[WN] Even een stapje terug met Steamy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Even een stapje terug met Steamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 10:43

Steamy heeft eigenlijk altijd, sinds ik hem heb, vaag onregelmatig gelopen bij tijde. Ook heeft hij altijd moeite gehad met de rechter galop. Ik weet dit altijd aan bv andere voeding, grond en onbalans.
Ook Willem liep tegen deze problemen op en heeft dat eerst geprobeerd te veranderen door bv longeren met dubbele lijnen. Hij liet me weten dat hij nog maar een slechte verbinding van achter naar voren kreeg. Steamy deed wel vreselijk zijn best overigens en ging toch vooruit.
Een paar weken geleden ging hij toch slechter lopen en heeft Willem de training gestopt. Hij ging met me om de tafel zitten en raadde me aan Steamy door een DA na te laten kijken want het voelde niet goed.
2 dagen daarna is Steamy naar de kliniek geweest. De prognose was ataxie. Steamy zou voor de sport nooit geschikt zijn en misschien als recreatiepaard na alle soorten therapieen. Ik ben hier toch even ondersteboven van geweest. Eigenlijk raadde de DA me zelfs af om hem voor de recreatie te gebruiken. Wat blijft er dan over voor een 4 jarig paard? Ik heb geen land of eigen stal om hem de rest van zijn leven te laten staan.
Ik had er slapeloze nachten van. Eindelijk mijn droom Appie hengstje.......
Na lang wikken en wegen heb ik besloten er toch nog een osteopaat naar te laten kijken. Ik heb hele goeie ervaringen met Martin van der Dungen van Eqiune Healthcare en ik heb hem gebeld en alles uitgelegd.
Martin is afgelopen Donderdag geweest. Hij vond Steamy niet atactisch. Toen hij hem na ging kijken kwam hij erachter dat Steamy een getordeerd bekken aan de rechterkant had met daardoor een geroteerd heiligbeen. Het was dus niet zo raar dat Steamy achter zoveel problemen had. Hij heeft Steamy behandeld en het verschil was gelijk duidelijk te zien!!!
Martin heeft met Willem een revalidatie training opgezet anders dan de DVD die hij er altijd bijgeeft. Hij heeft goede hoop dat het helemaal goed komt met Steamy!!
Ik heb dagelijks contact met Willem en die vind het opmerkelijk hoe Steamy veranderd is. Hij mag alleen nog stappen aan de hand en later in de week beginnen met grondwerk en oefeningen aan de hand!
Voor mij ook weer het bewijs wat een voortreffelijke trainer en paardenman Willem is. Hij onderkende de problemen van Steamy als lichamelijk en niet uit onwil. Ik ben hem daar heel dankbaar voor!!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:57

Een diagnose van een DA is ook alleen maar wat het is: een diagnose. En een goede diagnose stellen is heel moeilijk, niet voor niets gaan mensen een second opinion halen bij een andere kliniek of een andere instantie. In jou geval heel goed dat je voor de osteopaat bent gegaan.
Ik hoop dat Steamy opknapt en er een carriere als sportpaard verder inzit. Geef de moed niet op!

quarterH

Re: Even een stapje terug met Steamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:18

nou na het laatste nieuws wat ik van je hoorde over steamy is deze toch een heel stuk beter zeg!
ben echt blij voor je dat er toch nog serieuze hoop is voor deze mooie man!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:10

Hey meid

ik was al op de hoogte van het hele verhaal, maar toch nog even een dikke duim omhoog van mij !
en ja Willem is een horsemen en je mag blij zijn dat je hem daar heb staan en niet bij een of andere nitwit !
Hij denkt altijd vanuit het paard en gaat er nooit vanuit dat er onwil is !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:13

Ik heb het verhaal toentertijd op prairy gelezen en het is echt super dat je toch nog naar de osteopaat bent geweest voor een second opinion. Mijn vader en ik waren na de cowclinic ook erg te spreken over Willem, hij heeft duidelijk verstand van paarden en gevoel voor de dieren.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:36

Jeetje wat een verhaal , ja zo zie je maar een second opinion kan heeeeel verstandig zijn.
Schrok wel toen ik begon te lezen en de diagnose van de da las.
Hopen dat je er samen met Willem uitkomt!!!
Waar ik niet aan twijfel met al zijn kunde!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:47

hopelijk komt er een goed einde aan dit akelige verhaal!
en steamy is idd een droompaardje!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:48

Ontzettend fijn dat er nu weer een goed perspectief is.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:43

Hij is idd veranderd... schrok me lam joh.. wat kan die ineens brullen :D
Eigenlijk gaat hij geen stapje terug, je bent een nieuwe weg met hem ingeslagen ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 18:11

Ja smax, zo zou je het idd ook kunnen noemen! 8-)
Willem sms'te al dat hij nu ineens veel meer hengst is. Steigeren kan hij nu ook ineens heel goed! :Z
Ik ben heel benieuwd hoe hij het grondwerk en het werken aan de hand gaat oppakken nu. Ik ga Willem ook vragen of het hem uitkomt als ik as zondag even langskom. Om de nieuwe Steamy te zien!!! *D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:53

Oh gelukkig heb je toch nog goed nieuws over steamy!
Hopelijk issie weer snel beter ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:05

gelukkig een betere prognose inmiddels

heel veel sterkte met steamy!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:18

Zo! wat een verhaal joh! :oo Ik kan me voorstellen dat je daar slapeloze nachten van hebt, zou ik ook hebben :(:)
Gelukkig dat je een second opinion hebt gevraagd van een ostheopaat en deze de oorzaak heeft gevonden.
Hopenlijk komt hij er weer helemaal bovenop +:)+

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:58

Gelukkig dat je zo'n goede osteopaat hebt! Moet je paard nog een keer terug voor een nabehandeling?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:00

Wat fijn dat er toch nog vooruitgang in zit, over welke willem heb je het trouwens?
succes met je paardje

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:02

Tjee FJ wat een verhaal. En wat enorm lekker dat hij met behulp van de osteopaat zich stukken beter voelt en de vooruitzichten stukken beter zijn....

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 23:11

Ik heb het over Willem Odendaal. Steamy staat daar in training omdat ik een operatie moest ondergaan en daar nu van herstel!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:46

FindingJack schreef:
Ik heb het over Willem Odendaal. Steamy staat daar in training omdat ik een operatie moest ondergaan en daar nu van herstel!!

Dat dacht ik al, fijne man idd zowel naar mensen als naar paarden.
Ik hoop voor je dat Steamy uiteindelijk weer helemaal de oude wordt!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 14:15

Steamy wordt idd nog een keer nagekeken op 15 September. Omdat het een nogal behoorlijke blokkade was moet goed nagekeken worden of het goed is blijven zitten tijdens de revalidatie training. Zo ja mag hij weer getrained gaan worden!!! *D