Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan ben je volledig geshaked
Er wordt voornamelijk gestreefd naar een galop met forward motion. Ik durf wel te zeggen dat er NIET wordt gestreefd naar een jog met een zo klein mogelijk zweefmoment, er is gewoonweg geen sprake van een zweefmoment
Ik zeg ook eerlijk dat ik dat ook niet gepast zou vinden. Er is niets mis met de hedendaagse jog, mits deze goed uitgevoerd wordt en je geen paard hebt wat voor jogt en achter stapt. Rob_H schreef:Vera schreef:Ondanks dat ik een pleasure paard heb zal ik niet meedoen aan deze stroming en hoop dat ik toch in de prijzen zal vallen als het zover is.
Niemand zal het met me eens zijn,maar ik denk dat dat voor een heel groot gedeelte wordt bepaald door het paard,en dat de ruiter daarin mee gaat.
XoNo schreef:Een zweefmoment in de jog is inderdaad niet geliefd, maar is ook niet erg praktisch vanuit het oogpunt dat je het uren moet volhoudenDan ben je volledig geshaked
(zonder zweef)
Anya schreef:XoNo schreef:Een zweefmoment in de jog is inderdaad niet geliefd, maar is ook niet erg praktisch vanuit het oogpunt dat je het uren moet volhoudenDan ben je volledig geshaked
en dat is dus niet waar.. Een paard dat goed over de rug loopt een redelijk weekgekoot is shaked helemaal niet. Dat zit heel lekker en stabiel in een jog terwijl er toch een zweefmoment is. Dat geen zweefmoment is in de pleasure het gewenste beeld is, heeft meer te maken met het type paard en naar aanleiding daarvan de gewenste houding/beweging dan met het plezierige zitten.
Dit om dat fabeltje ook maar eens uit de wereld te helpen.
Misschien had ik het wat duidelijker moeten vermelden. Ik heb liever een paard met vlakke gangen en geen zweefmoment.