[WN] omschakeling engels naar western met 14 jarige merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anna101

omschakeling engels naar western met 14 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 20:18

is deze omschakeling de moeite waard? wat zijn de kosten en waar zal ik vooral op moeten gaan letten bij mijn keuze?

groet

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:03

Natuurlijk kan dat, maar dit is al eens vaker gevraagd. :j
Kijk anders eens bij;

[WN-AM] Omscholing paard ?

[WN-AM] omscholing moeilijk?

Deze kon ik zo even opdiepen, anders moet je zelf de topics eens bij langs gaan. :D
Succes. ( Misschien zien we je nog eens weer op WN bokt, maar dan vooral met foto's ;))

trustHim

Re: omschakeling engels naar western met 14 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:23

Mijn merrie is 15 :+ neem eens een kijkje bij topic in mijn onderschrift. Zou vooral hulp zoeken en goed materiaal, weet niet wat je ingedachten had voor b.v. zadel? Ik heb zelf een boomloze van barefoot

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:55

Mijn oude paard heb ik ook als 14 jarige omgeschoold, van M- dressuur niveau naar western ( pleasure/ horsemanship). Geen enkel probleem.
Goede trainer/ adviseur zoeken. Er zijn niet zo heel veel echt goede trainers in Nederland, dus wel je eigen gezonde paardenverstand blijven gebruiken en geen dingen doen waar je niet achter staat.
Het verschil tussen "engels" en "western" is nl. niet zo groot als men soms denkt............

ezelvrouwtje

Re: omschakeling engels naar western met 14 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:34

Ik ben, onder begleiding, begonnen met omscholen van mijn 17 jarige draver. Hij heeft er minder moeite mee dan ik ;-). Wat ik wel merk, hij is veel relaxter dan met de dressuur. Door het zadel zit baasje anders (rustiger)...... en wordt hij ook rustiger. We zijn nu één maand bezig en ik heb hem qua ontspanning verder dan de afgelopen 13 jaar ....... Dus voor ons is het tot nu toe de investering waard. Al is het voor mij lastiger omdat je dingen "af moet leren"........ maar het blijft werken....... het is niet zomaar los teugeltje en beetje ontspannen rondhangen in je zadel... daar moet je wel wat voor doen (al lijkt het niet zo). Mijn paard is in ieder geval een stuk happier met de ANDERE manier van werken.
Een tip............als je aan een zadel gaat...........zorg dat het vooral past (en laat je hierin adviseren door kenners) en ga beter voor een goed qualitatief 2e hands zadel. Deze blijven hun waarden ook behouden mocht je ooit toch van gedachten veranderen.