[WN] Nieuwe (toekomstige) Western-Bokker!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Nieuwe (toekomstige) Western-Bokker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 19:38

Hallo allemaal :D

Eigenlijk ben ik niet helemaal nieuw meer hier... maar ik dacht, na een paar weken op het forum rond te hebben gekeken, kan ik ook best een keer mezelf voorstellen ;)

Ik ben Klimop ( gebruik maar gewoon m'n username :P ), ik ben 14 jaar, en voor m'n hobbys kun je in m'n profiel kijken :o

Ik heb een aantal jaren Engels gereden, toen onze pony dood is gegaan ben ik gestopt met rijden, maar nu (3 jaar later) wil ik weer gaan beginnen met rijden en heb me met behulp van internet, boeken ect. verder verdiept in wat je eigenlijk nog meer kunt doen in de 'paardenwereld'. Toen ben ik uitgekomen op Western, NH, Freestyle en Bitloos rijden. Dit sprak me echt meteen aan, geweldig vond ik 't! :D Als ik daar eerder van had geweten, was ik meteen al overgestapt, zo veel relaxter, losser en vrijer dan al dat gesjor en strakke, kaarsrechte gedoe ( als je begrijpt wat ik bedoel, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen ;) ). Op dit moment woon ik nog bij Amsterdam, maar over 2 maandjes verhuizen wij naar Twente en gaan we daar het komende jaar op het platteland wonen ( jaja, grote stap 8-) ). Daar staat een Fries, samen met een Shetlander aan huis en heb je om de hoek al een prachtig natuurgebied ( oftewel, paardrijgebied :)) ) en kan ik dus eindelijk weer langzaamaan weer beginnen met rijden :):)

Anyway, terug naar het Western gedeelte... ik heb dus laatst een proefles 'Western' gereden, wat was dat weer wennen zeg :oo Ik heb in die laatste 3 jaar misschien 1 of 2 keer op een paard gezeten (lees: 'Gezeten', dus gewoon een beetje hobbelen) en 't ging dus ook niet echt soepeltjes meer :o Maar voor de rest was het enorm leuk, en van alle dingen die ik erover heb gelezen was ook niks minder waar. Ik heb gewoon weer een beetje gestapt, gestuurd en even een drafje ( maar die ging niet super, ben lichtrijden gewend := ) Ik had mezelf van tevoren voorgenomen dat ik niet als een zoutzak zou gaan zitten, maar dat is me niet gelukt :P Een Engels zadel, daar zit je 'op', maar bij een Western zadel... daar zak je 'in'! Echt super relaxt ;)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Omdat ik nu nog in N-Holland woon, gaat het dus nog niet lukken om nu meteen daar lessen te gaan volgen, maar als we zijn verhuisd wil ik er zo snel mogelijk mee beginnen :j Oftewel, ik ga deze zomervakantie gewoon lekker spelen en grondwerk doen met die Fries, langzaamaan het rijden weer een beetje oppakken en ondertussen 'inburgeren' als nieuwe Twentenaar :D (Ze zullen me vast niet vertrouwen, 'die rare mensen uit het Westen...' }> )
Maarja, ik heb er in ieder geval zin in! :)ddd

Ik vraag me af hoeveel mensen dit hele verhaal hebben gelezen, en zoja, bedankt voor de moeite/tijd! ;)

...ik ben er trouwens al achter gekomen hoe verslavend deze site is :=

Klimop

Re: Nieuwe (toekomstige) Western-Bokker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:12

Reacties? :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:20

Leuk dat je ook western gaat rijden! +:)+ Is dat de binnenbak van de Kolderhoeve? :P
In N-H kan je trouwens ook op verschillende adressen westernles krijgen, dus als je niet kan wachten voordat jullie verhuizen.... 8-)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 20:28

Jep, dat is de Kolderhoeve :D Ik ben er nu 2 keer geweest en heb een beetje rondgekeken, ik vond het er best leuk uitzien ;) Alleen wel jammer dat het precies aan de andere kant van Haaksbergen is, daarom moet ik of worden gebracht, of 3 kwartier fietsen :(
En die 2 maandjes kan ik het nog wel volhouden denk ik... zowieso zijn we hier nog veels te druk met andere dingen voordat we gaan verhuizen en ik naar een andere school ga. Het is nu een beetje een chaos, dus ik kan niet wachten tot we gewoon heerlijk in het buitengebied wonen :))

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:44

He, hier een Amsterdamse die nu in Haaksbergen woont.
Ik heb ook op de Kolderhoeve gestaan.
Leuk dat je overstapt op de western, TOPPIE.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:20

Leuk! Veel plezier met je nieuwe woonplek, ga je trouwens met de fries western rijden? Er is een heel geinig filmpje op youtube over een western-competitie voor friesen (ik geloof dat die zelfs hier op bokt staat in een 'fries binnen de western' topic).

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:11

Sammy_Jo: Leuk dat er nog meer uit de randstad naar het Oosten zijn verhuisd! :D Misschien kom ik je ooit nog wel tegen... ik ben er de laatste tijd namelijk achter gekomen hoe enorm klein de wereld wel niet is :P

troi: Ik weet nog niet zeker of ik Western ga rijden op die Fries, maar het is wel mogelijk, mijn moeder en haar vriend staan er iig geval voor open :)) Ik zat eerst ook te twijfelen hoe raar het zal staan, daarna heb ik in idd dat filmpje van die Western Friezen gezien en toen dacht ik: 'Oh, dat valt eigenlijk best mee. Het ziet er best leuk uit'. Maar toen ik de reacties las, vond iedereen dat het er NIET uit zag en dat het onmogelijk is om te doorzitten op een Fries. Dus ik weet het nog niet zeker...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:13

Ach ideaal zal het vast niet wezen maar als jij (en het paard) er lol in hebben maakt het toch geen moer uit??

Vooral doen waar je zelf zin in hebt!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:17

Ik ben ook helemaal niet van plan om er wedstrijden mee te gaan rijden ofzo hoor ;) Gewoon een beetje buitenrijden, lekker stappen en draven.. voordat ik echt serieus ga beginnen met eventueel wedstrijden rijden ben ik minstens een paar jaar verder :P