[WN] AM Quarters in Castenray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

AM Quarters in Castenray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 15:19

In mijn zoektocht naar een leuke en goede lesgever ben ik gestrand bij AM Quarters in Castenray Limburg.
Aankomende week dan ga ik bij ze langs om naar hun en de les te kijken, hun rijden en zowel het lesgeven, om eens te kijken of het wat voor me is.

Nu is alle info die je hebt over hun welkom en kun je het mij aanraden?

www.amquarters.nl

Heb heel vriendelijk contact met ze gehad en mijn gevoel is goed.

Ik ga graag goed voorbereid op pad ;)

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:03

dat is altijd zo moeilijk.
de een zal het goed vinden de ander weer helemaal niks.
het is namelijk heel persoonlijk.
gewoon lekker gaan lessen en je eigen mening vormen.
denk dat je juist niet voorbereid op pad moet gaan maar onbevangen. ;)
zo ga je niet bevooroordeeld erheen en blijf je juist open staan voor nieuwe dingen.

iedergeval veel plezier en hopen dan het je bevalt :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:34

Absoluut aan te raden om eens te gaan kijken of het iets voor je is! Ik heb inmiddels al op vele plaatsen gelest (doordat dan weer een lesplek verhuisde, dan paard verkocht werd etc), en ben nu ook heel dik tevreden met deze lessen, ik ga er iedere week met veel plezier heen :) .

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:31

ik ging erheen voor een proeflesje, omdat ik altijd al eens op een 'cowboypaard' wilde rijden.
Nou, ik was meteen verkocht!!!!
Hele aardige mensen en supergoed les!
Doe ze maar de groetjes van Amazing Little Lizzy en haar baasje ;)

Woody2015

Re: AM Quarters in Castenray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:43

@vrolijk, ik wil ook niet 'bevooroordeeld' gaan maar wil wel altijd graag wat info opdoen.
Ikzelf heb nog maar weinig ervaring met western en vind het dan juist belangerijk op info in te slaan aangezien het al ingewikkeld genoeg is als je het wereldje niet kent om de mensen te leren kennen!

Van de week ga ik lekker naar wat lesjes kijken en Annemiek heeft gezegd dat ik een afspraak met ze kon maken om ook naar hun rijden te komen kijken, erg leuk en open, dat voelde al heel goed! ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:40

maar pas op!
het is heeeeeeeeel besmettelijk dat westernrijden :D

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:08

Zeker doen! Genoeg te leren, wel echt western, goed lespaard en aardige mensen!
(En misschien toch niet zo heel ver weg)

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:31

Ik heb ook een lesje gehad bij Annemiek. Ik wilde ook eens een cowboypaard proberen.
En inderdaad het is eeeeeeeeerg besmettelijk.
Heb de les als er prettig ervaren.
Ga echt nog wel terug als ik weer mag rijden.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:23

Annemiek en Marcel zijn +:)+ Ze hebben ook hele goede paarden en Annemiek geeft fijn les. Op hun nieuwe lokatie ben ik nog niet geweest maar als je hier op bokt zoekt onder Redneck dan vind je veel leuke fotos 8-)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 19:58

Bedankt voor alle leuke info en tips!

@Vanes, ik wil wel graag met mijn eigen haflinger les krijgen, misschien dat een lesje op hun paard voor het gevoel leuk is maar ik wil toch de les nemen met Wodan als ik besluit erheen te gaan.

Verder is Castenray idd wel te doen met de trailer, denk zo een half uurtje ;)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:58

Als je nooit gevoeld hebt hoe een westernpaard reageerd en wat het einddoel is, dan kan je dat moeilijk aan je eigen ongeschoolde paard leren. ;) Dus op een klaar paard het basic western leren (voelen) is eigenlijk een must!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:12

ik heb een aantal maandjes wekelijks les gehad op hun paard. maar omdat het weer zo begon te kriebelen naar een eigen paardje heb ik mijn huidige haflinger gekocht. helaas komt annemiek niet voor één persoon aan huis, wat ik begrijp, dus krijg ik nu les van iemand anders. Het was zeker een voordeel dat ik al wist wat de bedoeling was doordat ik had gevoelt hoe alle knopjes werken op een geschoold westernpaard. Mijn haflinger wist echt nog helemaal niks, ik denk dat het veel moeilijker was geweest als ik ook nog helemaal niks had geweten.
En nogmaals, Annemiek en Marcel zijn echt top!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 06:47

Ja dat is idd wel een pluspunt, dat je de kans hebt om een geschoold paard te rijden en dan verder te gaan op je eigen paard.
Zal alleen wel prijzig zijn denk ik?

Ik zal er ook heen moeten gaan met de trailer, want naar Belfeld zullen ze ook wel niet komen en helaas heb ik ook echt geen andere ruiters die nu met mij mee in de les willen.
Maar goed, dat is dan even niet anders.
Ik hoop eigenlijk straks samen met mijn vriendin te kunnen gaan, maar haar merrie heeft net 1,5 week een veulen dus dat duurt nog even voordat zij goed en wel mee op pad zal gaan met haar paard.
Maar dan zouden we met zijn 2en met een trailer kunnen gaan en dat is natuurlijk makkelijker! ;)