In principe is vrijwel alles mogelijk : van echt ranch work, om het "echte cowboy gevoel te ervaren :
Citaat:in Augustus begint het kalver seizoen weer en de koeien lopen nu allemaal (vrij) op de prairie ,eigenlijk moet daar iedere dag iemand gaan kijken hoe ver bepaalde koeien zijn zodat men weet wanneer en of het goed gaat of complicaties zijn( ze verliezen nog al eens een kalf en koe doordat ze te laat in de gaten hebben dat er iets niet goed is ..................... dit zou dus gedaan kunnen worden door vakantie hulpen vanuit NL die dan te paard de hele dag op de prairie rond rijden met een mobieltje en melden waar er iets fout gaat ook wat fence werk kunnen doen dus zo lekker bezig zijn
Daarvoor is wel een flink stuk rijervaring en koeienervaring bij nodig.
Maar het is ook mogelijk om paardenfokkers te bezoeken, daar te helpen. Ook bezoek/ training van en bij cutting en roping trainers, bezoek aan "fairs", etc. Bezoek aan een echte guest ranch in bijv. Colorado, een meerdaagse "trail" rijden , etc. etc.
Prijzen zullen varieren van ca. $100,- per week als "gewone" ranchhand tot $500 a $1000,- per week voor een volledig uitgestippelde volpension vakantie met bezoekjes aan trainers etc. Ex. vliegticket
In principe is dit het hele jaar mogelijk, maar in januari kan het slecht weer zijn, "blizzards" ( sneeuwstormen), en ieder seizoen heeft weer ander werk te bieden. Drukste periode wat de koeien betreft loopt van april tot november, maar ook daarbuiten zijn er dus mogelijkheden.
Dit staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar aan de hand van de voorkeuren van belangstellenden kan er eens gekeken worden naar wat men wil, wat er kan en wat het kost.
Dus vertel eens wat je leuk zou vinden, wanneer, waar en wat je er ongeveer voor over zou hebben. Gebruik van goede ranchpaarden hoort er natuurlijk bij en kost en inwoning van zeer eenvoudig tot luxe.
.

Mijn wensen gaan uit naar de cattledrives, 7-10 dagen in een typisch amerikaans landschap (zoals in de films
), verblijft mag in tent maar hoeft niet, drank en eten inclusief, transfer van en naar vliegveld ook incl., gemakkelijke aansluitingen vlucht en tussenvluchten (liefst al inbegrepen in de prijs), en géén toeristische ranches waar hele gezinnen rond denderen - geen fantasieprijzen voor een dergelijke "vakantie". Verder heb ik niet zoveel noten op mijn zang, eenvoud dient de mens.