schuurplekken door ik weet niet wat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

schuurplekken door ik weet niet wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 20:40

Hallo, mijn pony heeft nu best wel erge schuurplekken Het zadel past aan de achterkant niet heel goed. Er rijden ook manegekinderen op. als ik draaf dan zie je de pad met het zadel een beetje van links naar rechts gaan maar wel een heeeeel klein beetje maar dat is toch bij alle paarden? ik vind het heel zielig maar ik weet niet of ik nou een nieuw zadel moet kopen of een nieuwe pad. Iedereen zegt dat zijn pad wel dik genoeg is.
Groetjes Lips are sealed

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:11

waar zitten de schuurplekken allemaal? denk toch dat het zadel niet goed past anders zou ik het ook niet weten Scheve mond

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:14

Als je denkt dat je zadel niet past, moet je er naar laten kijken. Wat schuurplekken komt wel vaker voor, maar een zadel wat van links naa rechts verschuift en dus min of meer wiebelt, is niet goed denk ik.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 17:08

de plekken zitten waar de tegenharige streep waar ze dij begint daarboven op ze rug. zegmaar waar het eind van zen pad is Verward

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 17:25

Ik denk toch dat je zadel niet goed past Ach gut
Heb je ook je pad al gecontroleerd dat er geen harde plekken in zitten? Sommige pads zijn nog wel dik genoeg maar ook het wol (meestal bij syntetische) kan aan elkaar blijven plakken, ook al houd je het pad goed schoon. Dit kan ook heel vervelend zijn voor het paard en schuurplekken veroorzaken. Groetjes Wendy