je eens bij Cissy mag gaan kijken, dat is vast erg leerzaam en gezellig :D

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:02

wel spijtig dat je geen pad onder je zadel hebt!!!

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:19

Hij komt van lone star zeker:P Zou anders niet weten waarvan ik hem moet herkennen:P Leukleuk, daar heb ik me eerste westernlesje op gehad :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:23

Ik kan het misschien niet helemaal goed zien op de foto, maar heb je twee singles om bij de shet?

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 15:59

Bedankt voor jullie leuke reactie's

@Gleyla ik heb er wel een sjabrakje onder alleen die zie je niet maar zonder zou ik niet doen hoor jammer nog geen echte pad

@cissy ja leuk ik zal je wel een pbtje sturen

@capopjekop ja lijkt me ook erg leuk ja klopt ik ben wel iets aan de grote kant en ik doe nu ook niet zo veel meer als eerst hoor maar ik zou hem niet zomaar weg kunnen doen en western is ook erg leuk

@kimpower ja dat klopt wat leuk dat je hem herkent
heb je wel eens op hem gereden lijkt me leuk er meer over te horen

@humbletalent ja dat klopt ik weet eerlijk gezegd ook niet echt hoe dat zit maar zo zat het aan het zadel

Ik zal binnekort ook wat meer foto's erop zetten ook tijden het rijden

reactie's zijn welkom!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:03

Een westernzadel heeft geen kussens die de schrokken opvangen zoals een engels zadel. Dus een goede pad is wel belangrijk om erbij te hebben, zeker als je in verhouding aan de zware kant bent.

Je kunt ook hele leuke andere dingen met je shet doen, dan hoeft hij ook niet weg. Ik ben te groot en te zwaar voor de mijne, dus ik men met ze.

Ik zou trouwens de beugels langer doen, dan hangen je benen langer. Dat ziet er netter uit. Nu trek je ze op. Maar als je ze langer maakt, zul je je shet wel in de weg zitten, want volgens mij komen je voeten dan bij zijn knie uit. Maar om niet helemaal negatief te zijn, het is een onwijs leuk diertje en volgens mij staat ze daar op een mooie stal aan de foto's te zien :)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:05

Een tweede singel bij een westernzadel wordt eigenlijk heel weinig gebruikt.. De singel hoort losjes te hangen onder de buik van het paard. Als je hem te strak aansnoert heb je 9 van de 10 keer een bokkend paard tot gevolg.

Een tweede singel wordt voornamelijk gebruikt bij de koeien onderdelen waarbij koeien met een lasso aan de knop worden gebonden. De tweede singel voorkomt dan dat het zadel naar voren helt door de druk van de koe aan de voorkant van het zadel..

Ik denk dat je de tweede singel er wel af kan halen..

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:07

Ik zal maar eens opzoek gaan dan

Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n ster met mennen ik heb het al wel eens gedaan hoor met hem maar tips zullen geen kwaad kunnen

Ja miss wel ja maar net wat je zegt miss zit ik mijn pony dan in de weg

Maakt niks uit hoor ik vind het juist fijn als mensen eerlijk zijn en niet zeggen dat het er goed uit ziet als het bijvoorbeeld helemaal niks is ik leer er juist van.

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:09

Oke zal ik doen bedankt :D
(zoals ik al zij ik ben niet zo geweldig maar vind het gewoon erg leuk en wil er graag meer van leren)

HumbleTalent schreef:
Een tweede singel bij een westernzadel wordt eigenlijk heel weinig gebruikt.. De singel hoort losjes te hangen onder de buik van het paard. Als je hem te strak aansnoert heb je 9 van de 10 keer een bokkend paard tot gevolg.

Een tweede singel wordt voornamelijk gebruikt bij de koeien onderdelen waarbij koeien met een lasso aan de knop worden gebonden. De tweede singel voorkomt dan dat het zadel naar voren helt door de druk van de koe aan de voorkant van het zadel..

Ik denk dat je de tweede singel er wel af kan halen..

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:02

sorry voor mijn reactie :-), vind het een leuk shetje, en westernshetjes zijn dan weer helemaal schattig!

Toch eens kijken voor een goede pad, en misschien toch niet dagdagelijks rijden,mits je een beetje aan de grote kant wordt..

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:04

Wat leuk, dat is Bill!!! Die komt bij ons vandaan! Lone Star Western Stable.

Zijn maatje Bob staat nog bij ons, kijk maar eens op www.lonestar-westernstable.nl/Fotoboek.html
We hebben nu nog twee western-shetjes, staan erg leuk!

Hoe is het met Billie? Hij heeft bij ons in de les gelopen en ook wel eens voor een karretje gestaan.
Wist je al dat-ie uit een blikje kan drinken...?
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 15-01-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 17:06

Geeft niet hoor dankjee wel

Jah ga ik zeker doen miss ideen waar??
Ik rijd ook niet dagelijks meer ongeveer 1x in de week maar ik zorg wel dat hij voldoende beweging heeft

nogmaals bedankt voor jullie reactie's ik vind het erg leuk en leerzaam
nog meer reactie's tips of commentaar zou ik leuk vinden:D

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:21

Ik vind het een schatje, ik heb zelf een stoer quarter die in de wei staat met 3 andere paarden maar hij kiest elke keer ervoor om met de shetlander te spelen en te knuffelen, is echt zijn vriend:) Maar ik vrees dat je inderdaad echt te groot voor hem bent geworden. Je zou misschien ook wat in hand trail kunnen doen? Is ook western maar dan hoef je er niet op te zitten!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:49

Wat een schatje, ik moet wel zeggen dat ik je ook aan de grote kant vindt, maar goed zolang je niet te vaak rijdt zou het moeten kunnen toch?
Denk er trouwens (zoals de anderen ook al zeiden) goed om dat je wel een goede dikke pad koopt en geen shabrakje onder het zadel doet, dat is echt niet genoeg om de schokken op te vangen en dat kan je pony echt goed zeer doen!
Veel plezier met hem!

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:51

het staat leuk bij de pony, maar meid, ga alsjeblieftniet op die kleine pony meer zitten,accepteer dat je te groot voor m bent en ga grondwerken

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:52

Kijk eens naar de eerste foto die je geplaatst hebt en denk daar eens over na...

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:42

Rumpleteaser schreef:
Wat leuk, dat is Bill!!! Die komt bij ons vandaan! Lone Star Western Stable.

Zijn maatje Bob staat nog bij ons, kijk maar eens op www.lonestar-westernstable.nl/Fotoboek.html
We hebben nu nog twee western-shetjes, staan erg leuk!

Hoe is het met Billie? Hij heeft bij ons in de les gelopen en ook wel eens voor een karretje gestaan.
Wist je al dat-ie uit een blikje kan drinken...?

Wie ben jij dan :+ Der zitten veel mensen van lsws hier..

Stuur anders ff een pb'tje. Ik ben t Kim, Van Cavallo. Die ik trouwens niet meer heb, maar oke.