[WN] quarab

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuh

quarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 11:29

Hallo,

ik was eigenlijk benieuwd of hier nog meer mensen zijn met een quarab. (quarterxarabier) Hebben jullie bewust voor dit type paard gekozen en in welke discipline wordt het paard gereden? Ik heb zelf een 9 jarige ruin. hij is altijd pleasure, trail en reininggericht gereden, maar verder nooit gestart. hij zou het volgens mij ook goed doen bij de endurance door zijn uithoudingsvermogen. Heb hem nu zelf een jaar en ben zelf echt nog met de basis bezig, heb hiervoor altijd engels gereden. verder ook geen wedstrijdambities.

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:55

ik heb ook een quarab en heb absoluut niet bewust voor deze kruizing gekozen. ik was toen dr tijd opzoek naar een lief en betrouwbaar paard om mee buiten te rijden en hij of zij mocht niet te groot zijn. en zo kwam ik bij mijn quarab. ik ben zelf, naast buitenrijden, meer reining gericht. dit pakt hij ook leuk op.
groetjes

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 06:36

Fox4u schreef:
ik heb ook een quarab en heb absoluut niet bewust voor deze kruizing gekozen. ik was toen dr tijd opzoek naar een lief en betrouwbaar paard om mee buiten te rijden en hij of zij mocht niet te groot zijn. en zo kwam ik bij mijn quarab. ik ben zelf, naast buitenrijden, meer reining gericht. dit pakt hij ook leuk op.
groetjes

Ik heb even in je profiel gespiekt maar jij bent dus het baasje van Special, leuk!!! ;)

TS, informeer maar eens bij de DAWRA, daar lopen er waarschijnlijk meer!!

Blon_D

Re: quarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:22

Heey Fox4u ik ken jou mooie paardenbeest ook nog leuk paardje heb je er aan :)

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:29

Hihi enne ikke ook!! Special is echt al wit geworden zeg.

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:20

het witte is vooral ook zn wintervacht :D hij wordt al weer iets donkerder nu ;)

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:35

Geef hem maar een dikke knuffel van mij. grt Christel,

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:47

Ik ga een Quarab fokken.. ik ben fanatiek liefhebber van het Arabisch volbloed en heb ook 2 Paints waar ik helemaal verknocht aan ben. Een Quarab lijkt mij het ideale paard, ik hoop dat ik het beste uit de 2 rassen kan halen. De solide bouw van een paint, met wat meer souplesse en expressie door de Arabische invloed... mooi velletje zou leuk zijn ;)

Dit is de combi die ik gemaakt heb
Afbeelding
http://www.allbreedpedigree.com/hints+bandit

Afbeelding
http://www.allbreedpedigree.com/elandro+dapdeco

Mijn merrie is pleasure/ halter gefokt, wat het veulen gaat doen ??? Ik weet het niet, wieweet ook wel geschikt voor de reining.. we zullen zien *D

Heb je ook foto's van jouw ruin?? Afstamming ??

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:29

Hier nog een Quarab. Ik heb hem zelf gefokt.

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:55

Hai,

Ook hier heel tevreden een quarab merrie! ;-) Horse Sense Rosy oftewel roepnaam: Jess!

vader: War Bar Leo (paint)
moeder: Naomi Rose (arab)

Gekozen omdat ze zo'n leuk grappig paard is, en we al een arabier hadden waar we heel gek mee zijn en mijn man een tijdje op een lieve paint les heeft gehad en deze quarab verenigd al die leuke dingen in zich.

Een zeer eigen(wijs) karakter, zeer meewerkend mits je respect toont, anders beslist niet, bomproef, vrolijk, knuffelig, leuk kleurtje, heel erg snel van begrip en heerlijke comfortabele gangen, wat wil een mens nog meer??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij vinden quarabs top! beslist een aanrader.

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:10

Wow, wist niet dat er 'veel' mensen met een quarab op bokt zitten... Ik heb nu een arabiertje, maar zou een quarab helemaal zien zitten. Rij ook wel eens een Quarter en die combi zou echt 'mijn' type paardje wel kunnen zijn!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:11

Is een Paint x Arabier ook een Quarab??
Ik dacht dat dat alleen bij Quarter x Arabier was??

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:25

Sammy_Jo schreef:

Ja hoor, ook uit Paint! ;-)

De Quarab Horse is een paard gefokt uit een Quarter Horse (AQHA) of Paint Horse (APHA) enerzijds en een Arabisch volbloed anderzijds.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:26

Een Arapaint misschien!? ;)

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:59

kiyarah schreef:
Sammy_Jo schreef:

Ja hoor, ook uit Paint! ;-)

De Quarab Horse is een paard gefokt uit een Quarter Horse (AQHA) of Paint Horse (APHA) enerzijds en een Arabisch volbloed anderzijds.

Ok dat wist ik niet.
Ik weet wel dat een pinto x arabier een pintabian is maar, dit wist ik niet.
Vind het aan een kant ook niet logisch??

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:43

Ik heb ook een Quarab!!! Ik was eigenlijk niet op zoek naar een eigen paard maar door een ernstige geval van liefde op het eerste gezicht is ze nu toch van mij :D Ze heet Coco en is een bay van papa Cona Beau. Op dit moment weet ik nog niet zo goed wat ik precies met haar wil gaan doen... in Juni gaan we maar eens een wedstrijd starten (i.i.g. pleasure) om te zien hoe dat gaat en dan gaan we rustig verder opbouwen. Van reiningonderdelen wordt ik erg enthousiast maar of ik écht een wedstrijdruiter ben? In elk geval is dit het leukste paard dat ik ooit heb gekend dus ik ben wel een quarab-voorstander geworden door haar. Ze is ontzettend slim, heeft het elegante uiterlijk van een arabier en de coolheid van een quarter. De perfecte combi voor mij.

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:37

kiyarah, wat grappig. de karakterbeschrijving die je van jou paardje geeft, komt helemaal overeen met mijn paardje:-)
vandaag een trailclinic met hem gereden, maar vandaag was hij meer arabier dan quarter, kwam misschien omdat ik zelf ook wat gespannen was, dat heeft hij meteen in de gaten.