wie heeft er nog handige tips voor mij??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

wie heeft er nog handige tips voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 22:46

hallo allemaal,
eind mei mag ik mijn aller eeste wedstrijd op banish starten!! ik heel erg blij en nu al zenuwachtig als ik er aan denk... ik heb er erg veel zin in, maar nu vroeg ik me af of er misschien nog mensen waren die wat handige tips voor me hadden??

ik heb al heel wat wedstrijden gereden (maar dan in de dressuur Verward ) maar dat is weer net ff anders dan dit.

ik hoop wat handige tips te krijgen
alvast bedankt en misschien tot in lisse
groetjes Frederiek

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 23:04

Handige tips betreffende.....

de onderdelen die je moet starten?
warm up?
spullen die je mee moet nemen?

Wil graag helpen maar kun je iets specifieker zijn?

groetjes, Gisela

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 09:26

ik zou graag wat tips willen hebben over de dingen die ik in lisse tegen kan komen, of waar ik aan moet denken tijdens m'n warming up of de wedstrijd zelf. misschien ook wat tips over handige dingetjes die ik niet moet vergeten of altijd handig zijn om mee te nemen, zoals veiligheidsspelden ofzo...

groetjes Frederiek

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:37

Hoi. Het meenemen van veiligheidsspelden is geen slecht idee. Je moet toch ergens je startnummer mee bevestigen. Ik weet niet of ze deze op de wedstrijdt hebben. In Eersel zetten ze er altijd bij dat je deze zelf mee moet nemen. DOe dan in ieder geval minimaal 4 van die dingen. Blijft het nummer mooi hangen. Verder moet je zeker zijn dat je ALLE onderdelen van het harnachement meeneemt. Klinkt mischien raar, maar bij onze laatste wedstijdt was ik de Singel vergeten. Heb toen een nieuwe gekocht. ZO'n zadel ligt niet zo stevig zonder ook maar iets onderlangs. Wat bij ons het beste werkt met warming up / losrijden voor de westrijdt is hetzelfde al hoe je normaal je paard losrijdt voor je gaat rijden. Her rijden verandert niet of je op wedstrijd gaat of normaal gaat rijden. De oefeningen zijn hetzelfde. Ze worden alleen in een andere volgorde gereden. Waarom dan je paard op een andere manier losrijden.

Groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:16

En hou het echt bij losrijden, zoek je rijtechnische probleempjes niet op, trainen doe je thuis.
En de allerbelangrijkste tip: geniet ervan!!! Zorg dat het een leuke dag uit is, een leuke ervaring voor jou en Banish!
Ik kom je aanmoedigen (en misschien ook wel in dezelfde rubriek rijden, wat ga jij starten? )
Grtz, Sonja

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:45

Inderdaad, ga voor de lol! Resultaat is bijzaak.

Als ik het goed heb begrepen ga je een trail onderdeel doen: tip = als je de onderdelen kunt oefenen in de inrij-bak, eindig met het onderdeel waar de proef mee begint.

Veel plezier!!!

=^.,.^=

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:26

En ik ben er ook nog!!! Lovers
Ik help je toch Freekje! Wees maar niet bang hoor. En ik neem wel die spelden voor je mee (die zitten bij mijn standaard meeneem-spullen) en ik pak de auto in (kun jij in je zenuwen niks vergeten).
Banish krijgt 30 mei nog nieuwe schoenen, dus dat gaat ook goed.
Alles wat jij moet doen is zorgen dat Banish er piekfijn uitziet en dat je uitgeslapen bent Gaaaap
Als ik maar een seconde zou denken dat je een modderfiguur zou slaan, zou ik je toch nooit laten starten?!
Ga jij maar lekker trail oefenen, dan komt alles goed! *LOL*

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:59

Lol is idd het belangrijkste en nog belangrijker is dat de jury dit ziet! Cool
Een smile van oor tot oor bij de pleasure werkt altijd veel beter dan al die mensen die zwaar geconcentreerd en somber kijken. Bloos
Probeer niemand te hinderen en las je de showring in gaat terwijl andere er al in rijden moet je wachten tot er een plekje komt waar meer dam voldoende ruimte is om in te voegen. Hiermee geef je aan dat je respect voor je mederuiters hebt. (moet je wel zorgen dat je jury dit ziet Haha! )
Succes!!!!!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:41

Zorg dat je pen en papier bij je hebt. Op sommige wedstrijden krijg je het parcours netjes op papier voor elke deelnemer, maar soms ook niet, dan is het handig dat je het allemaal over kan tekenen. Zorg dat je het getekende ook letterlijk rijd. Saat er dat je linksom bij een hindernis weg moet draaien, draai dan ook linksom, of gaat de lijn tussen twee pionnen door of achter een andere hindernis langs, rijd dat dan ook, ookal lijkt het nog zo onlogisch. Een judge ziet liever een combinatie die alles rustig en geconcentreerd doet dan een combinatie die de snelste tijd wil halen. tot slot, kijk niet te veel naar andere deelnemers want ook die kunnen fouten maken, rijd je eigen trail.

Succes en laat ons weten hoe het gegaaan is

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 17:42

allemaal onwijs bedankt voor jullie tips!!!!!!!!
natuurlijk heb ik ook heel erg veel goeie hulp van banish en jouke!!!!
ik denk dat het met de lol wel goed gaat komen, ik ben nu al een beetje aan het oefenen, en ik heb er nu al heel veel lol in dus dat gaat wel goedkomen!!! pen en papier is een hele goeie, die zal ik zeker onthouden en ook de veiligheidsspelden gaan mee. op het lachen moet ik nog even oefenen, want dat vergeet ik nog wel eens Haha!
ik start de beginners trail, dus misschien kom ik jullie nog wel tegen en ik zal zeker laten weten hoe het is afgelopen!!

groetjes Frederiek

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:03

In de trail is rust misschien wel het belangrijkste! Neem je tijd, rijdt secuur (dus als er staat dat je tot een bepaalde hindernis moet draven, doe dat dan ook en stop zo dicht mogelijk bij de hindernis, i.p.v. nog een aantal passen in stap te moeten maken).
Rust en consentratie in je paard is wat beloond wordt. Laat je paard naar de hindernis kijken voordat je er in/op gaat (niet te lang, niet echt stil gaan staan, maar ze zien graag dat 'ie bijv. z'n neusje naar beneden doet als je het bruggetje over gaat). Houd je gedachte bij de hindernis die je op dat moment aan't nemen bent, en denk pas ná die hindernis aan de volgende. Niet tijdens je L achterwaards al denken aan dat rothek wat staks komt... dan gaat je L mis en waarschijnlijk ("zie je nou wel") dat hek ook.
Raak ook niet van de leg als een hindernis niet goed gaat. Je kunt dan hoogstens een nulscore op die hindernis krijgen, maar als je de rest van de hindernissen goed doet, kun je nog heel veel goed maken (ik werd een paar jaar geleden derde op de NK terwijl ik op één hindernis ook een nulscore had). Wordt dus niet zenuwachtig (ik weet het, makkelijk gezegd) maar haal een keer diep adem concentreer je op de volgende hindernis.
Alleen als je een verkeerde volgorde van hindernissen gaat rijden, wordt je wel gediskwalifiseerd.
Denk er ook om dat je je paard tijdens de hele proef niet mag aanraken. Beloon hem dus niet voor dat mooi genomen bruggetje!!! Zeg een keer zachtjes 'braaf' (praten tegen je paard mag wel, maar niet onnodig) en beloon je paard pas uitbundig als je weer in de inrijbak bent.
Veel succes en veel plezier!
Laat ons nog even weten hoe het gegaan is.

mister

Berichten: 113
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 14:34

heel erg bedankt voor je tips!! ik zal ze zeker gebruiken en er aan proberen te denken tijdens m'n wedstrijd...
ik laat zeker even weten hoe het gegaan is!!!
groetjes Frederiek