[WN] Voorbereiden op met koeien werken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Voorbereiden op met koeien werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:39

Ik kom maar even hier bij de westernruiters kamperen, dit is meer jullie hoek van expertise :-)

Mijn nieuwe doel is Working Equitation. Het is zeg maar het Europese antwoord op trail, en er zit ook een koeien onderdeel in. Met koeien oefenen zal voor mij een zeldzaamheid blijven, dus ik wil zo goed mogelijk voorbereidend werk gedaan hebben voordat we ook werkelijk met koeien aan de gang gaan.
M'n paardje is kort en wendbaar, maar mist goede impuls (na jaren endurance in de energie-spaarstand lopen) dus daar ben ik al mee aan het werk. Wat voor oefeningen zouden jullie aanraden?

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:18

Je bent van harte welkom!!

Gr Lotje

crow

Re: Voorbereiden op met koeien werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:22

Ik zou je ook aanraden een keer een clinic te doen. Dan krijg je ook gerichte adviezen waar je aan kunt werken.

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:29

hehe crow, ik vroeg me al af waar je bleef!!! }:0 }:0 }:0 ik had r al gep-bt, maar ik wachtte met smacht op jou!! haha +:)+ *\o/*

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:40

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:13

CattleBitch schreef:
Je bent van harte welkom!!

Gr Lotje

Hallo Lotje, leuk dat je ook op bokt bent. Ik heb Linda van der Horst haar verslag gelezen van de wedstrijd in Eersel en liep er gelijk warm voor :)
Ik hou al een oogje op je agenda qua clinics/wedstrijden maar zie nog niet echt wat voor sept/okt verschijnen. Ik ben van plan me over de zomer heen wat voor te bereiden of de verschillende onderdelen en dan in sept/okt maar eens een wedstrijdje te komen doen!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:14

crow schreef:
Ik zou je ook aanraden een keer een clinic te doen. Dan krijg je ook gerichte adviezen waar je aan kunt werken.

Dat ben ik ook van plan, maar ik ben nu vooral op zoek naar dingen die ik kan doen voordat ik op een clinic terecht kom, zodat ik daar ook echt wat uit kan halen. :)

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 06:38

Je kunt je opgeven voor de nieuwsbrief en dan hou ik je op de hoogte van alle wedstrijden. Dit doe je door een mail te sturen naar info@cattlepenning.be ovv nieuwsbrief.
In ieder geval staat vast 17 november in Ooststreek-Friesland, 't Balingenhof. Jury Chris Knol, je kan kiezen uit 9 proeven op 3 niveau's, variabel van moeilijkheidsgraad en rijstijl. Hierdoor is de sport voor iedereen toegankelijk!

Twee wedstrijden in sept/okt zijn in onderhandeling en wachten op een passende evenementenverzekering. We willen graag naar Leersum, Vaassen of Blaricum.
Verder elk jaar in mei in Eersel. Balingenhof en de andere locaties zullen mogelijk ook jaarlijks worden. Verder zijn er wedstrijden in België.

Gr van Lotje

796285

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 07:49

Ik sta al op de maillijst :) En Leersum zou helemaal superdeluxe zijn

CattleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:24

Morgen wordt de beslissing gemaakt over de verzekering, dan kan ik voor het weekend al gaan plannen met jury en locatie...