[WN] Halter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianVegas

Halter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:11

ik had een vraagje in augustus is er een paint wedstrijd in wanroij met 4 jury leden..
maar nou zag ik op youtube dat ze anders lopen.
is dat dan ook?
en hoe moet je dan lopen?
groetjes kim

XoNo

Re: Halter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:27

Hoe wilde je anders lopen? :D

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:16

Achteruit misschien? :o :D }> _O-

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:35

nee maar dan moes je langs alle jury leden enzo maar ik weet dan niet hoe of is het in NL gewoon netzoals bij 1 of 2 jury leden dat bedoel ik ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:45

Je bedoelt dat ze zo'n soort slangenvolte lopen ipv een rechte lijn? Dit zal niet vantevoren bekend worden gemaakt, maar ik denk wel dat ze dat zullen gaan doen met 4 juries, omdat ze anders geen goed beeld van de voorkant kunnen krijgen (geen plaats voor 8 mensen recht voor het paard ;-) ). In principe is het niks anders dan 4 keer de lijn doen die je anders 1 keer doet. Soms zit er als afsluiting nog een stukje draf langs de lange zijde achteraan waar de juryleden met zijn allen tegelijk naar kijken voordat de paarden worden opgesteld.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:57

okee bedankt voor de info!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:32

Op het EK (5 judges) was het altijd zo dat je gewoon rechtuit loopt en de judges links en rechts langs de 'lijn' staan die je loopt. Geen slangenvolte dus, die heb ik in alle jaren dat ik Halter geshowd heb (da's toch snel een jaar of 8 in binnen en buitenland) nog nooit hoeven lopen, ook bij de 4 en 5 judge shows niet.

Maar op zich kan hoe je moet lopen of wat de judges willen zien op welk moment per show verschillen (tanden laten zien bijv. De ene keer moet dat voor je weg stapt, de andere keer eerst stappen, dan halt en tanden, dan wegdraven en de derde keer vragen ze't pas tijdens het monsteren als je al opgesteld staat). Het ligt er maar net aan wat de judge van die dag 't liefst heeft.
Wat er van je verwacht wordt word je door de ringsteward bij binnenkomen verteld en je mag het ook altijd vragen als je het niet zeker weet.
Niet spannender maken dan het is hoor...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 07:52

Francis schreef:
Op het EK (5 judges) was het altijd zo dat je gewoon rechtuit loopt en de judges links en rechts langs de 'lijn' staan die je loopt. Geen slangenvolte dus, die heb ik in alle jaren dat ik Halter geshowd heb (da's toch snel een jaar of 8 in binnen en buitenland) nog nooit hoeven lopen, ook bij de 4 en 5 judge shows niet.

Euh ... bij mij was het dus juist op het EK zo met die "slangenvolte" :=

Maar idd: het maakt niks uit! Het komt nog steeds op hetzelfde neer. Ze willen stap zien, draf, tanden en een vierkant opgesteld paard. That's it.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:01

Oh grappig... welk EK was dat? Ben vorig jaar en't jaar daarvoor al niet meer geweest dus kan natuurlijk dat ze't in een van die jaren wel gedaan hebben.
't Was ook maar om aan te geven dat het dus niet per definitie bij veel judges een slangenvolte wordt. 't Is maar net wat ze afspreken voor die show en dat hoor/zie je vanzelf als je bij de ring komt. En hoor/zie je't niet, dan vraag je't aan de ringsteward, daar issie voor.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:15

EK Paints in Aken in 2006. In 2005 was het wel gewoon 1 "rechte lijn" zeg maar.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:31

Klopt dan wel zo'n beetje, 2006 en 2007 ben ik niet meer geweest, jan. 2008 is ze verkocht. Sorry, erg off-topic inmiddels.
Hoewel.. 't geeft dus wel aan dat er geen vaste regels zijn wat 'patroontje' bij de halter ;) (zo, knap on-topic gekletst hé :P)

blue2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:31

wel appart dat het een slangevolte is dan. mhja nu maar afwachten wat het word.