[WN] quarter horses met springervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiaravg

quarter horses met springervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:28

Haalooo allemaal!
Ik had een vraag heeft iemand ervaring met een quarter horse die kan springen maar ook western kan. Niet zo zeer springen maar ook eventing.

Groetjes Kiara

storrum

Re: quarter horses met springervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:43

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:49

Iedere quarter kan wel springen, maar springen voor eventing wordt wel moeilijk. Daar zijn ze niet op gefokt.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:52

Eventing wordt inderdaad moeilijk.. Zo zijn ze niet gefokt. Quarters zijn over het algemeen vrij kort in de rug en redelijk compact, dat wordt dus moeilijk boven de sprong.

kiaravg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:53

maar eventing gaat vooral om uithoudingsvermogen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:55

Ieder paard heeft neem ik aan een uithoudingsvermogen als je er mee traint

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:18

Echt niet.. eventing is een ander woord voor de military. En de military bestaat uit een dressuurproef, een springproef en het crossgedeelte. En het gevraagde in de afzonderlijke onderdelen liegt er niet op. Een stevig aantal breedte en hoogtesprongen, en de cross is echt niet alleen een zaak van uithoudingsvermogen en de watersprong. Ik ben diverse keren naar de military geweest en een quarter kan daar gemiddeld genomen niet meekomen. Er kunnen uitzonderingen zijn natuurlijk.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:30

ben wel benieuwd: vanwaar de vraag?
heb je een quarter en wil je eventing gaan doen of die je eventing en zou je dat graag met quarters doen?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 05:38

Ik denk dat het cross gedeelte te lang is voor een QH, ze hebben een explosieve snelheid maar houden het niet lang vol.
Ik merkte dat vroeger met Jae op de ponyrennen, de eerste paar ritten liep hij iedereen er op zijn sloffen uit (iets van 350 meter of zo) maar na een paar ritjes werd het lastiger voor hem.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:54

Als je een quarter vindt met veel volbloed en dan de mazzel hebt dat hij een goede springaanleg heeft, kun je nog best wat leuks doen in de eventing denk ik.

Afhankelijk van zijn en jouw talent moet je toch wel op M niveau mee kunnen doen. (gewoon SGW heet dat eigenlijk, samen gestelde wedtrijd)

Eventing in de zin van 1, 2 of 3 sterren CCI's zitten er niet in denk ik, maar goed, dat is voor de meeste paarden sowieso niet weg gelegd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:41

Mijn merrie is helemaal gek op springen, ze is bijna niet te houden als ze een hindernis ziet. Ook in het bos als er een tak over het pad ligt, ze neemt een sprong alsof het een enorme boomstam is := Springen met quarters kan in principe gemakkelijk. Maar zoals hierboven gezegd word hebben quarters eerder explosieve kracht en dat is misschien niet handig met bijvoorbeeld een cross. Toch denk ik dat je met een volbloed ofzo net wat beter af bent mocht je echt verder willen komen in deze tak :)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:53

volbloeden willen ze liever niet meer hebben in de eveninting,eerder toen er nog een stiple in zat gebruikten ze vaak volbloeden,tegenwoordig zijn het allemaal gewone springpaard gefokte paarden.paard moet vermogen hebben en uithoudingsvermogen,maar dat komt in de training,het belangrijkste is het karakter en het lef.
als jou quarter een leuke sprong kan maken en hij heeft er plezier aan kun je hem rustig starten neem aan dat je in de b begint en daar lopen ook haflingers tinkers en fjorden mee.
wil je echt een poging doen om hoger op te rijden dan is een quarter niet geschikt!
dus om een quarter aan te schafen om eventing ta gaan rijden is natuurlijk niet zo slim daar zijn ze ook niet voor gefokt.
maar heb je een quarter en hij maakt een nette sprong zou ik zeggen waarom niet!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:19

We hebben 3 Amerikanen, en die springen alle 3 als een, eh, vlo? Trekken de pootjes in en bokken de kont eroverheen. Geen springtalenten dus hier. :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:38

ik heb 1 amerikaan, maar die springt gewoon niet... echt niet. ze lijken me idd niet erg geschikt.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:40

Zie onderschrift, nu in training, dus JA het kan!!!! Als je maar wilt! Mijn paardje kan alles, reining, pleasure, horsemanship, cattlepenning, teampenning, working cowhorse (allemaal niet onder mij hahaha) en dressuur, springen, cross, lange ritten (allemaal wel onder mij ;) )

Edit: hij kan ook barrelracen trouwens!!! de foto's uit onderschrift zijn niet bepaald schokkend maar dit was de eerste keer en tegenwoordig zijn we dus in training voor cross *D

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:04

Mijn merrie kan ook wel goed springen. Hoger als 1.10 meter ben ik alleen nog niet gegaan. Ik heb een Amerikaanse Appaloosa ;)
Normaal rijden we gewoon pleasure hunter trail horsmanship enz.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 01:36

AnnebelleVD ik zie geen Trail staan? kan die dat dan wel of niet

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 06:27

MSQuincyTE schreef:
AnnebelleVD ik zie geen Trail staan? kan die dat dan wel of niet

Hahaha :D nee dat kan hij NIET hihi, heeft vroeger als ik het goed heb wel pogingen ondernomen dit te kunnen maar wat ik opmaak uit die verhalen is dat hij het niet wil en als hij het niet wil dan gebeurt het meestal (helaas) ook niet... :Y)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:47

ow ja kijk anders even in mijn profiel had een appaloosa,zat quarter achter(zip's jewel)hij springt nu 110 in zweden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:21

Quarter Horses ben ik niet zo heel erg in thuis, maar bij de Paints heb je een bloedlijn die daar heel geschikt voor zou zijn: die van Sacred Indian. Hier staat een filmpje van hem en enkele nakomelingen: http://www.whiteharvestfarms.com/sacredindian.htm

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:26

AnnebelleVD schreef:
Hahaha :D nee dat kan hij NIET hihi, heeft vroeger als ik het goed heb wel pogingen ondernomen dit te kunnen maar wat ik opmaak uit die verhalen is dat hij het niet wil en als hij het niet wil dan gebeurt het meestal (helaas) ook niet... :Y)

Klinkt wel heel erg herkenbaar voor mijn paard :D mijn paard doet de trail nou echt super doe ook aan wedstrijden mee, en daar mee heeft ze ook al lintje gewonnen, ook doe ik met mijn paard In Hand Trail, en ook daarin heeft ze lintje gewonnen, oja mijn paard is 19 jaar jong :D

kiaravg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:29

ik wil graag een quarter maar als die quarters nietr ozuden kunnen springen zou ik voor ene springpaard kijken. ;)

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:41

Dan zou ik zelf voor een springpaard kijken.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:35

Wij hebben een Quarterruin gehad met een stokmaat van 1.60 van de hengst Eternal Priscription. Hij was gefokt bij de Bouwmeesters. Hij is geshowd in de Reining en kon echt verschrikkelijk goed springen! Met goed ruggebruik. Hij had zeker niet onder gedaan voor een "gewoon" springpaard. *D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:30

Die van mij vind een grondbalkje al een hele opgave :=
Maar goed hij moet het maar leren, kind wil springen :+