[WN] In hand trail, vanaf hoe oud?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

In hand trail, vanaf hoe oud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 14:40

Ik heb op wiki gekeken en de zoekfunctie gebruikt, maar kin het antwoord niet vinden :n

Ik ben van plan volgens jaar een veulen/jaarling aan te schaffen. Die wou ik pas willen inrijden met 4/5. Maar ik wil wel graag het dier veel in de hand nemen: op den duur af en toe wandelen, en dat op zijn 2e/2,5e levensjaar uitbreiden naar wat balkjes stappen en schrikparcoursjes etc. aan de hand. Het lijkt me ook wel leuk om op den duur dan af en toe een in hand trail te lopen. Vanaf wanneer mogen paarden daar starten?

Ik ken een aantal wedstrijdwesternruiters die met paarden in de leeftijd 2-3 al starten. Mag dat gewoon?

Het gaat me trouwens niet direct om de competitie of het winnen, maar om de ervaring/verrijking.

MSQuincyTE

Re: In hand trail, vanaf hoe oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 02:50

Bij de WRAN mag je in de in hand trail meedoen vanaf 2 jaar en ouder, voor de rij onderdelen geld het pas vanaf 4 jaar.
Hoe het bij de rassen shows zit weet ik niet

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:32

Ik ga denk ik toch voor een "engels sportpaard" dus een maatje groter dan een QH oid. Dus dan zou ik sowieso WRAN meedoen. Ik rijd het dier pas op 4/5 jarige leeftijd in, dus dat ik ook later mag rijden maakt niets uit. Dat doe ik sowieso pas als het dier er klaar voor is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:18

trail in hand bestaat niet bij de officiele rassenshows (aqha, apha)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:23

PienB dat wist ik nog niet, dank je voor die info

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 18:58

Pienb schreef:
trail in hand bestaat niet bij de officiele rassenshows (aqha, apha)

Maar wel bij de WRAN, en gezien ik toch niet voor een AQHA, paint etc. ga is dat waar ik naar vraag. Trouwens, bij de rassenshows heb je toch halter onderdelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:00

Halter en IHT is wel heel anders ;)

Maar goed, bij de wran mag je vanaf 2 jaar aan de hand showen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:05

Niels schreef:
Halter en IHT is wel heel anders ;)

Maar goed, bij de wran mag je vanaf 2 jaar aan de hand showen.

Dat snap ik maar het zijn beide onderdelen aan de hand toch? Of ben ik nu echt heel blond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:08

Tja, en cutting en pleasure is allebei op het paard :+

Halter is een soort 'keuring' en inderdaad dus op de rassenshows.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:11

En dat wist ik dus ook, had ik al bedacht omdat het specifiek op rassenshows is. Net als dat ik weet wat de bereden onderdelen zijn, dat hoef je me niet duidelijk te maken... 8)7 Ik vraag hier ook niet na als: wat zijn de onderdelen van western en waar behoor ik in het zadel te zitten en waar niet.... Die halteropmering bedoelde ik dus ook in de trant van: mocht het toch bwv uitzondering een AQHA worden, dan kan je er ook iets mee aan de hand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:22

MLoeser schreef:
En dat wist ik dus ook, had ik al bedacht omdat het specifiek op rassenshows is. Net als dat ik weet wat de bereden onderdelen zijn, dat hoef je me niet duidelijk te maken... 8)7 Ik vraag hier ook niet na als: wat zijn de onderdelen van western en waar behoor ik in het zadel te zitten en waar niet.... Die halteropmering bedoelde ik dus ook in de trant van: mocht het toch bwv uitzondering een AQHA worden, dan kan je er ook iets mee aan de hand...

Met een quarter kan je natuurlijk ook bij de WRAN starten dus sowieso kan je daar iets mee aan de hand. Ook kan je SAH starten, dus keuze genoeg. (zeker met een QH/Paint).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:09

Niels schreef:
Tja, en cutting en pleasure is allebei op het paard :+

Halter is een soort 'keuring' en inderdaad dus op de rassenshows.

whaha precies wat ik dacht!

TS: je vraagt om uitleg maar vervolgens vind ik je best bits reageren op alle reactie.... allen even een tipje.