[WN] Fred Thornton ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PoucyWouce

Fred Thornton ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:45

Binnenkort gaat mijn paard in training bij Fred Thornton. Wie heeft ervaringen met zijn training?

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:46

Ik vind hem erg goed met zn paarden........
Ben wel een paar keer bij hem geweest
Gaat Fred hem zelf rijden of een van zn trainees ?

catalyst1

Re: Fred Thornton ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:06

Heb een keer een clinic van hem gehad.Ik vond het een erg kundige man,met een prettige ,rustige,duidelijke manier van omgang met de paarden en mensen.( vind ik ook heel belangrijk).
Wat voor richting wil je je paardje laten trainen?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:27

Ik hoor niks dan goeds over 'm. Een rustige, eerlijke man die de tijd neemt voor je paard. Mijn vriend wil er misschien af en toe les gaan nemen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:31

Prima trainer, heb nu weer een paar keer les van hem gehad en ca. 10 jaar geleden, toen hij nog in Canada woonde en hier soms clinics gaf, ook. Toen en nu ben ik nog steeds over hem te spreken, rustige man ook naar de paarden toe.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 12:02

Hij kwam ook rustig en duidelijk over. Ik ga zelf mee, dus ik krijg ook les. Ik ga ervan uit dat ik alleen met hem te doen heb. Ik heb voor training en les van hem gevraagd en weet van geen trainees...
Richting is gewoon algemeen gehoorzaam en in balans. Ik moet nog veel leren.
Bedankt iedereen voor de reacties.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:39

Ik heb ook al eens een lesje gehad bij hem.
Was een hele leerzame les, Fred is heel eerlijk tegenover zijn paarden. En ook gewoon een aardige man!
Zeker een kijkje waard hoor!

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:22

+:)+ +:)+
Inderdaad eerlijk tegenover de paarden. Kijkt echt naar het paard en past de training daar op aan (niet zoals andere trainers die elk paard in hun vast trainings-protocol "persen"). Heeft zo ongeveer alle type paarden (qua karakter en kunde) wel gezien en kan dus uit een grote ervaring "putten".
Let er wel op dat Fred heel veel kijkt en observeert. Pas na een tijdje komt hij met gerichte, doelmatige aanwijzingen. Dus niet zenuwachtig worden als hij een tijdje stil naar je zit te kijken. Zo kijkt hij rustig wat voor vlees hij in de kuip heeft :D zowel paard als ruiter. ;) Dan kan hij dus de op jullie passende aanwijzingen geven.
Is even wennen (ik was gewend om direct een stortvloed van aanwijzingen over me heen te krijgen), maar ik heb er veel aan.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:43

Ja hij zegt idd niet zoveel in het begin hahaha

scoobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:59

Hai, ik loop inmiddels wat jaartjes bij Fred en ben nog steeds heel tevreden over hem. Niemand anders mag aan mijn jonge paarden zitten!! pas als ik met hem de basis goed heb vast gelegd ga ik ook bij anderen trainen en clinics volgen. Want zoals fred zelf ook zegt; van iedereen kun je leren! Soms is hij wat lastig te verstaan als je bij hem lest maar ik vraag gewoon 100 x wat hij nou zei. Bovendien is het allerbelangerijkste bij het zoeken naar een trainer dat er een klik is en dat het voegt bij jou en je paard. Wat voor de een werkt hoeft niet voor iemand anders te werken en dat ligt dan niet aan jou of aan de trainer maar gewoon dat de chemie er niet is.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 07:25

Ik zag ooit een foto van hem in een knullig western boekje en wist meteen dat hij het moest zijn voor mij en mijn paard. Laat hij nou in Groningen wonen en ik in Zuid-Limburg... en ik geen voer hebben. Dat vervoer is geregeld, dus weer de stoute schoenen aangetrokken. Hij was zo stil aan de telefoon en ik ben zo'n waterval. Maar nu begrijp ik dat hij gewoon zo is.
Ik ben trouwens vorig jaar wel bij hem gaan kijken, dus ik heb hem wel zien werken. Ik denk dat hij dwars door ons heen gaat kijken en dat is goed. We gaan er dus een tijdje logeren. Lijkt me geweldig: geen andere beslommeringen, alleen ik en mijn paard. Mijn paard heeft ook een blog, dus ik ga tzt de ervaringen erop zetten!

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 07:26

PoucyWouce schreef:
... en ik geen voer hebben.

VERvoer moet dat zijn natuurlijk

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 07:42

Ik had al gereageerd op je blog :D

Ik heb Fred wel eens gevraagd of hij bij ons op stal wat les wil geven
Maar hij komt alleen voor een min aan ruiters
En er zijn er maar een paar die western rijden !

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 08:07

Backup schreef:
Ik heb Fred wel eens gevraagd of hij bij ons op stal wat les wil geven
Maar hij komt alleen voor een min aan ruiters
En er zijn er maar een paar die western rijden !

Jammer, misschien wil hij wel minder vaak komen. Bijvoorbeeld 1x per maand. Of misschien een clinic doen. De trainer waar ik hier wel vaker heen ga en die mijn paard ook heeft ingereden komt ook niet aan huis. Is altijd een heel gedoe met trailer huren enzo.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:16

Clinic zou wel eens kunnen ja
Goed idee :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:57

@Poucywoucy; dat is wel een heel eind rijden wat je dan gaat doen, zo ongeveer van het ene uiterste puntje naar het andere uiterste puntje van Nederland.

Ik heb er wel eens aan gedacht om te vragen of hij bij les wil komen geven; ik kan een prima locatie ( grote binnenbak) regelen in Aalten, maar dan moet ik wel een stuk of wat ruiters/ paarden bij elkaar zien te krijgen.

Dus als er mensen zijn in omgeving Doetinchem od ie hier naar toe willen komen is dat misschien een mogelijkheid. Ik hoop zelf binnenkort weer bij hem te gaan lessen, moet nu eerst genezen van een gescheurde kuitspier.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:14

Elcid.Wij hebben het er ook al over gehad om een clinic met Fred te organiseren.Bij deze dus al zeker 2-3 ruiters die daar interesse in zouden hebben.
Hoe kom je trouwens aan een gescheurde kuitspier?Klinkt heel pijnlijk.Beterschap gewenst...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:30

catalyst1 schreef:
Elcid.Wij hebben het er ook al over gehad om een clinic met Fred te organiseren.Bij deze dus al zeker 2-3 ruiters die daar interesse in zouden hebben.
Hoe kom je trouwens aan een gescheurde kuitspier?Klinkt heel pijnlijk.Beterschap gewenst...

Dat zou leuk zijn om dat samen te doen, weet jij ook een locatie? Die bak in Aalten is groot; 50 x 20, goede ( glij) bodem en niet duur; 12 euro per uur, alleengebruik, geen manege.
Die kuitspier was een dom ongeluk, niet eens door sporten/ paardrijden, maar gewoon mijn voet gestoten; snelle beweging om mijn been weg te trekken; en toen knapte er dus iets; aaaauuuuuuuuuu! :+
Maar het gaat al weer wat beter.

We moeten maar eens overleggen, er zijn hier vast wel een stuk of 5 a 6 ruiters in totaal te vinden.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:35

Wij wilden het destijds in Halle organiseren,maar daar is de bak veel kleiner en eigenlijk kom ik er nu nooit meer.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:36

Ik geloof trouwens dat je minimaal 6 ruiters moet hebben.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:45

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:22

Rijhal ziet er super uit!Leuke foto van ben ook trouwens.
Zullen we eens wat data naast elkaar leggen?Is de bodem trouwens geschikt voor reining?Zo te zien wel ,moet er alleen niet net van te voren gement zijn.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:32

Ik zal even vragen wanneer de bak vrij is, maar dat zal geen probleem zijn. Ik weet dat deze niet elke avond bezet is.
Als ze weten dat je de bak huurt wordt deze netjes gesleept, de bodem is vrij stevig, absoluut niet mul. Door het sproei systeem ook altijd in goede conditie en geschikt voor reining. Daar kan je wel een leuk stopje maken.
Ik kan zelf pas over een week of 2 a 3 weer te paard, maar voordat we alles georganiseerd hebben zijn we ook wel even verder.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:57

ik heb een keer een afspraak met Fred gemaakt voor een privelesje bij mijn paard thuis. maar via een vriendin van mij liet hij weten dat hij niet meer kon. terwijl ik de afspraak gemaakt had. dit vond ik een beetje jammer dan zo doe je mijns inziens geen zaken, maar dat neemt niet af aan zijn kunde van de paarden.

kan best wezen dat ik hem alsnog een keer uitnodig om bij mij te komen kijken, cq lesgeven en hem zo dus een 2e kans geef.

ik heb goeie training, maar andere ogen zien andere dingen. en hij zit redelijk dicht bij mij in de buurt.
die clinic is me te ver... aangezien fred hier bij mij achter zit. anders had ik wel mee willen doen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:41

Ik ben wel geïnteresseerd in een clinic. Als jullie een datum hebben, laat het even weten, dan zet ik het gelijk op de quarter en de painthyve als jullie willen.