[WN] schaafwonden bil-bovenbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elfje11

schaafwonden bil-bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 18:51

elke week is het paardrijden een drama. na een half uur kan ik bijna niet meer zitten. ik heb aan beide bovenbenen waar de bil eindigd enorme open wonden, ik denk door het schuren (ik hops nog erg op en neer, ben een vreselijke beginneling dus:-( )
als ik een strakke spijkerbroek draag is het wel iets minder. ook vreselijke pijn in mijn kont, maar daar heb ik nu een fietsbroekje voor, dat helpt wel wat, maar komt niet op DIE plekken waar ik die schaafwonden heb.
heeft iemand een goeie tip? want elke week is het aan het genezen en dan rijd ik mezelf weer stuk.
groet sandra

Popstra

Re: schaafwonden bil-bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:14

Mischien moet je voor zolang even een gewone strakke rijbroek aanschaffen tot het goed gaat.

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:11

Dit probleem had ik ook toen ik begon met western rijden. :o
IK heb er gewoon mee door gereden en op de duur gaat het over!!! Oke ik rij elke dag op mijn paardje.
Als ik jou was zal ik ook lekker een rijbroek aan trekken, dat schuurd ook veel minder......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:28

Hebben ze geen wollen seatsaver voor je te leen? Misschien dat dat wat scheelt.
Ik rij me alleen open als ik geen goed ondergoed aan heb. String rijdt het beste, of anders zo'n strak Sloggi boxertje. Naja, bij mij dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:00

Ik vermoed dat het zadel waar je op rijdt te breed is voor je bekken. Dat geeft precies de klachten die je beschrijft.
Is het zadel niet te ruim voor je?? (wat is je kledingmaat en wat is de inchmaat van de zitting)
Als je kunt kunnen uit meerdere zadels kijk dan eens naar iets waar je beter in zit.
En geeft de wonden ook de tijd om te helen. Zolang dat niet gebeurd zal het altijd snel weer open gaan.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:03

Misschien een legging onder je broek aan doen? hopelijk helpt dat

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 17:52

Wat DD beschrijft is het denk ik. Als ik op het zadel van mijn vriendin rijdt met haar paard heb ik hier ook last van en rijd al 20 jaar en elke dag. Dus aardig wat eelt gekweekt.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:11

Aangezien ik smal ben en ik geen eigen zadel heb, zijn de meeste zadels waar ik mee rij wat te ruim voor me. Met dezelfde gevolgen als bij jou. Ik rij al geruime tijd met een kousebroek en heb er nooit meer last van gehad. Als we eens een zeldzame warme zomerdag hebben doe ik een panty aan.
Misschien heb je hier wat aan?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:35

Ga gewoon in een rijbroek rijden en niet in een spijkerbroek.

En ook geen losse short dragen, maar een strakke slip ;)

elfje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 20:21

dank voor jullie antwoorden. ik rijd juist in een rijbroek. maar ga nu met spijkerbroek rijden. ik heb een plakker compeed op de wond gedaan en 1 week niet gereden, het is nu aan het genezen. ik ga iig een legging onder mijn broek proberen of een panty, omdat ik het idee heb dat het de broek is die steeds over die plekken schuurt-schuift. en ook het fietsbroekje tegen mijn blauwe kont haha. met mijn slips heeft het niets te maken, het zit daar nl onder, helaas dat fietsbroekje ook. dus lager. ik hoop dat het goed komt, want op deze manier is het een nachtmerrie en ik vind het net zo leuk!
bedankt allemaal!
groetjes sandra

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:42

ik heb dat 1 keer gehad, bijzonder pijnlijk. hoop dat deze oplossing werkt bij jou.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 07:16

Zou toch echt eens om een ander zadel vragen.....

elfje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 07:30

ik heb al bijna alle zadels gehad, de een doet nog zeerder dan de ander. heb gisteren met een legging, een fietsbroekje EN een spijkerbroek gereden. het ging IETS beter, maar het is nu toch weer heel licht open gegaan, maar lang niet zo erg als de vorige keren. iemand op de manege raadde me ook aan om er heel vette creme op te smeren voor het rijden, dat gaat er volgende week ook nog bij.
greetzzzandra

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:04

Ik zou er wat zinkzalf opdoen voor het rijden, het moet natuurlijk ook niet gaan broeien. Verder hebben dit soort plekken heel veel tijd nodig om weg te trekken, dat is (helaas) echt niet met een week klaar. :n

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:12

Omdat het gisteren zo warm was toch nog eens mijn kousenbroek uit gelaten om te rijden. Was anderhalf jaar geleden. En ja hoor, ik had het weer zitten.

@elfje11: ik raad toch echt een kousenbroek of panty aan. Een fietstershortje en legging verschuiven nog, wat ozrgt dat je huid openwrijft. Een goede passende kousenbroek of panty heeft dit niet. Het duurt inderdaad wel lang voordat de wondjes genezen zijn. Maar misschien kan je toch eens een kousenbroek of panty proberen.
Mijn kousenbroeken verslijten ook wel serieus van het rijden met jeans. Zo heb ik eens midden in de zomer op een warme zonnige dag achter een kousenbroek lopen zoeken in winkels. Ik heb goed kunnen lachen met de reacties van de verkopers... maar ik had er echt wel eentje nodig en was nergens te vinden. Uiteindelijk heeft mijn zus me uit de nood kunnen helpen. Nu heb ik een voorraadje kousenbroeken :-)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:15

Doe alsjeblieft geen legging eronder. Dit zorgt er juist voor dat je de boel open rijd. Ik heb het zelfde probleem alleen rijd ik geen western. Heb van de week een seatsaver gekocht.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 06:29

Er moet een een of ander zalfje zijn dat de huid wat dikker/steviger maakt, maar hoe dat heette weet ik niet meer. Ik heb me dat ooit eens laten vertellen. Misschien eens aan de huisarts vragen?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:27

Een jeans die zacht is van binnen zonder scherpen randen en goed aansluit maar niet te strak.
En voorlopig even een goede dames boxer dus echt een lange of eentje van je vriend.
En als het over is goed kijken welk ondergoed geschikt is en welke op de plek eindigen waar je je hebt opengehaald.

Ik heb het wel eens gehad en ben na een uitgebreidt ondergoed en broeken onderzoek tot de conclusie gekomen dat een van mijn strings de boosdoener was.

Veel succes

elfje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:18

ik heb afgelopen dinsdag gereden in een legging, fietsbroek eroverheen en spijkerbroek. het heeft IETS geholpen. met ondergoed kan het naar mijn inziens niks te maken hebben. hoe groot je tent ook is, die plekken zitten eronder! ik ga het nu proberen met een panty ( wat is in godsnaam een kousenbroek????) en ik zal naar de apotheek gaan voor een creme-zalf. ik houd jullie wel op de hoogte.
een seatsaver is, neem ik aan, een schapenvacht ofzo iets?
groet, sandra

elfje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:19

en als er iemand is die zijn seatsaver wil verkopen.....(heb het net gegoogled)
groet, sandra

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:22

Draag je er een 'gewone' onderbroek onder? Die over je billen loopt? Ik eerst wel met paardrijden, maar reed daardoor ook mijn kont kapot. Draag dus nu al jaren een string onder mn rijbroek.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:23

sorrie , wil de mijne niet kwijt :D

heb zelfde probleem met spijkerbroek of strakke rijbroek

nu rijd ik met jodphur rijbroek dat bevalt erg goed :Y)

ps heb op een trekrtocht ooit begonnen met een string
je wilt echt niet weten waar de open gereden blaren zaten :o
men .. blauwspray deed wonderen ..maar gezien dat op alcohol basis is
ook niet aan te raden voor de tere onder ons 8-)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:24

ik heb het ook gehad en bij mij lag het echt aan met welk zadel ik reed... zadels van de manege waren allemaal te hard, dus reed in de lessen zonder zadel. mijn eigen zadel (ik heb een barefoot nevada) zit heerlijk zacht en heb ik geen problemen mee...