[WN] wat zijn nu de gemiddelde prijzen van rijles western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

wat zijn nu de gemiddelde prijzen van rijles western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:26

hoi ik vroeg me af wat nu zo de gemiddelde prijzen zijn voor western lessen prive en groep....
en leer je in een groep ook voldoende?

ik woon in zuid-limburg help nu op stal waar ik een les voor terug krijg..er was mij prive gezegt maar ik rij nu toch samen met anderen... opzich hun aanpak is ergens goed maar toch teveel mensen of te korte tijd voor meer mensen.je bent meer rondjes aant stappen/draven dan echt oefeningen aan het doen:S je mag blij zijn als je 1 oefening gedaan hebt zoals halthouden of stukje achteruit lopen, misschien is het een beginnersgroep, mja ik heb nogal problemen met mensen (fobie) en kost me dus echt veel moeite daar die uren te helpen voor een les... en als de les dan toch niet zo goed is als je denkt ja dan ist zooooo moeilijk om te gaan, mn steuntje in mn rug is nu heel zwak.

Ik heb wel gehoort dat hier in de buurt een man western traint en zo en dat hij ook les geeft voor 10 euro maar of dit prive is of niet geen idee en hoe lang weet ik ook niet...

nouja ik ben dus gewoon aant rond informeren en misschien kom ik dr wel achter dat er iets betaalbaars is al is het dan om de week 1x inplaats van elke week 1 x :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:47

Zit niet in jouw omgeving, maar om een indicatie te geven: Ik betaal 25 eurie voor een half uur priveles of een uur les met zn tweeen. Dit is inclusief reiskosten (de juf komt aan huis). Het kost dan wel wat, maar ik leer er heeeeel veel van, is ook echt heel intensief en we krijgen ook oefenopdrachten mee.

TurdusMerula

Re: wat zijn nu de gemiddelde prijzen van rijles western

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:56

Landgraaf zit toch niet zo ver van Maastricht?
Ik zou eens bij Spirithorses kijken, ik ga er van de zomer heen, en het lijken me hele toffe mensen. :)
Misschien dat je daar ook wel kunt helpen in ruil voor les, maar je kunt er sowieso lessen, denk ik. :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:13

ja pien ken ik :) nadeel van pien is hoe ga ik dr komen :P half uur met de bus dan half uur met de trein.. dan kun je de bus weer pakken voor hetzelfde geld maar volgensmij teld het niet meer vanaf belgie.. dan moet ik bij betalen .. pien vraagt ook best veel...

Wou dr al eens gaan helpen maar was toen idd het probleem hoe ga ik dr raken vanaf het station enc

maar ik houd haar wel in mn achterhoofd..heb dr nooit int echt gezien wel vaker gemailt ze is zo echt een leuk persoon :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 00:56

Ik kan niet oordelen over Pien uit eerste hand, maar ik heb nog nooit iets lelijks over haar lessen gehoord. Ik ken haar visie wel en die lijkt me helemaal prima. Denk dat je er een hoop kunt leren. :)
Ik vind goed les echt heel belangrijk, daar zou ik zelf best een boel voor over hebben. Zeker als je een dagje weg bent omdat je toch aan het helpen bent. Uiteraard is dat voor iedereen persoonlijk, en moet iedereen die keuze zelf maken...
Maar qua Western ís er gewoon minder keus, dat sowieso...
Omgerekend kost een les minstens 13.64 euro, voor drie kwartier. Dat vind ik zeker voor de groepsgrootte en Pien haar ervaring/visie/paardenwelzijn niet erg duur. Maar uiteraard zitten daar je reiskosten nog niet bij.
Ik zou persoonlijk liever iets minder vaak lessen en dan goed les krijgen dan vaker lessen in een minderen les, gaan voor kwaliteit dus. maar ook dat is een persoonlijke voorkeur.
Overigens is het één halte over de grens die ik trouwens per ongeluk hebt zwartgereden op mijn ov, zo vertelde de buschauffeur mij later, maar als er controle zou komen dan zou hij wel zeggen dat ik hem bedreigd had... :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 03:04

hahaha:P ja weet je ik heb nu ook maar heeeeeeel weinig.. (20 euro) daar ik ben gestopt ergens te helpen waar ik les kreeg (al dan geen goede) ik heb dr 100 euro voor over als ik t zou hebben (ff overdreven gezegt =D)

Als t voor een dag daar helpen is zou t niet duurder van 5 euro per keer met de trein/bus moeten zijn (dit kan met een dagkaartje) maar dan moet ik wel die ene halte ook ermee mogen rijden;) plus moet ik hopen dat ik t vol houd (probeer al veel) met mn sociale fobie. trein en bus is al een hele grote invloed voor me in mn uppie, en dan nog daar heel de dag ..das heel intensief voor me :D ik kijk ff rond miss anders haar toch nog eens bellen/mailen of er iets te regelen valt :)
en nee dat valt idd wel mee, das dan wel met een lessenkaart he toch? want anders ist 15 euro groeps:P en ligt er heeeeeel sterk aan hoe goed haar groepslessen zijn (laat je t me weten?!) anders word t toch prive

mn ex woonde in vroenhoven toen ik 14 was dus weet wel waar t is ongeveer! =D

Ja een vriendin van me heeft er gewerkt....of geholpen die heeft haar paard (arabier) ook vandaar, die wou ik toen graag maar vond geen mogelijkheid hem goed te kunnen houden kwa kosten dus helaas. maar ze heeft hem nu dus ben happy :D

ik heb nu alleen zoiets van ik wil iets doen! en toch echt wel 2x in de 4 weken anders (daar ik geen westernpaardje heb momenteel om te rijden) vergeet ik alles weer ;) Dus ik zoek ff anders word het verlopig maar ff dressuur/springen ofzo :D iig IETS doen buiten dalijk "mijn" draver rijden

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 03:14

Ik ben het met TurdusMerula eens. Ik zou liever 1 keer per maand privé les willen hebben van iemand die gewoon heel goed is, dan iedere week van iemand waar ik minder tot vrijwel niets leer.

Zelf betaal ik € 35,- per uur. Tel daar nog een behoorlijk bedrag aan brandstof bij, want de huidige auto zuipt enorm met de trailer er achter :roll:

Het is iedere week weer een rib uit mijn lijf, maar ik heb het er graag voor over :+

Korter bij zijn ook genoeg plaatsen waar western lessen gegeven worden, maar dat sprak me allemaal niet aan.
Na één les bij mijn huidige trainer wist ik meteen "dit is het!".
Ik ging met zo'n goed gevoel weg en had echt enorm veel bijgeleerd.

Maar zo te lezen ben jij afhankelijk van het openbaar vervoer, dan wordt het inderdaad al een stuk moeilijker.

Zelf zou ik nooit in een groep les willen hebben, maar dat is persoonlijk.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 06:45

Ik betaal ook € 35,- voor een privé les aan huis dit is excl. brandstofkosten.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:26

Ik betaal minimaal 50 euro en moet dan ruim een uur heen en ruim een uur terug rijden. Totaal ben ik dan voor een lesje rond de 75 euro kwijt.
Dit zijn echter minimum bedragen, want bij andere trainers ( die ik goed genoeg vind ;) 8-) ) betaal ik een stuk meer.

Bij mij in de buurt is niemand die op het niveau wat ik zoek les geeft, dus moet ik het hebben van trainers die vaak van ver komen en die moeten alle kosten betaald krijgen of ik moet er ver voor rijden ( zelfs tot in Andalusie en Portugal }> ) en ben dan dus ook een aardig bedrag kwijt.
Ik heb het er overigens graag voor over; liever wat minder vaak goed les voor een hogere prijs, dan lessen waar ik niets aan heb voor minder. Met dat laatste wordt goedkoop uiteindelijk wel duurkoop!

Overigens rijden zowel mijn man als ik al meer dan 35 jaar en geven we elkaar ook les en rijden elkaars paarden als we het even niet meer weten :o .
Les van derden krijgen we ca. 1 x per 2 maanden, dus dan is een wat hoger bedrag goed te doen omdat je het kan uitsmeren over een langere periode.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:34

Hier 40 euro voor priveles aan huis (binnen een straal van 25 km vanaf trainingslocatie) en op locatie zelf. Voor groepsles van 4 personen 17,50 op locatie (met eigen paard).

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:43

Hier betaal je ongeveer 15 euro op locatie voor een les, aan huis zit tussen de 20 en de 30 euro.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:49

Ik betaal 25 euro voor een uur priveles en 5 euro voor brandstofkosten. Ik heb overigens niet iedere week les. 1x in de zoveeltijd ga ik naar mijn instructrice daar naartoe zijn er 40 min onderweg

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:23

kijk dat is al netjes... Ik rijd ook liever niet meer in groepen.. het werkt gewoon niet voor me. Ik zal ook zeggen hoe duur of goedkoop iemand ook is het gaat me zeker om wat je ervoor terug krijgt. Ben niet voor niets gestopt daar waar ik dus gratis een les terug kreeg als ik dr help (redelijk goedkoop dus :D alleen ov kosten) omdat de moeite die ik er mee heb en het geen dat ik er voor terug kreeg niet goed genoeg was. ik vond echt dat ik niks leerde...ja miss als je NET komt kijken leer je een heeeeeel klein beetje. maar dus niet genoeg :D daar ik dat allemaal al wist van het westernpaard wat ik toen dr tijd dag in dag uit deed rijden ;)

dus zeker ik ga ook liever een keer minder en leer meer dan een keer meer en leer niks :) Alé hetgeen dat ik hem mogen ze hebben :D k heb alleen @the moment niet veel. helaas...

maar zo kan ik me wel een beetje richten op prijzen :)

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:47

Ik betaal 15 euro voor een half uur en dat half uur loopt meestal uit tot een uur op een paard van mijn trainer. Het is nog geen 15km rijden voor mij met de auto, dus dat zijn de kosten ook niet.

Volgend jaar ga ik mijn eigen paardje inrijden en dan zal hij naar mij toe komen. Dan zal ik 20 euro kwijt zijn voor een les.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:26

Ik betaalde 25 euro per uur + 12 uur vervoerskosten, totaal dus van 37 euro. Zij kwam tot aan de piste bij mij in de straat. Bovendien moet ik voor de piste nog eens 150 € per jaar betalen (mag ik zoveel rijden als ik wil) of 6 euro per uur.

Nu is mijn trainster verhuist en moet ze van veel verder komen. Dan zou het op 25 euro per les komen + 45 euro vervoerkosten. Neen, dat heb ik niet meer voor over. Ik kan ook tot bij haar gaan, maar dan kost het mij 2 x toltunnel (2 x 7 euro), 50 minuten rijden, 25 euro per les + 5 euro huur piste. Dat gaat mij ook wat ver.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 04:00

even voor de duidelijkheid voor er dalijk verwarring is:
die Pien van spirithorses ofzo ben ik niet he!!!

alexandra, ik weet waar je nu bent en had je er al voor gewaarschuwd... maak dat je wegkomt daar....

maar je hebt gelijk, verder is er bijna niks hier in de buurt...
heb je nog wat gehoord van die vrouw die iemand zocht om haar paarden te verzorgen?

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:52

Ik krijg les hier in midden limburg van een meisje, kost me 30 euro voor een prive les en ze komt naar mij toe. Dus als je een eigen paard hebt is dit een fijne oplossing. Ze rijd volgens mij ook naar het zuiden, heeft eerder wel in brunsum les gegeven. Als je haar naam en nummer zou willen moet je me maar pben.

Pyriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:56

Ik betaal €27,50 voor goede opgeleide en ervaren instuctie zij momt bij mij aan huis voor een kleine brandstofvergoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:07

Een privéles bij mijn trainer kost 30,-.
In groepen rijd ik nooit, ik heb liever privéles.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:29

Privéles bij mijn trainer kost 15 euro per uur.
Maar omdat wij met zijn 3en tegelijk lessen betalen we 30 euro voor 2 uur (We rijden wel apart)

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:12

Prijs en niveau/kwaliteit zijn meestal wel goed in verhouding. Welke kwaliteit van les heb je voor ogen? Voor een lage prijs heb je nooit een geweldig niveau van les, maar dit kan zeker voldoende zijn afhankelijk van het doel dat je voor ogen hebt.

Ik betaal nu 35euro voor een uur privéles. Stuk duurder dan voorheen, maar ik leer veeeeeeeeel meer bij.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 01:47

nou ik hoef echt niet binnen nu en 2 jaar wedstrijden te rijden!! (ben zowiezo niet echt wedstrijd gericht) maar zou wel graag het goed kunnen, gewoonweg omdat ik het leuk vind, ik graag western rijd door mn vorige paardje en ik t super zou vinden als ik zodra ik eigen heb dit te kunnen doen :)

miss wel wedstrijden uiteindelijk, ik wil gewoon goed genoeg worden zo dat ik eventueel met eigen paarden tegen die tijd zelf de dingentjes bij kan brengen en weet hoe alles moet enc :)

ik hoef dus echt geen super geweldige les, maar het moet wel elke les leerzaam zijn.. rondjes lopen en miss ook 1 oefening doen (en dan eentje die ik ook nog ken) das minder, tuurlijk moet je dingen doen die je kent maar het moet wel een uitdaging blijven en mn hersentjes moeten beetje uitgedaagt blijven:P anders rijd ik liever lekker op de draver die ik nu zowiezo rijd al is dat engels :)
ik snap namelijk ook als ik dalijk meer heb, dat ik niet het hoogste moet verwachten maar t moet wel oke zijn! zou ik t dan ooit breder hebben kan ik altijd duurdere lessen gaan zoeken :)
gewoon normaal rijden alleen inplaats van engels een westernzadel en hoofdstel zoek ik dus niet :) Dat zoek ik me liever in een bijrijdpaardje