Ik ben bezig om met spatter de IHT beter onder de knie te krijgen, alleen stuit ik op wat probleempjes wat betreft mezelf.
Ik sta normaal gezien aan de linkerkant van mijn paard maar hoe ga ik nu staan als mijn paard sitepass over een balk moet doen naar links. Nu draai ik naar de rechterkant en ga staan op de hoogte van de hals voor de balk, maar is dat ook de netste manier?
Als mijn paard achteruit moet tussen 2 balken in en ik sta nog steeds links heb ik een probleem met de lijn. Ik loop dan zelf voorwaarts links naast mijn paard en pak de lijn dan maar helemaal in mijn rechterhand maar dat hoort vast niet zo. Zou ik eigenlijk pal voor hem moeten gaan staan en meelopen tussen de balken?
Zijn er nog andere dingen waar ik zowiezo op moet letten?
MSQuincyTE
Geplaatst: 22-06-09 15:03
Stuur Jeddah anders even een PB, die kan het je heel goed uitleggen
misschien wil jeddah een en ander hier ook neer zetten. In ben namelijk heel benieuwd naar de antwoorden. Kan ik ook weer wat bij leren.
quarterH
Geplaatst: 22-06-09 17:55
wat ik bij showmanship vaak doe als ik aan de andere kant moet staan (bv bij het 'set up for the judge' gedeelte) is dat ik de ketting/leidstel sierlijk onder de kin door pak. zo kan ik mijn handen gelijk houden (presenteren van paard) zonder dat ik een touw over/langs zn mond/neus houd. snap je een beetje wat ik bedoel? (poeh moeilijk uitleggen in schrift hoor!) dus met via de andere kant iets doen zou ik dat bij iht hetzelfde doen. verder heb ik geen ervaring met IHT dus ben ook wel benieuwd.
spatter
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-09 20:09
pien ik snap wat je bedoelt
aangezien er toch al heel wat geIHTeed is dit jaar dacht ik dat ik wel snel antwoorden zou krijgen
In de showmanship moet je bij achterwaarts zelf alleen omdraaien en aan de linkerkant blijven. In principe moet je je armen kruisen, zodat je je rechterhand voor je paard hebt, je linkerhand houd je gewoon op de zelfde plaats en zo ga je achterwaarts. Volgens mij moet dit ook wel tussen de balken door passen, dit zou ik het netst vinden.
Wat betreft zijwaarts is het wel het mooist als je zelf voor de balk kunt blijven, dus tussen hals en balk inderdaad. Volgens mij MAG je zelf wel tussen de balken gaan staan, maar dat weet ik niet zeker.