Hunter Classes en western met een KWPN-er

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:16

gewoon doen en niet naar de mensen luisteren met negatievepraat! het zal je echt bevallen dat weet ik nu al bij mij op de wei staat een kwpner altijd dressuur en springen gedaan en altijd geprotesteerd en nu western nou dat gaat super hij is een stuk relaxer! en zo ken ik nog meer verhalen Haha! trouwens mijn paarden zijn allemaal verschillende rassen (geen quarter of paint of appaloosa) en dat gaat prima, zolang de bouw enigzin gaat is het al voldoende de rest kun je opbouwen en trainen (kost wel een hoop tijd) met Cheyenne (zie profiel) doe ik nou Cutting en dat gaat prima, niet aan te raden voor een Kwpner zijn te grof gebouwd het zou kunnen voor de fun maar echt presteren zal nooit lukken, vanwege de snelheid maken. maar verder veel suc6 en laat ons weten wat je gaat doen he!! groetjes Naiomi

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:53

Francis schreef:
'Oud gedienden' onder ons (óef wat een woord Tong uitsteken ) kunnen zich vast Ad Kolsteeg met Ewoud nog wel herinneren... Ewoud was een kasteel van een Groninger, en Ad presteerde het zelfs (als mijn roestige geheugen me nu niet in de steek laat) om Nederlands Kampioen Reining te worden met hem. 't Ging misschien niet zo hard, maar wel heel correct!!
En ook nu nog worden de Quarters en Paints regelmatig geklopt door Haflingers, Arabieren, WPNers en kruisingen van allerlij soort...óók op 'hoger' niveau. En Reinen kunnen ze ook... misschien gaat het allemaal niet zo hard, maar correct rijden levert altijd nog meer punten op dan hard... Ik heb zelf in het verleden wel eens demo's gegeven op een Haflinger, en daar zaten álle knoppen op. Die kon ook een hele behoorlijke stop neerleggen en spinnen als een pro....
Zolang je rekening houdt met de beperkingen van je paard (maar dat geldt dus in elke dicipline), kan elk paard western rijden.


Jaaa, Ewoudje, dat weet ik nog heel goed!! Die kreeg staande ovaties voor zijn spins en stops, ze waren niet zo spectaculair als die van de Quarters en Paints, maar idd. zeker zo correct!
Kennen jullie Ger Kleinsmit(of d??) ook nog met zijn arabische schimmelhengst? Die werd op het NK 3e. Niet zo correct, maar wel super gereden voor zo'n heethoofd.

Ik ken ondertussen heel veel mensen die met een niet-quarter of paint westernrijden, je moet gewoon een passend onderdeel zien te vinden bij je paard....en dan heb je keuze uit veeeeel! Haha!

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:30

Naar mijn mening kan bijna elk paard western lopen. Alleen zul je er meeer tijd en energie in moeten stoppen, dan bij een western gefokt paard. Wij rijden ook western met een nrps-er en een welsh.
Je moet alleen inderdaad niet verwachten dat het allemaal heel spectaculair wordt, uitzonderingen daargelaten. Veel jury's zien toch veel liever precies en dan maar wat minder spectaculair.
Ik wens je veel succes met het maken van je keuze!