RaceTink + muur = OUCH!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 10:53

Hmm misschien moet ik even wat achtergrond info geven, over "Het Probleem" van Sheek en ik. We zijn 2 jaar geleden, op onze eerste buitenrit, samen vanuit de galop op de kop in een droge sloot gekletterd en hebben een flinke smak gemaakt. Hij was toen drie.
Ik in het ziekenhuis geweest en (vanzelfsprekend) mijn vertrouwen kwijt geraakt. Hij kwam toen in de pubertijd, en ik durfde niet door te pakken. Veel hulp gehad, gegrond-werkt, ge-N.H't en andere paarden gereden. Stukje bij beetje gingen we vooruit. Wel iedere keer weer periodes van terugval, maar dat lijkt me logisch. We zijn nu twee jaar verder, Shakie is 5 en weer te hanteren Knipoog, en ik heb bijna al mijn vertrouwen terug (heeel veeeel dank aan Linda, Petra, Mariska en natuurlijk Johannes van IPC dier in Oenkerk!).
Maar ja een tinker blijft een tinker, en dus waagde hij maar weer eens een poging... Dus ik heb zo'n "vaag vermoeden":D dat hij weet dattie een tank is.

Wacht... maak daar maar een TANK van! Knipoog 1.58 cm en 600 kg...

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:42

grinnik... tanks blijven ze de mijne is ook 1.58 (als ie nu niet weer gegreoeid is en is 645 kg zwaar.... ..
maar ik vind het heerlijk om een tank onder mijn kont te hebben Haha!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:37

Citaat:
Veel hulp gehad, gegrond-werkt, ge-N.H't en andere paarden gereden. Stukje bij beetje gingen we vooruit. Wel iedere keer weer periodes van terugval, maar dat lijkt me logisch.


Doe je nog steeds grondwerk of niet? (en dan bedoel ik niet met ketting)

Ik ben bijna een half jaar geleden ook begonnen met een TANK (fjordenruin). Sjobrend ging links als ie dat wilde en met mij had ie niks te maken, ook vond ie het leuk om er buiten vandoor te gaan...boom...neee die staat er niet hoor. Ik ben meteen begonnen met grondwerk (parelli) en nu kan ik hem rondsturen met maar 1 teugel en hebben we nog maar zelden een meningverschil over welke kant we op gaan.

Wat ik er dus mee wil zeggen is, blijf ook werken aan je paard op de grond, als ie op de grond alleen maar reageert op grove signalen dan zal die niet in het zadel opeens op de lichtste hulp reageren.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 22:16

Nog wel eens grondwerk, ja. Maar niet iedere dag. En hij is met grondwerk nog steeds heel licht op signalen. Een armbeweging en hij wendt b.w.v.s af.
Vandaag heerlijk gereden, heb maar een "ontsnappingspoging" gehad. Veel inbuigingen op de cirkel aan de moeilijke kant gevraagd... Knipoog Maar ging goed, allemaal! Ik weer helemaal trots op mijn Friend For Life.