Ik wil graag met hem richting western, klein beetje basis zijn we nu aan het leren. Hij loopt al 15 jaar dressuurmatig, maar na vele bomontploffingen van zijn kant, en daarmee onvrijwilligge gepaard gaande bodemonderzoeken van mijn kant was ik op zoek naar een, vooral voor hem, ontspannendere manier van lopen.
Nu vooral bezig met "loslaten", het wringend hoofdstel met dubbelgensnoerde neusriem, het tonglepelbit (want hij gooide tong over bit) en de thiedemanteugel aan de kant gegooid en nu bezig met een simpel westernhoofdstel, sweet iron d-snaffle en splitreins aan de gang om met name de druk eraf te halen.
Het hangen op de hand, wringen tegen de neusriem en tong over bit gooien is totaal verleden tijd, nu al............. en daarmee dus ook de ontploffingen en racen iets minder heftig............
binnekort ga ik beginnen met zitles (nooit verkeerd om weer terug te gaan naar af voor de balans en ontspannen) en van dezelfde persoon ga ik ook western les krijgen.
Overigens, géén wedstrijdambities, puur recreatief om samen door het bos te kunnen struinen.
Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van draver eigenaren.