Ben dus erg benieuwd hoe jullie trainer traint. Heeft hij/zij zelf les, zo ja in welke frequentie en van wie dan (naam mag, zie poll, hoeft niet -> ben vooral benieuwd wat iemand "is" in de westernsport)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sonja schreef:Duidelijke vraag geloof ik
Ben dus erg benieuwd hoe jullie trainer traint. Heeft hij/zij zelf les, zo ja in welke frequentie en van wie dan (naam mag, zie poll, hoeft niet -> ben vooral benieuwd wat iemand "is" in de westernsport)

Degene van wie ik les heb gaat zelf ook regelmatig naar clinics.
volg ik de thuisstudie van Parelli. En dat is voor mij de beste beslissing die ik tot nu toe heb genomen. Ik heb van diverse trainers les gehad maar ik 'miste' nog iets. Er werd puur en alleen gelet of mijn paard goed liep of niet, de rest werd niks mee gedaan. Van parelli heb ik geleerd om mijn paard met grondwerk voor te bereiden op hulpen etc en ik leer ook om mijn paard steeds beter te 'lezen' en mijn vragen goed voor te bereiden zodat ik ook een goed antwoord krijg. Ook in het zadel krijg ik heel veel oefeningen voor zit etc en dat viel in het begin zeker niet mee. Dit alles heeft er nu toe geleid dat ik steeds meer de hulpen kan verfijnen, een zeer gewillig paard heb die totaal ontspannen kan lopen en vooral veel lol heeft!! Als ik nog wel vragen heb kan ik eddy modde bellen of bv een video maken en opsturen. Ook zijn er diverse sites waar ik met mijn vragen terecht kan. Er is zelfs mental-coaching (www.parellinet.com) voor als je het even niet ziet zitten of als het gewoon niet ging die dag. Als we er aan toe zijn wil ik zeker ook weer wedstrijden gaan rijden maar die mislukken meestal door mijn eigen wedstrijdangst. Maar uiteraard ga ik ook graag mee met iemand naar les om te kijken etc, ik steek er altijd weer wat van op. Wat ik wel mis is begeleiding op wedstrijden. Voor mij is een wedstrijd echt nog steeds vrij veel stress en dat uit zich uiteraard ook in het gedrag van mijn paard. Ik zou het fijn vinden om op die momenten eens begeleiding te hebben. Sonja schreef:|( 88x bekeken maar niemands trainer traint blijkbaar in dit land![]()

). Ze traint in principe veel op reining, omdat ze dat zelf ook rijdt. Daarnaast geeft ze ook trailclinics en is er weleens een halterclinic voorbij gekomen. Ook longeerclinics worden er weleens gegeven. Zo leer je overal wat van
XoNo schreef:Ondertussen heb jij ook nog niets verteld![]()
Je hebt gelijk, maar ik had het in een ander topic al gedaan.
)vera schreef:Krijg je bij die video's alleen les in NH of ook bv. in reining op een PP manier?
), ik heb te weinig tijd, ik schuif dingen voor me uit etc etc dan kan je weer kijken op www.parellinet.com en wordt je door deze dingen heengeloodst. Eigenlijk een heel compleet programma en ik kan mij er prima mee redden. Zoals ik eerder al schreef, je houding, zit etc aan alles wordt gewerkt. Parelli is van oorsprong een westernruiter dus hier komt ook heel veel van terug, zijwaarts, spin, stop, snelle/langzame cirkels, wissels, noem het allemaal maar op. Maar ook dit programma kost tijd, ik ben er net een jaar mee bezig maar dat wil zeker niet zeggen dat ik het nu al allemaal perfect zou kunnen en meteen kampioen zou worden ofzo. Er zijn in totaal 10 levels maar als je level 1 t/m 3 hebt ben je al een heeeeeeeeel eind. Maar nogmaals, als een westerntrainer hier in nederland mij dit ook allemaal kan bieden zou ik daar zeker graag les volgen
Trinity schreef:Xono: Angelique heeft een keer een clinic gevolgd van Craig Johnson.
Zo leer je nog eens wat 
Michel krijgt ook nog les van Angelique. Zo leren ze allemaal van elkaar en houden ze elkaar scherp. Ik krijg les van zowel Michel als Angelique, dus krijg zo ook 2 inzichten te zien en kan daaruit weer mijn eigen manier halen. Sonja schreef:[Ik leste hiervoor bij Jan van Beerendonk (moest daar helaas mee stoppen omdat ik niet de mogelijkheid had om daar elke week heen te gaan met de paarden en ik te ver weg woonde voor Jan om bij mij te komen) en die was altijd erg enthousiast over een of andere Canadees die regelmatig in Nederland komt, en waarbij Jan dan weer trainde. Dit merkte je dan ook meteen in z'n lessen, waren meteen NOG geinspireerder.
[/quote]